• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

EDC-dumpen

Limpas

Cartier
Ficklampa till nyckelringen! Tips? Helst inget inbyggt batteri och storlek/vikt viktigare än ljusstyrka. Gärna bra batteritid och tänker att någon slags blinkfunktion kan vara smart för att kunna göra sig synlig i mörker.

Många jag sneglat på skryter med extrem ljusstyrka men tittar man närmare så lyser de endast så stark i någon minut sen minskar styrkan snabbt.
 

repertoire

Cartier
2-Faktor
Jag har
Ficklampa till nyckelringen! Tips? Helst inget inbyggt batteri och storlek/vikt viktigare än ljusstyrka. Gärna bra batteritid och tänker att någon slags blinkfunktion kan vara smart för att kunna göra sig synlig i mörker.

Många jag sneglat på skryter med extrem ljusstyrka men tittar man närmare så lyser de endast så stark i någon minut sen minskar styrkan snabbt.
Jag har haft en sån här i säkert 7 år nu. Funkar fortfarande fint. Liten och bra ljusstyrka. Tvåpack batterier kostar runt 30-40:-
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Ny i fickan
benchmade 945bk-1
IMG_20201220_120452.jpg
 

FOQ

Audemars
Fick ett svårt sug på att skaffa en Zippo i mässing. Är det någon som vet om det finns en standard modell? Är ju en djungel när man tittar på utföranden? Vill bara ha något basic.
 
Gjorde det så klart. Kanske ospecific i min fråga. Undrar om det finns nån modell som man "måste" ha?
Asså just zippo har bara några få modeller, typ orginal och slim för att göra det enkelt, resten är helt upp till dig och vad du tycker är snyggt, finns inget rätt eller fel där då det egentligen bara är visuell skillnad på dem. Och standard utan något motiv är ju aldrig fel, speciellt med ett material som får patina :)
 

FOQ

Audemars
Asså just zippo har bara några få modeller, typ orginal och slim för att göra det enkelt, resten är helt upp till dig och vad du tycker är snyggt, finns inget rätt eller fel där då det egentligen bara är visuell skillnad på dem. Och standard utan något motiv är ju aldrig fel, speciellt med ett material som får patina :)
Gotcha!

Detta forum är guld.

Löste nog sig med hjälp av @mae 👍

God Jul på er!
 

FOQ

Audemars
Liten EDC så här för att fira in det nya året.

IMG_20210101_150941.jpg


Stort tack till @mae som generöst gjorde mig till ägare av en coolt patinerad Zippo i mässing. Funkar perfekt!

  • Jlabs go air lurar
  • RAT2. Perfekta kniven för mina behov.
  • Klocka. Venturo X Imperfect Skindiver. Har nästan varit OWG med denna sen jag köpte den. Coolt utseende. Quartz (grab and go deluxe?)
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
2-Faktor
Liten EDC så här för att fira in det nya året.

IMG_20210101_150941.jpg


Stort tack till @mae som generöst gjorde mig till ägare av en coolt patinerad Zippo i mässing. Funkar perfekt!

  • Jlabs go air lurar
  • RAT2. Perfekta kniven för mina behov.
  • Klocka. Venturo X Imperfect Skindiver. Har nästan varit OWG med denna sen jag köpte den. Coolt utseende. Quartz (grab and go deluxe?)
Fler bilder på klockan med det där gummit tack :D
Jag får inte min att sitta bra oavsett viket band jag väljer :(
 
  • Like
Reactions: FOQ

FOQ

Audemars
Fler bilder på klockan med det där gummit tack :D
Jag får inte min att sitta bra oavsett viket band jag väljer :(

❤ Återkommer i dagsljus
Sitter på ett Bonetto från Watchgecko. Enda jag fick att funka på den. Där har den suttit sen jag hittade kombon. Tror man måste ha ett band som smalnar av lite och denna sitter som handsken.

Sorry för OT.
 
Topp