Japp så är detSitter dock väldigt mycket längre ut? Gummi är fint på de flesta bilar.
Samt sänka ner däcktrycket istället för däckfirmornas hybris med 3 bar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Japp så är detSitter dock väldigt mycket längre ut? Gummi är fint på de flesta bilar.
Konsumentverket har ett bra verktyg för detta: https://www.bilsvar.se/Finns det något bra ställe man kan jämföra ekonomi för att köra hybrid/el/bensin?
Du kan också testa appen Billisimo. Finns dock bara till iOS ännu.Konsumentverket har ett bra verktyg för detta: https://www.bilsvar.se/
Har kört 530e ett par månader nu. Tyvärr måste jag säga att jag är delvis besviken. Körde en Passat GTE innan och BMWn ger inga direkta mervärden, snarare tvärtom. Bensinmotorn är fantastisk, men med en laddhybrid vill man ju köra den så lite som möjligt. Lastutrymmet är mycket sämre än Passaten, vilket jag i och för sig visste. Mer förvånande är att däcksbullret på motorväg upplevs lika högt eller värre än Passaten. Sedan är det irriterande smådetaljer som att BMWn inte känner av ifall det är kallt på morgonen utan drar igång torkarautomatiken trots att det är frost på rutan, och än mer irriterande att det inte finns en snabbmenyfunktion för att att ställa in laddströmmen. Man måste 4-5 nivåer ner i menyerna för att göra det. Det är en funktion jag använder nästan varje gång jag parkerar, eftersom jag vill ha olika laddström hemma och på jobbet.Plockade ut denna nya tjänstesläde idag. Känns grymt bra än så länge. Trevligare komfort och känsla än tidigare v90. Kul med sportläge och extra boost.
530e bensinhybrid.
Har kört 530e ett par månader nu. Tyvärr måste jag säga att jag är delvis besviken. Körde en Passat GTE innan och BMWn ger inga direkta mervärden, snarare tvärtom. Bensinmotorn är fantastisk, men med en laddhybrid vill man ju köra den så lite som möjligt. Lastutrymmet är mycket sämre än Passaten, vilket jag i och för sig visste. Mer förvånande är att däcksbullret på motorväg upplevs lika högt eller värre än Passaten. Sedan är det irriterande smådetaljer som att BMWn inte känner av ifall det är kallt på morgonen utan drar igång torkarautomatiken trots att det är frost på rutan, och än mer irriterande att det inte finns en snabbmenyfunktion för att att ställa in laddströmmen. Man måste 4-5 nivåer ner i menyerna för att göra det. Det är en funktion jag använder nästan varje gång jag parkerar, eftersom jag vill ha olika laddström hemma och på jobbet.
BMW som envisas med sina vidriga Runflatdäck, tyvärrHar kört 530e ett par månader nu. Tyvärr måste jag säga att jag är delvis besviken. Körde en Passat GTE innan och BMWn ger inga direkta mervärden, snarare tvärtom. Bensinmotorn är fantastisk, men med en laddhybrid vill man ju köra den så lite som möjligt. Lastutrymmet är mycket sämre än Passaten, vilket jag i och för sig visste. Mer förvånande är att däcksbullret på motorväg upplevs lika högt eller värre än Passaten. Sedan är det irriterande smådetaljer som att BMWn inte känner av ifall det är kallt på morgonen utan drar igång torkarautomatiken trots att det är frost på rutan, och än mer irriterande att det inte finns en snabbmenyfunktion för att att ställa in laddströmmen. Man måste 4-5 nivåer ner i menyerna för att göra det. Det är en funktion jag använder nästan varje gång jag parkerar, eftersom jag vill ha olika laddström hemma och på jobbet.
BMW som envisas med sina vidriga Runflatdäck, tyvärr
Tycker man fortfarande läser på bmw forumen att RF däcken är crap även på helt nya bilarDet där stämmer väl inte riktigt längre? (Alltså att runflatdäck är vidriga, ett envist rykte som lever kvar sen när de första runflatdäcken kom, de var hårda och med högt vägljud. Men tror inte du hör skillnad på ett par nya runflat jämfört med ett par nya "vanliga" däck från samma tillverkare o modell)
Finns säkert alltid folk som måste gnälla (som vanligt på internet). Har en 3-serie GT med runflat och tycker inte det är några som helst problem.Tycker man fortfarande läser på bmw forumen att RF däcken är crap även på helt nya bilar
Modellen är ju inte känd för att vara bullrig, snarare tvärtom.Har kört 530e ett par månader nu. Tyvärr måste jag säga att jag är delvis besviken. Körde en Passat GTE innan och BMWn ger inga direkta mervärden, snarare tvärtom. Bensinmotorn är fantastisk, men med en laddhybrid vill man ju köra den så lite som möjligt. Lastutrymmet är mycket sämre än Passaten, vilket jag i och för sig visste. Mer förvånande är att däcksbullret på motorväg upplevs lika högt eller värre än Passaten. Sedan är det irriterande smådetaljer som att BMWn inte känner av ifall det är kallt på morgonen utan drar igång torkarautomatiken trots att det är frost på rutan, och än mer irriterande att det inte finns en snabbmenyfunktion för att att ställa in laddströmmen. Man måste 4-5 nivåer ner i menyerna för att göra det. Det är en funktion jag använder nästan varje gång jag parkerar, eftersom jag vill ha olika laddström hemma och på jobbet.
Ja är det korta svaretHar de så sjukt mycket att göra att de kan välja och vraka mellan jobben?
Får trösta mig med att jag tydligen hade gått om ampere in i kåken, 35-40A, så det fanns inget direkt behov av lastbalanserare men det kunde monteras i efterhandJa är det korta svaret
Får testa det, tack.BMW brukar ju ha en rad med 9 programmerbara snabbvalsknappar. Ställ dig i rätt meny och håll in en knapp tills det piper. Sen är det bara att trycka på den valda knappen för att komma till den menyn.
Normalfälgar och Good Yeardäck. Tror inte man kan få större fälgar än 18" på laddhybriden.Modellen är ju inte känd för att vara bullrig, snarare tvärtom.
Sitter det stora fälgar och Pirellidäck på ?
Jag upplever Audi som tystare än BMWn. Jag hade akustikrutor på Passaten vilket säkert gjorde en del, men det borde inte påverka vägljudet så mycket.Många bilar hos BMW säljs utan RFT numera så det är inte lika självklart att det är däcken som är problemet. Visst är Passat relativt komfortabel men jag har haft en och upplevde ljudnivån som ok, men märkbart sämre än A6 och 5-serie. Framförallt känsligare för grov asfalt.
Får testa det, tack.
Du kan välja upp till 20" på 530e, gäller att bocka i tillvaletNormalfälgar och Good Yeardäck. Tror inte man kan få större fälgar än 18" på laddhybriden.
ok, men är det runflat?Normalfälgar och Good Yeardäck. Tror inte man kan få större fälgar än 18" på laddhybriden.
Det är nog sedanmodellen i så fall, på BMWs hemsida finns bara 18" som alternativ för 530e Touring. Läste nånstans att de större fälgarna inte är godkända för det högre axeltrycket hos Touring.Du kan välja upp till 20" på 530e, gäller att bocka i tillvalet
ok, intressant om nu touring väger såpass mycket mer än sedanen...Det är nog sedanmodellen i så fall, på BMWs hemsida finns bara 18" som alternativ för 530e Touring. Läste nånstans att de större fälgarna inte är godkända för det högre axeltrycket hos Touring.
20" blir Runflat automatiskt enligt konfiguratornok, men är det runflat?
Det är nog med maxlast, inte tom.ok, intressant om nu touring väger såpass mycket mer än sedanen...
Hittar ingen text om runflat på däcken så jag gissar inte.ok, men är det runflat?
Lyckades inte med det. Det verkar som att knapparna enbart är för kanalval på radion. Det står ”kan ej spara” om man är någon annanstans än i radioläget.Gör det och återkoppla gärna hur det gick. Jag har fyra radiostationer, däcktryck, hk- & vridmomentsmätare, tonkontroller, öppningshöjd för halvkombiluckan (420 Gran Coupe) och en till som jag inte minns nu.
Lyckades inte med det. Det verkar som att knapparna enbart är för kanalval på radion. Det står ”kan ej spara” om man är någon annanstans än i radioläget.
Har grejat lite till. Man kan spara toppmenyn, men inte längre ner i menyträdet. Det hjälper ju lite, men det är fortfarande tre nivåer ner innan man kan välja laddningsström.Mycket skumt. Kan välja vad som helst på min 4-serie från 2017. Prata med BMW!
Har grejat lite till. Man kan spara toppmenyn, men inte längre ner i menyträdet. Det hjälper ju lite, men det är fortfarande tre nivåer ner innan man kan välja laddningsström.