• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Elbil- och laddhybridstråden

Har du eller kommer du skaffa laddbar bil?


  • Totala väljare
    922

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Alla Passat med tonade rutor har akustikglas. Det är ett jättevanligt tillval men gör inte natt/dag skillnad tyvärr. Framförallt inte för däckljud som är det stora problemet.
så var det på min Volvo, där kom de mesta ljudet från däcken
I min merca är det knappt något däckljud, är lite vindbrus typ , men jäkligt mycket mindre ljud.
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
RFT däck är inget vidare, de som sitter på BMW är tunga som as och stenhårda med lite gummi med dessutom.
Mina 19" blev grymt tunga, dock med adaptiva chassit så funkade det ok vad gäller komfort men vägljud är vägljud.

Skall tilläggas fälgarna är nog inte dem lättaste heller....
 

JPS33

Cartier
2-Faktor
Gå bara upp en nivå och spara. Alltså stå på sista menyn men gå inte in på den. Så funkar det på min.
Man kan spara tre nivåer upp, lite beroende på hur man räknar.

För att ställa in laddströmmen blir proceduren då:

1. Tryck på snabbval
2. Tryck Höger för att komma till högermenyn
3. Vrid tre steg för att komma till Inställningar, tryck för att bekräfta
4. Tryck för att bekräfta Strömbegränsning
5. Vrid till önskat amperetal (finns inga pre-sets)
6. Tryck OK.

Tycker det är dåligt för en funktion man använder hela tiden. Det borde fungera så att man får upp pre-sets på skärmen när man stänger av bilen, och kan välja med ett klick.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Är det verkligen så på alla rutor som kallas akustikglas? Fått för mig att någon säljare förklarade det som att det var en tjockare film på de rutor som hade det namnet... Kan ha varit på Volvo V60... Men minns inte 100.. @Donkii har du koll?
Finns nog ingen vetenskaplig definition direkt. Men det som kallas akustikglas på Passat är en dubbel glasruta med luft mellan. Såg i princip identiskt ut som på min gamla Volvo där det hette Laminerade glas eller nåt. Man ser tydligt när man sänker ner rutan att det är två glas när man tittar uppifrån. Sen om Passaten också har plastfilm eller bara mellanrum - vet inte. Har inte testat slå sönder dem ;-)
 

alfgren

Rolex
2-Faktor

dream_theater_

Cartier
2-Faktor
Den verkar vara grym!
Launch edition eller vad den heter?
Jag blev helt sålt på den! Kommer nog vara en perfekt familjebil. First edition heter denna, och det enda jag saknar spontant är väl taklucka eller panoramaglastak. Det brukar göra mycket för bilen.

De videos som finns på tuben är mycket intressanta.
 

dnill

Cartier
2-Faktor
Vi beställde en E300e förmånsbil i mitten december, hämtade ut den för ca 3 veckor sedan. Grymt nöjd! Körde E300de innan men tycker att bensinhybridlinan är mer raffinerad, dock till en lite högre bränsleförbrukning såklart. Lite bilder:

AACE51EF-3637-4F8E-AFD7-51BBAE18D164.jpeg

D8638DE4-37AA-45C2-B72C-B859B0DF9ACC.jpeg

0DC5ED84-AE77-455D-8AB2-9DF8F50E8805.jpeg
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Ska byta ut min BMW i3s i vinter. Märkligt att inte BMW verkar ha någon efterföljare på gång? Tycker i4 verkar bli lite väl maffig.
någon som hört nåt annat skvaller?
vad är roligaste ”lilla” elbilen på marknaden?
 

Veratio

Cartier
Budgettest.

Testat Mazda MX30, Citroën C4, Kia E-Niro, Hyundai Kona och e-2008.

MX30. Ok.
C4. Seeeg.
E-Niro. Bäst.
Kona. Plastig.
Peugeot. Snygg!

E-Niro är ful (inte fulast) men känns vettigast. Roligast att köra. Längst räckvidd. Ok inne i kupén.

Som tur var byter jag bil i maj nästa år. EV-6 verkar bra!
 
Topp