• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Elbil- och laddhybridstråden

Har du eller kommer du skaffa laddbar bil?

• Totala väljare
    994
Det där är ju de gamla varianterna, har VW verkligen kvar dem online? Slarvigt i så fall.
De som säljs idag är
1629977421582.png
+ Pro 5-sits som inte fick plats i screenshoten
Nej den ligger inte kvar! Men de har säkert lager kvar med de gamla utrustningspaketen då annonserna är för Life.
Så hade någon gammal bild med skillnaderna på hur det såg ut förra året

I december förra året kostade ID3 2995kr/mån om man frågade på rätt sätt ;)
Ja det gick att få grymt bra deals förra året, men det kanske var lite speciellt med då det var the big happening i alla fall för ID3.
De hade ju även haft helt galet bra för E-tron förra året. Har för mig vissa fick för 4000 någonting sen om det var 20 bilar som erbjöds vet jag inte.

Senast ändrad:
För er som överväger ID3, var medveten om att ni inte kan ha takräcke eller dragkrok. Tyckte om bilen men att inte kunna slänga på ett takräcke gjorde att den trillade bort från listan.

Fast då var det en kylare bakom hålen som behövde vara så stor pga låg effektivitet. Nu är det - ingenting bakom. Inte ens håll i grillen.

Är det någon som provkört en MG ZS EV?
Mer än bara provkört.
20210826_195143.jpg

Fick del av första svenska leveransen.
Riktigt nöjd så här långt.
Hyfsat körglad med tanke på pris, och komfort är helt ok. Ljudnivån i kupén hålls bra i schack upp till runt 100-strecket och materialvalen känns riktigt bra i kategorin.
Avsaknad av automatisk klima och slö infotainment drar ner känslan något, men funkar fint med android auto.

Jag köpte till 500mil för 150kr extra, premiumversionen och försäkring. Betalar då 2800 i månaden.
Man kan få ytterligare 500mil för 300kr till i månaden, dvs 2k mil om året.

Svarar gärna på frågor.

Mer än bara provkört.
20210826_195143.jpg

Fick del av första svenska leveransen.
Riktigt nöjd så här långt.
Hyfsat körglad med tanke på pris, och komfort är helt ok. Ljudnivån i kupén hålls bra i schack upp till runt 100-strecket och materialvalen känns riktigt bra i kategorin.
Avsaknad av automatisk klima och slö infotainment drar ner känslan något, men funkar fint med android auto.

Jag köpte till 500mil för 150kr extra, premiumversionen och försäkring. Betalar då 2800 i månaden.
Man kan få ytterligare 500mil för 300kr till i månaden, dvs 2k mil om året.

Svarar gärna på frågor.
Kul! Hade tänkt att provköra en, bara för att. Det är ett väldigt bra pris.

Hur långt kommer du på en laddning?

Kul! Hade tänkt att provköra en, bara för att. Det är ett väldigt bra pris.

Hur långt kommer du på en laddning?
Tycker siffrorna är rätt rättvisa, men kör man över 100 så drar den mycket. Jag såg ett test där man kom 16 mil med 110km/h medan många rapporterat över 40 mil om man håller sig under 80km/h. Jag brukar ligga strax över 20 mil, men laddar nästan varje natt. Då det bara är en andrabil för pendling och ärenden runt stan duger det utan några problem.

Prismässigt är den rätt oslagbar tycker jag, men det beror naturligtvis på ens krav.

Jo men jag menar hela hjulets storlek, oavsett fälgstorlek. Det ser ut som man slängt på Polo fälgar på en Tiguan så att säga.

I övrigt imponeras jag av vad de lyckats slänga ihop för de pengarna. Kineserna kommer nu även på bilsidan, det är helt klart.

Jo men jag menar hela hjulets storlek, oavsett fälgstorlek. Det ser ut som man slängt på Polo fälgar på en Tiguan så att säga.

I övrigt imponeras jag av vad de lyckats slänga ihop för de pengarna. Kineserna kommer nu även på bilsidan, det är helt klart.
Ja jag är helt med dig där.
Hade gärna behållit höjden på däcksidorna men gått upp till 19" så hjulhuset fylls upp. Den ser lite ut som om den står på en skateboard med denna hjuldiameter.

Kör typ alltid själv och ibland är vi två st, så behöver inte så mycket plats. Lär välja den jag får bäst deal på, har egentligen inte bråttom att byta så kanske kan vara värt att vänta till slutet på året? Brukar väl vara bra rabatter då?

@hejsam id3 finns på kampanj för 3600kr och 2000mil om året. Försäkring ca 400kr och däck ca 300kr. Då landar man på 4300kr.
Blir inte premiepengarna slut i kassan (60 eller 70k?) så att man inte får så pass bra pris då?
Tjejen började jobba förresten så e-Niro erbjudande väntar vi tills leasing på Superben går ut nästa sommar. Det kommer säkert andra erbjudande då.
Räknade på Fiat 500 som elbil - visst halva priset om man jämför med Superben men det är ju halva bilen i storlek också :D
Måste sova på saken över vintern oavsett.
Bra input i tråden senaste dagarna 👍

Hedin bil verkar ha några MG ZS EV sparade för lanseringsevent. Är det nån som vet var och när man ska dyka upp för att knipa en i närheten av Stockholm?

Typiskt Tesla/BMW/Merca/suvförare av olika slag :D

Stod en BMW 320(eller liknande) bredvid när jag åkte 🤣
Var förövrigt 1/3 fyllda platser på den "vanliga" parkeringen

371FEC1E-CAE9-4017-A776-8CE3D497DD6B.jpeg

Senast ändrad:
Provkörde precis en Nissan Leaf. Inte min grej.

Bilagor

• 0D94F81F-59EC-4BCA-A588-A6CB98338578.jpeg
    0D94F81F-59EC-4BCA-A588-A6CB98338578.jpeg
    745 KB · Visningar: 32
Tillbaka
Topp