JayJay
Guld
Mukama även här. Dyrt men värt det.Var köpte du alpakan? Har letat efter svenska sajter, men icke. (tänker att jag letar dåligt..)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mukama även här. Dyrt men värt det.Var köpte du alpakan? Har letat efter svenska sajter, men icke. (tänker att jag letar dåligt..)
Vad fick dig att välja "pro"-varianten? Förrutom att den heter "pro" då så klart...Sjukt nöjd med mitt nya lilla etui. Alpaka zip pouch pro. Får med det mesta och går ned i vilken jackficka som helst.
För att den ”vanliga” inte har några fack på utsidan…Vad fick dig att välja "pro"-varianten? Förrutom att den heter "pro" då så klart...
Sweet. Vilka modeller kör du på Swisscard och kniven?
Det är ett swisscard lite som verkligen följer med överallt, hade en period med mycket flygande för några år sedan och då var det fint att kunna köra utan/kassera brevöppnaren/kniven vid behov.Sweet. Vilka modeller kör du på Swisscard och kniven?
Olight i3tDet är ett swisscard lite som verkligen följer med överallt, hade en period med mycket flygande för några år sedan och då var det fint att kunna köra utan/kassera brevöppnaren/kniven vid behov.
Den andra är en cybertool s, tycker den har rätt bits och ändå är lagom slimmad.
Nått som inte syns är den niteize quickstand som också göms i korthållaren, har räddat många utemiddagar med barnen och tågresor.
Saknas en bra ficklampa, men vill ha nått i AAA formfaktor med pocketclip. Några tips någon?
Har även funderar på ett swissqlip till kniven, men ryggar tillbaka av priset
Såg ju läskigt prisvärd ut också, beställer en på vinst och förlust.Olight i3t
Mini-ficklampa Olight i3T EOS, 180 lm
Liten men kraftfull ficklampa med 180 lumen ljusprestanda. Drivs med ett vanligt AAA-batteri. Perfekt för vardagsbruk!www.valostore.se
Har en i fickan på jobbet. Gillar den skarpt
ser schyst ut. Vart köpte du den?
Dagens. Snacka om express-leverans på lampan, tog mindre än 24 än den låg i brevlådan. Tack för tipset @Birkhellman
Uppfyller kraven och känns bra!
ser schyst ut. Vart köpte du den?
Valostore, länk enligt ovan.Olight i3t
Mini-ficklampa Olight i3T EOS, 180 lm
Liten men kraftfull ficklampa med 180 lumen ljusprestanda. Drivs med ett vanligt AAA-batteri. Perfekt för vardagsbruk!www.valostore.se
Har en i fickan på jobbet. Gillar den skarpt
Nöjd med ykran?
Det skulle jag absolut säga, finns en avdelare i den också. Har faktiskt två tom (så ja) - funderar på den större ”pouch” i A5-format (som är slutsåld..) för ha laddsladdar mm i.Nöjd med ykran?
Den har landat. Trevlig men Mecarmys är robustare byggd. Nu följdfråga... liten rackarns kniv att kunna ha i knippan? Dvs så man får den med sig...Har tidigare kört Mecarmys X4S. Perfekt lampa att ha i nyckelknippan. Men nu fanns ju Olights i1R variant till halva priset så... då blev det två
Den har landat. Trevlig men Mecarmys är robustare byggd. Nu följdfråga... liten rackarns kniv att kunna ha i knippan? Dvs så man får den med sig...
spyderco har väl sin som vanligt men jag tänkte att jag lägger ut frågan och ser ifall det finns några bra tips?
Leter alltså en fällkniv liten nog att inte vara irriterande i nyckelknippan.
Fick syn på denna. Ingen blir väl rädd för den? Ringer polisen och så får man smaka batong igen?
Classic SD Wood
Classic SD Wood fårn Victorinox är ett multiverktyg med 5 praktiska funktioner; Knivblad, Nagelfil med nagelpetare, Sax samt ett nyckelring.www.outnorth.se
Riktigt cool men har den hål för nyckelringen?Fick syn på denna. Ingen blir väl rädd för den? Ringer polisen och så får man smaka batong igen?
Lattjolajbanstål 8cr13 men ser rätt praktisk ut. Dock 50g vikt kontra den på 20 du hade fram. Och för ickesnusare är ju en öppnare bra skit...
Ser ut så från andra sidan när den inte är utfälld. Och en liten prybar / mejsel!Cool. Men
Riktigt cool men har den hål för nyckelringen?
OMG läste fel... men hade den haft en navelpetare så hade vi haft en vinnare!
Classic SD Wood
Classic SD Wood fårn Victorinox är ett multiverktyg med 5 praktiska funktioner; Knivblad, Nagelfil med nagelpetare, Sax samt ett nyckelring.www.outnorth.se
Den har landat. Trevlig men Mecarmys är robustare byggd. Nu följdfråga... liten rackarns kniv att kunna ha i knippan? Dvs så man får den med sig...
spyderco har väl sin som vanligt men jag tänkte att jag lägger ut frågan och ser ifall det finns några bra tips?
Fick syn på denna. Ingen blir väl rädd för den? Ringer polisen och så får man smaka batong igen?
Lattjolajbanstål 8cr13 men ser rätt praktisk ut. Dock 50g vikt kontra den på 20 du hade fram. Och för ickesnusare är ju en öppnare bra skit...
Visste inte att Fällkniven gjort något så litet.Kan verkligen rekommendera Fällkniven U4.
Supersmidig och kvalitativ.
5cm blad.
12cm totalt
29g
Jodå och den slinker med lätt som en plätt.Visste inte att Fällkniven gjort något så litet.
Du har rätt i ditt tänk. Jag letar små ting till nyckelknippan och vill inte att det skall bli ett besvär att ta med. Skall bara tackla vardagens trilskande. Men visst, har sett prybars med öppnare och nån liten egg, typ bälteskapare. Det funkar. Så länge prylen är nätt att ha med sig så är det flexibelt.Att välja ett multiverktyg (med kniv) kanske är att föredra framför kniv.
Kniven är ju alltid en kniv (iofs liten/kort) medans multiverktyget kan vara lättare att förklara att man har med på allmän plats för konstapeln.
Leatherman Micra misstänker jag du tycker blir stor, (onödiga funktioner) .
En halv bilnyckel i bredd, lite tunnare.
Beror nog mest på hur mycket stålnörd man är. Kikar man in hos knivtokarna lär man ju inte få stående ovationer. Men det, Aus-8, 440A etc och de flesta som slutar på mov är enklare stål som gör jobbet helt ok till en fällkniv men som inte utmärker sig med att hålla sig vasst länge och tåla påfrestningar. Men de är ju lättare att slipa i gengäld. Så missförstå mig rätt. Man får vad man betalar för men samtidigt är det ytterst få som verkligen behöver S30V, Elmax och allt vad de heter. Men det är ju kul att nörda ner sig lite ibland.Är det kasst stål med andra ord?