Yfront
Basic
Haha! ja, eller så hyr man en större bil för den resanSkillnaden är väl att Sälen-resan tar mer än 45 min längre om man ska köra två resor med en WV Up än en gång med en kombi.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha! ja, eller så hyr man en större bil för den resanSkillnaden är väl att Sälen-resan tar mer än 45 min längre om man ska köra två resor med en WV Up än en gång med en kombi.
Ja eller så skiter man i att åka till Sälen och flyger till Alperna istället vilket jag gjort de senaste åren (förutom förra året då pga den där förbannade pandemin)Haha! ja, eller så hyr man en större bil för den resan
Jag var helt inne på Tesla tills jag hörde precis det du beskriver. Usel kvalitet och leverans tidigast i slutet av 2022@city69 Elbil utan räckviddsångest på långresa - finns inget annat än Tesla. Det är bara att sluta låtsas liksom
Visst, EQS verkar ha bra räckvidd men ALLA laddnätverk utom Teslas är bedrövliga. Finns inga andra ord för det.
Det tråkiga med Tesla är att alla andra dagar när man inte ska åka långresa så får man åka runt i en skramlig plastleksak jämfört med E-tron...
Consumer Reports placerar Tesla på plats 27 av 28 möjliga i kategorin Reliability, så lite kvalitetsbekymmer finns det ju.Jag var helt inne på Tesla tills jag hörde precis det du beskriver. Usel kvalitet och leverans tidigast i slutet av 2022
Kul!Ett lite fånigt ”jag har klappat Lassie”-inlägg kanske men jag åkte parallellt med en Xpeng P7 vid Kista imorse och fick studera den ett bra tag. Riktigt snygg på det hela taget men Xpeng har gått loss på det där med ljusdesign. I det här fallet är det långa ljuslister i både front och akter men strålkastare och bromsljus var utkastade lite här och där. Men man vänjer väl sig vid det också.
CarInfo visste inte mer än att detta var en RWD-modell med 530 km räckvidd.
England will be the first country in the world to introduce mandatory electric car charging points for new-build homes |
Ett lite fånigt ”jag har klappat Lassie”-inlägg kanske men jag åkte parallellt med en Xpeng P7 vid Kista imorse och fick studera den ett bra tag. Riktigt snygg på det hela taget men Xpeng har gått loss på det där med ljusdesign. I det här fallet är det långa ljuslister i både front och akter men strålkastare och bromsljus var utkastade lite här och där. Men man vänjer väl sig vid det också.
Nedsläckt i den vinkeln anar man en hel del inspiration från Maserati Quattroporte…ser en varje morgon
Haha höll precis på att skriva ett liknande inläggEtt lite fånigt ”jag har klappat Lassie”-inlägg kanske men jag åkte parallellt med en Xpeng P7 vid Kista imorse och fick studera den ett bra tag. Riktigt snygg på det hela taget men Xpeng har gått loss på det där med ljusdesign. I det här fallet är det långa ljuslister i både front och akter men strålkastare och bromsljus var utkastade lite här och där. Men man vänjer väl sig vid det också.
Vilken kampanj, till vilket pris samt villkor?Vad säger ni om nuvarande privatleasingkampanjen på ID4 GTX? Känns rätt prisvärt? Kan/måste byta bil om 9 månader, och det är 7 mån lev tid på en GTX…
Luras inte av att VW nu har smugit in förhöjd första månadsbetalning bara. Den kostar fortfarande 5495kr/mån utan det. Vilket iofs är ok för vad man får.Vad säger ni om nuvarande privatleasingkampanjen på ID4 GTX? Känns rätt prisvärt? Kan/måste byta bil om 9 månader, och det är 7 mån lev tid på en GTX…
Luras inte av att VW nu har smugit in förhöjd första månadsbetalning bara. Den kostar fortfarande 5495kr/mån utan det. Vilket iofs är ok för vad man får.
Det är JÄTTEDUMT att betala första insats på en privatleasingbil. Om du totalskadar bilen och den löses in av försäkringsbolaget så brinner pengarna inne när avtalet avslutas i förtid.
Ibland så funkar audi-appen dåligt vilket gör att smartladdningen via tibber inte funkar. Då startar laddningen direkt istället för att schemaläggas. Sen har jag vid några tillfällen fått att sladden inte låser fast i kontakten på rätt sätt. Det får lösas genom att ta ur och stoppa i den ett par gånger tills bilen fattar att kontakten är i bilen. Har skett 3-4 gånger under mitt ägande.@alfgren du kör väl etron utan box, som jag? Har du problem ibland med ”uppkopplingen”, att laddandet inte slår igång?
Tibber gör likadant för mig med Easee-box att den startar direkt ibland. Har varit i kontakt med Tibber flera gånger, och de jobbar på att fixa buggarna.Ibland så funkar audi-appen dåligt vilket gör att smartladdningen via tibber inte funkar. Då startar laddningen direkt istället för att schemaläggas. Sen har jag vid några tillfällen fått att sladden inte låser fast i kontakten på rätt sätt. Det får lösas genom att ta ur och stoppa i den ett par gånger tills bilen fattar att kontakten är i bilen. Har skett 3-4 gånger under mitt ägande.
Samma här! Har för vana att alltid kolla detta Tibberappen direkt när jag pluggat in.Tibber gör likadant för mig med Easee-box att den startar direkt ibland. Har varit i kontakt med Tibber flera gånger, och de jobbar på att fixa buggarna.
Nja... Jag kikade på den 2019 men bestämde mig för en omgång till med Superb Diesel faktiskt.Någon som har erfarenhet av Toyota Raw4 laddhybrid?
Är inne på att köpa en lätt begagnad. Tacksam för svar.
Blev köp idag Toyota raw4 laddhybrid.Nja... Jag kikade på den 2019 men bestämde mig för en omgång till med Superb Diesel faktiskt.
https://www.vibilagare.se/forum/vi-bilagares-forum/bransle/hybrid-forbrukning
Bagaget är större i ID4Hjälp mig nu.
Måste bestämma bil då leveranstiderna verkar långa och nuvarande bil ska in i juni.
Id4 gtx eller Kia ev6 Plus awd.
Jag velar fram och tillbaka, utrymmesmässigt räcker ev6 väl, bättre utrustad är den också.
Hur hade ni resonerat, lutar åt kian då det känns som det bättre valet. Missar jag något?
Samma kostnad?Hjälp mig nu.
Måste bestämma bil då leveranstiderna verkar långa och nuvarande bil ska in i juni.
Id4 gtx eller Kia ev6 Plus awd.
Jag velar fram och tillbaka, utrymmesmässigt räcker ev6 väl, bättre utrustad är den också.
Hur hade ni resonerat, lutar åt kian då det känns som det bättre valet. Missar jag något?
Samma kostnad?
Jag hann boka en Skoda Enyac innan jag fick nys om Kian. Blev lite sugen.
Kian var dock stundtals lika dyr som en Tesla MY, beroende på specs., så det hade nog blivit en Skoda i alla fall
Jag upplevde att man fick mer för pengarna jämfört med ID4. Det har även pratats om det i recensioner.Kör affärsförslaget på ev6 idag så vi får se om den ryms. Verkar lurigt det där med TCO. För mig stack Skodan iväg nå grymt då den inte är lika bra grundutrustad som ex id4 gtx som med relativt lika nivå på utrustning ryms.