• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Elbil- och laddhybridstråden

Har du eller kommer du skaffa laddbar bil?

• Totala väljare
    1,001
1630162525192.png

Provkört en ix3 idag. Fick en okej känsla men jag är nog inte redo för SUV livet riktigt ännu. Skulle luta mer åt en i4 eller Polestar 2 isåfall och det blir provkörning av en sådan nästa helg. 😊

Bilagor

• 2B4BE032-4C2D-421E-92CE-5C335A73690E.jpeg
    2B4BE032-4C2D-421E-92CE-5C335A73690E.jpeg
    671.9 KB · Visningar: 18
Provkört en ix3 idag. Fick en okej känsla men jag är nog inte redo för SUV livet riktigt ännu. Skulle luta mer åt en i4 eller Polestar 2 isåfall och det blir provkörning av en sådan nästa helg. 😊
Bra val. IX3 är fortfarande en kompromiss baserad på "vanliga" delar som missar mycket av elbilens fördelar. Det kommer bättre grejer.

Berätta, varför 2023? Jag hoppas få min I4M50 mars 2022.
Skitläcker bil, tog min i den nya gröna kulören med shadowline.
Beställer man nu så får man till sommaren 2022 fick jag höra.

Får se lite vad jag får för pris och hur det verkligen ser ut med leveranser

Sen första modellåret av bil bör man generellt sett hoppa över.

Den gröna färgen är intressant minst sagt! Men saknar SO jag hade på min 330e. Jag har lagt till en hel del utrustning. Ville absolut inte vara utan den jag hade på den förra beemern

Senast ändrad:
Hur har ni löst finansiering förresten i och med privatköp? Jag tänkte gå in med en större insats i och med att jag säljer gamla bilen så att man kommer ner i en någorlunda okej månadskostnad. Kan inget om restvärde m.m. då jag aldrig köpt en så dyr bil tidigare.

Hur har ni löst finansiering förresten i och med privatköp? Jag tänkte gå in med en större insats i och med att jag säljer gamla bilen så att man kommer ner i en någorlunda okej månadskostnad. Kan inget om restvärde m.m. då jag aldrig köpt en så dyr bil tidigare.
Restvärde i billån har ingen betydelse egentligen, det är du som har allt ansvar för vad bilen är värd ändå. Vid operationell leasing är det annorlunda men då är det leasingbolaget som sätter restvärdet ändå.

Alla billån kan lösas utan kostnad i förtid så att ta ett lån på 72 mån är mer flexibelt än 36 mån med 50% restvärde Det sistnämnda vill säljaren helllre kränga på dig för att han då får in dig i bilhallen för ny affär då. (De flesta har inte cash att lösa restskulden så de köper en ny bil istället)

Senast ändrad:
  • Like
Reactions: ajs
Tillbaka
Topp