• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

EDC-dumpen

Ni som har dessa små ficklampor med er varje dag, är de verkligen nödvändigt när i princip alla telefoner har lampa?

Lite som att man har en klocka på telefonen?
En klocka har praktisk funktion dagligen, när telefonen ligger i fickan eller när man inte har den till hands. Svårt att se att en ficklampa kommer till lika stor praktisk användning varje dag?

Sen om man ur prylnörd perspektiv går runt med ficklampa kan jag förstå.

Köpte dessa små prybars i veckan till mig och brorsan, custom i titan och killen som gör dom anodiserade våra

IMG_1629.JPG

Såhär såg dom vanliga han sålde ut...
IMG_1699.JPG
IMG_1700.JPG
IMG_1701.JPG

En klocka har praktisk funktion dagligen, när telefonen ligger i fickan eller när man inte har den till hands. Svårt att se att en ficklampa kommer till lika stor praktisk användning varje dag?

Sen om man ur prylnörd perspektiv går runt med ficklampa kan jag förstå.

Inte i samma utsträckning, det håller jag med om, men om vi bara tänker på praktiskt användning har vi fel intresse!

Ni som har dessa små ficklampor med er varje dag, är de verkligen nödvändigt när i princip alla telefoner har lampa?
Mja, min ficklampa har en maxeffekt på 1000 lumen och dessutom strobefunktion till detta, vilket är utmärkt i självförsvar. Inte för att jag nånsin behövt använda den så, men det är ju som sagt bättre att ha och inte behöva än att behöva och inte ha. Sen är det ju alltid kul med små teknikprylar, precis som med klockor!
Sen har ju mobilen mer praktiska användningsområden och lampan drar en del på batteriet. Då använder jag hellre en separat ficklampa, så mobilen inte laddar ur när jag behöver den.
Min ficklampa är för övrigt uppladdningsbar.

Råkade lägga beställningar på 5st Fisher Space Pen ikväll. :banghead:

Råkade nämligen "tvättmaskina" min silvriga och hittade bara 1/3 av pennan. De andra 2/3 låg i en packning i tvättmaskinen men när allt var hittat och pennan konstaterades funktionsduglig så var beställningarna redan lagda. Hoppsan.

Råkade lägga beställningar på 5st Fisher Space Pen ikväll. :banghead:

Råkade nämligen "tvättmaskina" min silvriga och hittade bara 1/3 av pennan. De andra 2/3 låg i en packning i tvättmaskinen men när allt var hittat och pennan konstaterades funktionsduglig så var beställningarna redan lagda. Hoppsan.
vill du bli av med en så skicka ett PM :)

Tillbaka
Topp