Dubbelglasrutor gör enorm skillnad.Jag upplever Audi som tystare än BMWn. Jag hade akustikrutor på Passaten vilket säkert gjorde en del, men det borde inte påverka vägljudet så mycket.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Dubbelglasrutor gör enorm skillnad.Jag upplever Audi som tystare än BMWn. Jag hade akustikrutor på Passaten vilket säkert gjorde en del, men det borde inte påverka vägljudet så mycket.
Gå bara upp en nivå och spara. Alltså stå på sista menyn men gå inte in på den. Så funkar det på min.Har grejat lite till. Man kan spara toppmenyn, men inte längre ner i menyträdet. Det hjälper ju lite, men det är fortfarande tre nivåer ner innan man kan välja laddningsström.
Alla Passat med tonade rutor har akustikglas. Det är ett jättevanligt tillval men gör inte natt/dag skillnad tyvärr. Framförallt inte för däckljud som är det stora problemet.Dubbelglasrutor gör enorm skillnad.
så var det på min Volvo, där kom de mesta ljudet från däckenAlla Passat med tonade rutor har akustikglas. Det är ett jättevanligt tillval men gör inte natt/dag skillnad tyvärr. Framförallt inte för däckljud som är det stora problemet.
Man kan spara tre nivåer upp, lite beroende på hur man räknar.Gå bara upp en nivå och spara. Alltså stå på sista menyn men gå inte in på den. Så funkar det på min.
Är akustikglas samma sak som dubbelglas? Alltså 2 glasrutor med en luftspalt?Alla Passat med tonade rutor har akustikglas. Det är ett jättevanligt tillval men gör inte natt/dag skillnad tyvärr. Framförallt inte för däckljud som är det stora problemet.
JaÄr akustikglas samma sak som dubbelglas? Alltså 2 glasrutor med en luftspalt?
Är det verkligen så på alla rutor som kallas akustikglas? Fått för mig att någon säljare förklarade det som att det var en tjockare film på de rutor som hade det namnet... Kan ha varit på Volvo V60... Men minns inte 100.. @Donkii har du koll?
Finns nog ingen vetenskaplig definition direkt. Men det som kallas akustikglas på Passat är en dubbel glasruta med luft mellan. Såg i princip identiskt ut som på min gamla Volvo där det hette Laminerade glas eller nåt. Man ser tydligt när man sänker ner rutan att det är två glas när man tittar uppifrån. Sen om Passaten också har plastfilm eller bara mellanrum - vet inte. Har inte testat slå sönder dem ;-)Är det verkligen så på alla rutor som kallas akustikglas? Fått för mig att någon säljare förklarade det som att det var en tjockare film på de rutor som hade det namnet... Kan ha varit på Volvo V60... Men minns inte 100.. @Donkii har du koll?
Beror väl mest på vad det kostar? Den ser ut att kunna det mesta man behöver.Elektrikern föreslår 11 kW modellen av den här boxen från DEFA:
DEFA Power™ – laddstation 22kW med 6 meter integrerad kabel och display
DEFA Power laddstation är en smart och intuitiv laddstation som låter dig ladda med maximal effekt – upp till 22 kW – till lägsta möjliga kostnad.www.defa.com
Bra eller anus?
För att ytterligare röra till det; är det verkligen en luftspalt mellan glasen? Jag har fått för mig att det är en folie/film mellan glasen men att det inte är någon luftspalt.Är akustikglas samma sak som dubbelglas? Alltså 2 glasrutor med en luftspalt?
Skulle gå på det du säger med laminerat dvs ingen luftspaltFör att ytterligare röra till det; är det verkligen en luftspalt mellan glasen? Jag har fått för mig att det är en folie/film mellan glasen men att det inte är någon luftspalt.
S klass W140 har ju iaf fetaste dubbelglasenFör att ytterligare röra till det; är det verkligen en luftspalt mellan glasen? Jag har fått för mig att det är en folie/film mellan glasen men att det inte är någon luftspalt.
Den verkar vara grym!Nu har jag beställt en ioniq 5! Awd. Ska bli spännande att få höra leveranstid.
Jag blev helt sålt på den! Kommer nog vara en perfekt familjebil. First edition heter denna, och det enda jag saknar spontant är väl taklucka eller panoramaglastak. Det brukar göra mycket för bilen.Den verkar vara grym!
Launch edition eller vad den heter?
Den är riktigt cool.Nu har jag beställt en ioniq 5! Awd. Ska bli spännande att få höra leveranstid.
Otroligt märklig artikelTesla inte i topp – mest sålda elbilarna i Sverige
Elbilar säljer som smör just nu. Men vilka har varit svenskarnas favoriter det senaste året, hur mycket kostar de och hur långt går de? SvD har svaren.www.svd.se
Framförallt utgår den från konsumentpriset brutto. Nästan alla elbilar säljs till företag...Otroligt märklig artikel
Honda E eller Mini Cooper skulle jag trovad är roligaste ”lilla” elbilen på marknaden
Honda E är lite läcker.Honda E eller Mini Cooper skulle jag tro
Honda E är söt, finns något där.Honda E är lite läcker.
men jag skulle vilja ha en riktig raket.
Absolut, tycker verkligen om min i3, tror det blir en i4 om det ligger rätt i tiden.Honda E är söt, finns något där.
Mini är tråkig.
i3 är den coolaste mini-elisen som finns, fortfarande
Honda E är söt, finns något där.
Mini är tråkig.
i3 är den coolaste mini-elisen som finns, fortfarande
Absolut, tycker verkligen om min i3, tror det blir en i4 om det ligger rätt i tiden.