Jag beställde i januari och har inte fått den ännu. Dom är sjukt dåliga på att hålla leverans.Är det någon som beställt en ID4 nyligen och vet ungefär vad leveranstiden ligger på?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag beställde i januari och har inte fått den ännu. Dom är sjukt dåliga på att hålla leverans.Är det någon som beställt en ID4 nyligen och vet ungefär vad leveranstiden ligger på?
Njae. Som en lite större(?) Tiguan kanske. Men den är väldigt rymlig.ID4 storleksmässigt.. Tänker baksäte samt bagage. Som en Touareg ungefär?
Tror det är en kombination av pandemi och komponentbrist (plast, halvledare m.m) som ger förseningar hos många av tillverkarna just nu.Jag beställde i januari och har inte fått den ännu. Dom är sjukt dåliga på att hålla leverans.
Njae. Som en lite större(?) Tiguan kanske. Men den är väldigt rymlig.
Är ju över 130 det roliga börjarTvå veckor med Teslan (Model 3 Performance) och jag är mer än nöjd!
Byggkvalité, köregenskaper och komfort är väldigt bra.
Accelerationen är på gränsen till sinnessjuk. Blir lika förvånad varje gång man ger fullt från tex 50 km/h. M2:an känns som en traktor i jämförelse.
Det som är mindre bra är programvaran i bilen. När allt funkar är det fantastiskt men jag har råkat ut för Tesla Black Screen två gånger vilket inte är så kul. Första gången visst jag inte vad man skulle göra så jag åkte hem (med en annan bil) och hämtade nyckelkortet (trodde det var fel på appen). Efter att ha läst på lite så är det bara att lägga i växeln och köra. Sist, andra gången, startade systemet om sig självt under färd efter ca 30 sekunder.
Bilen känner inte alltid av nyckeln i mobilen så jag har med mig Tesla-kortet om i fall att.
Hoppas framtida uppdateringar av programvaran löser problemet.
Inte i min ålderÄr ju över 130 det roliga börjar
Nix…vår id3 har krånglat nästan sen vi hämtade den. Bärgat en gång, antal spännande buggar mm. Sen har den fel som egentligen inte är fel som att det saknas instrumentbelysning a la nedraggad veteranare. Det är iofs inte kopplat till framdriften/energilagret . Vår Passat GTE vi tog ut ny 2016 krånglade också med lite spännande buggar. Skulle tro mycket har gått fort under utvecklingen. Ska villigt erkänna att våra andra nya bilar krånglat också.Oproblematiskt
Det är av nån anledning bara de som kör dieselbil som har problem med elbilar hela tiden
Törs nästan inte säga det, men vår e-Golf har krånglat exakt noll gånger, efter snart ett års ägande. Enligt tidigare ägare har den inte heller strulat alls. Det kan vara en fördel med en ”befintlig modell” som blir elbil.Nix…vår id3 har krånglat nästan sen vi hämtade den. Bärgat en gång, antal spännande buggar mm. Sen har den fel som egentligen inte är fel som att det saknas instrumentbelysning a la nedraggad veteranare. Det är iofs inte kopplat till framdriften/energilagret . Vår Passat GTE vi tog ut ny 2016 krånglade också med lite spännande buggar. Skulle tro mycket har gått fort under utvecklingen. Ska villigt erkänna att våra andra nya bilar krånglat också.
Jag tror det är som du säger, en stabilare platform. Med id3 blev det nog lite mycket nytt på en gång och Passat GTEn vi hade var väldigt tidigt ex, dessutom ökar ju komplexiteten med dubbla system som hybriden ger.Törs nästan inte säga det, men vår e-Golf har krånglat exakt noll gånger, efter snart ett års ägande. Enligt tidigare ägare har den inte heller strulat alls. Det kan vara en fördel med en ”befintlig modell” som blir elbil.
Nix…vår id3 har krånglat nästan sen vi hämtade den. Bärgat en gång, antal spännande buggar mm. Sen har den fel som egentligen inte är fel som att det saknas instrumentbelysning a la nedraggad veteranare. Det är iofs inte kopplat till framdriften/energilagret . Vår Passat GTE vi tog ut ny 2016 krånglade också med lite spännande buggar. Skulle tro mycket har gått fort under utvecklingen. Ska villigt erkänna att våra andra nya bilar krånglat också.
Just nu har vi den senaste, den blev uppdaterad när den bärgades. I detta nu är den på verkstad för en annan reparation. Upplever nuvarande mjukvara som bättre bla laddningen som sällan behöver startad om.Vilken version mjukvara kör ni på den? VW sade väl mer eller mindre rakt ut att den är buggig och lite "beta" när de krängde de 2020, men med 2.1 ska det vara lite mer stabilt. Ser dock på ID4 forumen att det krånglar en del fortfarande, oftast löses det med en "reboot" av nåt slag. Lite trist eftersom både ID3 och ID4 är fina bilar att köra med bra utrymmen.
Trött dieselgubbe som skrivit?Man undrar hur f-n folk tänker.
Roadtrip med elbil - definitionen av motormisär - Högsta Växeln
Den som shoppar efter en rimlig och praktisk elbil lär kika i Škoda Enyaqs riktning. Vi har redan konstaterat att den erbjuder en trevlig körupplevelse, vettig räckvidd och allt detta till ett resonabelt pris. Men vad händer när den miljömedvetne elbilsbilisten blir tvungen att köra en sträcka...hogstavaxeln.se
"På morgonen för resans begynnelse hade temperaturen sjunkit farligt nära nollsträcket och det regnade. Allt annat än optimala förhållanden för en elbil det vill säga (kyla=dåligt). För att ha minsta lilla chans att nå vår destination med blott ett laddstopp var vi därför tvungna att anpassa oss efter omständigheterna. Detta innebar ett avstängt klimatsystem och farthållare på 100 km/h, trots en betydligt högre hastighetsgräns."
"Ett annat irritationsmoment med att försöka köra en elbil så långt som möjligt i dåligt väder är att rutorna immar igen på nolltid. " - ja, inte så konstigt om du stänger av klimatanläggningen.
Det lustiga/sorgliga är att om de inte fått nån fix idé om att ha ett enda laddstopp hade de kunnat köra fort med klimatanläggningen på och förmodligen komma fram snabbare trots att de ev. skulle behöva ladda två gånger.
Trött dieselgubbe som skrivit?
Låter ju helt ärligt asdåligt? Att mjukvaran pajar så att den enda visuella indikatorn och tillika kontrollpanelen inte är tillgänglig längre.Det som är mindre bra är programvaran i bilen. När allt funkar är det fantastiskt men jag har råkat ut för Tesla Black Screen två gånger vilket inte är så kul. Första gången visst jag inte vad man skulle göra så jag åkte hem (med en annan bil) och hämtade nyckelkortet (trodde det var fel på appen). Efter att ha läst på lite så är det bara att lägga i växeln och köra. Sist, andra gången, startade systemet om sig självt under färd efter ca 30 sekunder.
Bilen känner inte alltid av nyckeln i mobilen så jag har med mig Tesla-kortet om i fall att.
Grattis!Så har jag äntligen 2 blå bilar. ID4 1st edition Max levererades till slut efter mycket lång väntan. Fick köra ut den ur bilhallen och sedan snodde dottern, som för tillfället är billös, den så fråga mig inte hur bilen är.
Härligt!Råkade beställa..........
Snyggt. Hur är utrymmet? Ungefär som kodiaq har jag hört?Då var bilen äntligen hemma! Den jag specat själv verkade aldrig vilja börja tillverkas, så säljaren trollade fram en Lagerbil med lite bättre spec för samma pris. Den chansen vill man ju inte missa. Hittills supernöjd
Tackar,Yes M50. mars 2022. Men passar rätt bra då min nuvarande leasing går ut då.Härligt!
BMW i4 M50?
När är förväntad leverans?
Grattis till en fantastisk bil!Råkade beställa..........
Den är rätt lik kodiaqen, lite mindre i höjden i baksätet (jag kan dock med mina 195 cm sitta upprätt i baksätet till skillnad från id.4)Snyggt. Hur är utrymmet? Ungefär som kodiaq har jag hört?