ja det kan manJaha okej, kan man komplettera med den i efterhand? Den verkar vara slut på tibbers hemsida.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
ja det kan manJaha okej, kan man komplettera med den i efterhand? Den verkar vara slut på tibbers hemsida.
Ja. Det kan man göra.Jaha okej, kan man komplettera med den i efterhand? Den verkar vara slut på tibbers hemsida.
Utkörning får du ju betala för 2ggr då men det är inte så mycket extraarbete att göra det vid två tillfällen som jag förstår det.Tack grabbar! Om man kompletterar med den i efterhand, då borde det tillkomma lite mer kostnader kontra om man skulle sätta upp allt samtidigt?
Okej, då vet jag! Då beställer jag den och så får man komplettera senare när den finns inne! Tack för alla svar, uppskattar det!Utkörning får du ju betala för 2ggr då men det är inte så mycket extraarbete att göra det vid två tillfällen som jag förstår det.
Det beror på bil. Är det en Volvo så verkar svaret vara att det kan ta hur mycket tid extra som helst och det är inte ens säkert att batteriet blir fullt när det är kallt.Hur mycket längre blir laddtiden vid slutmålet vid 0 grader contra +20. Ingen föruppvärmning av batteri och laddning utomhus.
Ombordladdare 7,4 kw. Batteri 13,2. Laddare 22 kw. Borde ta mindre än 2 timmar från tomt till fullt, men tar ca 6 timmar vid 0- -3. Har inte haft bilen tillräckligt länge för att ha prövat i sommartemp.
Tack för svar. Peugeot 3008 hybrid 4 - mkt nöjd.Det beror på bil. Är det en Volvo så verkar svaret vara att det kan ta hur mycket tid extra som helst och det är inte ens säkert att batteriet blir fullt när det är kallt.
Men det måste vara någon större bil? Även BMW hybrider verkar ha vissa problem att ladda när det är kallt. https://www.autopower.se/forum/topic.asp?id=313714&sida=1
Kan tyvärr inte svara något specifikt för just Peugeot. Men det är väldigt vanligt att just hybrider inte har aktiv klimatisering av batteriet (vilket rena elbilar har). Då blir laddningen långsammare när det är kallt.Tack för svar. Peugeot 3008 hybrid 4 - mkt nöjd.
Ja City kommer vara markant billigare begagnad. Det är därför den inte finns som privatleasing - den skulle bli dyrare per månad än Life...Snart redo att ta steget från fossil till el. Har börjat sondera rätt rejält och trillade igår över på ID4 city med räckvidd på 34 mil. Med miljöbonus blir den här riktigt prisvärd. För min egen del tror jag milen räcker. Gör sällan långresor med bil och kör mest i Skåne och sträckor på 3-20 mil ca. Men vad tror ni om andrahandsmarknaden, kommer den här vara iskall och svårsåld om 2 år?
GTE. Outlandern är väldigt mycket sämre på allt , men 300k blir svårt.En djungel det här! Om vi hoppar över till laddhybrider. Budget runt 300k: passat gte eller outlander phev? Vad är sämst affär?
GTE. Outlandern är väldigt mycket sämre på allt , men 300k blir svårt.
Edit, tvärtom. Outlandern är alltså ett sämre köp.
GTE. Alla som äger Outlander hatar bilen och gillar bara förmånsvärdet.En djungel det här! Om vi hoppar över till laddhybrider. Budget runt 300k: passat gte eller outlander phev? Vad är sämst affär?
Jag har haft båda, en kort sammanfattning;En djungel det här! Om vi hoppar över till laddhybrider. Budget runt 300k: passat gte eller outlander phev? Vad är sämst affär?
Jag har haft båda, en kort sammanfattning;
-Passaten höll inte speciellt bra, men var som bil betraktat väldigt trevlig, och snål
-Outlander höll bra men var en otroligt dålig bil, det kändes som en 15 år gammal modell. Törstig som f-n.
Jag skulle egentligen inte vilja ha någon av dem igen, Passaten för att jag ogillar oförutsedda kostnader och Outlander för att... ja, den är så j-vla dålig.
Men, Passaten är verkligen trevlig och köper du en så se till att du får digitala instrumenthuset
Jag har haft båda, en kort sammanfattning;
-Passaten höll inte speciellt bra, men var som bil betraktat väldigt trevlig, och snål
-Outlander höll bra men var en otroligt dålig bil, det kändes som en 15 år gammal modell. Törstig som f-n.
Jag skulle egentligen inte vilja ha någon av dem igen, Passaten för att jag ogillar oförutsedda kostnader och Outlander för att... ja, den är så j-vla dålig.
Men, Passaten är verkligen trevlig och köper du en så se till att du får digitala instrumenthuset
Minns inte exakt men något hände med farthållaren, sen gick en drivaxel, dörrarna lackades om (rost och färgsläpp), och så var det lite blandat småfix. De tre reparationerna kostade över 10.000kr stycket och då fick vi ändå inte de vanliga felen på drivlinan, de brukar ju tydligen läcka olja mellan motor/låda samt att de har en del andra fel som inte är helt ovanliga.ungefär där jag har landat. Outlandern verkar toppa varenda lista i billigast-per-månad, men mycket mer än så är det inte.
Gillar passaten invändigt (med cockpit) men inte så mycket utvändigt, fronten är ok iofs. Vad var det för oförutsedda kostnader du åkte på? Vad låg en standard service på?
uppskattar input, tack!
24mån/3000 mil. Kan inte komma på någon motsvarande bil som har längre intervallDet var en förmånsbil så jag vet inte vad servicen kostade men jag minns att jag tyckte att den var dyr, och att den skulle servas relativt ofta.
Minns inte exakt men något hände med farthållaren, sen gick en drivaxel, dörrarna lackades om (rost och färgsläpp), och så var det lite blandat småfix. De tre reparationerna kostade över 10.000kr stycket och då fick vi ändå inte de vanliga felen på drivlinan, de brukar ju tydligen läcka olja mellan motor/låda samt att de har en del andra fel som inte är helt ovanliga.
Dock en väldigt skön bil att köra långt i och dessutom snål samt relativt pigg.
Det var en förmånsbil så jag vet inte vad servicen kostade men jag minns att jag tyckte att den var dyr, och att den skulle servas relativt ofta.
24mån/3000 mil. Kan inte komma på någon motsvarande bil som har längre intervall
12 mån, kommer inte ihåg milen, men det är korta intervaller. Kör en GTE -2021.24mån/3000 mil. Kan inte komma på någon motsvarande bil som har längre intervall
Ja, i ärlighetens namn tror jag min bil lyckades hamna i någon konstig otakt som verkstaden aldrig fick ordning på, nu minns jag inte detaljerna men 2020 servades den på våren och sensommaren, trots att den bara rullat typ 1000 mil däremellan.24mån/3000 mil. Kan inte komma på någon motsvarande bil som har längre intervall
ElNågon som vet om värmaren i porsches Cayenne hybrid kör på el eller soppa? Vet att X5 40e värmer på el
Tibber som elleverantör är bra och deras app är sjukt smidig.Är inne på samma till min XC60. Hur är Tibber som elleverantör? Och vet någon hur installation går till? Har säkringsskåpet på motsatt sida av huset mot där jag har carporten, så det blir en del kabel som ska dras på något sätt.
Japp. Slog till på Tibber, både box och installation. Tog dom som elleverantör också då jag tröttnat på vattenfall. Nöjd hittills, snabb kontakt och leverans av boxen. Installationen dröjer några veckor för att installatören hade fullt.Tibber som elleverantör är bra och deras app är sjukt smidig.
Japp. Slog till på Tibber, både box och installation. Tog dom som elleverantör också då jag tröttnat på vattenfall. Nöjd hittills, snabb kontakt och leverans av boxen. Installationen dröjer några veckor för att installatören hade fullt.