• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

EDC-dumpen

bob_sthlm

Cartier
Tänkte införskaffa en litet multiverktyg och spanat på gerber dime och leatherman squart ps4.

Någon här som har några erfarenheter av någon eller båda av dom eller någon annan liknade som kan rekommenderas.

Tackar.
 

roosterman

G-shock
2-Faktor
Tänkte införskaffa en litet multiverktyg och spanat på gerber dime och leatherman squart ps4.

Någon här som har några erfarenheter av någon eller båda av dom eller någon annan liknade som kan rekommenderas.

Tackar
Dimen är ett smidigt litet tool😊
Har ett gäng såna.

 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Riktig edc. Det mesta är ju i väskan dock. Går inte runt med allt i fickan.
392FEAAB-FCDE-4910-B416-A95C4D8C4EED.jpeg
 

F0ppa

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
nej jag ska ingenstans idag heller, men man kan alltid låtsas. 😁


Pitaka MagEZ Case
Benchmade 565-1 Mini Freek
Maratac Peanut XL Titanium tändare
Olight i3T EOS Titanium
Sinn UX SDR
Orbitkey Saffiano
LV Utility Coin Colder

13A3D4CA-F4D1-4C7C-8713-EB6950AA2A05.jpeg
 
Senast ändrad:

Oxygenic

Omega
2-Faktor
Idag damp det ner en liten rackare i brevlådan! Cold Steel Recon 1 Micro. Väger inget och smidig. Känns som en bra start på byggandet av en Micro EDC! (Och premiären i den här tråden) Har en liten olight redan. Liten peanut-style tändare och tandpetare på väg också. Måste bara hitta ett liiiitet fodral att ha sakerna i. Några tips? Ska passa i innerfickan på jackan typ...
 

Bilagor

  • 20210311_152856-01.jpeg
    20210311_152856-01.jpeg
    730 KB · Visningar: 31

repertoire

Cartier
2-Faktor
Shameless plug, men är någon här intresserad av en enkel korthållare/organizer?
Beställde dessa två från Etsy (FitLeather) för några månader sen men de har bara legat sedan dess. Kniven är oanvänd den också (Alox Farmer).
Allt nytt. Annons här.

P1090447.jpg
 

Bonumm

Panerai
Ska köpa en lite ficklampa till grabbarnas påskägg på jobbet. Någon som har tips på liten ficklampa för ca 300kr, med liten så menar jag Max 15cm lång.
 

Acos

Audemars
Man kan inte få be om lite bilder på nyckel setups behöver lite inspiration till en ny och stilla pill behovet
 

Oxygenic

Omega
2-Faktor
20210413_131409.jpg

Nu så, nu börjar det ta sig. Ska bara komplettera med ett eldstål eller micro-tändare (väntar på en mini-tändare från Kina, men har second thoughts om den redan...) Tog bild nu på lunchen :)

Anpassad för att enkelt ha med sig i jackan/ryggan;

Min mobil, klocka och plånbok (alltid med)
En smidig liten 10k powerbank med snabbladdning och USB-c (oftast med)
Galaxy Buds Live BT-lurar (alltid med)
Litet bilnyckelfodral med laddningskabel på utsidan - fyllt med;

20210413_131217.jpg


Laddningsbar Mini-ficklampa med förvånansvärt bra tryck (Olight),
Mini-multitool,
Smidig liten fällkniv,
Penna,
Allergimedicin i kapsel,
Pincett.

Börjar känna mig nöjd. Bara eldmöjlighet som borde lösas, men det är på G. Men tveksamt om mitt lilla fodral rymmer allt då... Pennan och medicinkapseln är inte svarta, kanske måste åtgärda det ;)
 
Senast ändrad:

bob_sthlm

Cartier
20210413_131409.jpg

Nu så, nu börjar det ta sig. Ska bara komplettera med ett eldstål eller micro-tändare (väntar på en mini-tändare från Kina, men har second thoughts om den redan...) Tog bild nu på lunchen :)

Anpassad för att enkelt ha med sig i jackan/ryggan;

Min mobil, klocka och plånbok (alltid med)
En smidig liten 10k powerbank med snabbladdning och USB-c (oftast med)
Galaxy Buds Live BT-lurar (alltid med)
Litet bilnyckelfodral med laddningskabel på utsidan - fyllt med;

20210413_131217.jpg


Laddningsbar Mini-ficklampa med förvånansvärt bra tryck (Olight),
Mini-multitool,
Smidig liten fällkniv,
Penna,
Allergimedicin i kapsel,
Pincett.

Börjar känna mig nöjd. Bara eldmöjlighet som borde lösas, men det är på G. Men tveksamt om mitt lilla fodral rymmer allt då... Pennan och medicinkapseln är inte svarta, kanske måste åtgärda det ;)
Dimen har ju pincett, räcker inte den?

Riktigt snygg EDC
 
Topp