Försvann inte de bilintresserade när sugmotorerna fasade ut?Ja. Niro är verkligen tråkigare än knäckebröd.
(Med det sagt så är det inte en "dålig" bil men den är verkligen byggd med 0% kärlek och för personer helt utan bilintresse)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Försvann inte de bilintresserade när sugmotorerna fasade ut?Ja. Niro är verkligen tråkigare än knäckebröd.
(Med det sagt så är det inte en "dålig" bil men den är verkligen byggd med 0% kärlek och för personer helt utan bilintresse)
Inte lika ful som min C8(Plus att den är ful)
Har inte haft behov av lastbalansering men läst en del om Watty och tolkar det som att den pratar med Tibberappen oavsett typ av laddbox. Kanske är bäst att fråga såklart men deras kundservice är bra.Jo precis den styrningen har jag också redan idag för smartladdning. Men jag menar att om jag installerar Watty - kan Tibberappen då begränsa laddningen vid för hög effekt? Eller måste man ha Easee boxen också?
Tänk GT som jag vill som har 580hk eller vad det ärProvade en gt line med AWD som gick som formel 1 och acceleration från noll till bli av med körkortet går på två sekunder - sådan bil är farlig tycket jag även om jag kan hantera den. Poäng med elbil är nog inte att köra i 180+ på motorvägar och busa runt utan att köra miljövänligt (eller har jag blivit gubbe precis?)
Och obekväm / daterad interiörmässigt.(Plus att den är ful)
känns inte som man kan köra så fort med det underlagetVart ute på lite roliga vägar!
Hehe nope, inte längs stupen iallafallkänns inte som man kan köra så fort med det underlaget
Och obekväm / daterad interiörmässigt.
Jag vet inte riktigt idag vad som skulle kunna styra själva laddstyrkan idag, därför jag undrar. Tittade på laddaren igår och den knapp som finns där gjorde ingenting. Det står 50% och 100% men inget sätt att ändraHar inte haft behov av lastbalansering men läst en del om Watty och tolkar det som att den pratar med Tibberappen oavsett typ av laddbox. Kanske är bäst att fråga såklart men deras kundservice är bra.
”Genom att koppla Watty till Tibber-appen får du tillgång till realtidsförbrukning och kan styra laddningen av din elbil smartare. Watty övervakar huvudsäkringen och ger Tibber möjligheten att skicka styrsignaler till en eller flera elbilsladdare för att optimera laddhastigheten för lastbalansering.”
Det är ju ingen fantastisk bil men med tanke på priset på leasing tidigare, hur långt man tar sig och totalekonomi var det ju ett svårslaget budgetpaket för några månader sedan.
Inte så snygg och helt klart omodern känsla jämfört med mycket, såklart!
Jag bara funderar om det är värt att lägga till ca 1000kr extra i månaden för EV6. Visst, inga ventilerade stolar men längre räckvidd och nyare "paket" samt mer plats. Variant med dödavinkeln i displayen faller bort eftersom den ingår inte i den för 4995. Större hjul så det få bli 19' vinterdäck och dem är inte billiga! (vill absolut inte köra Linglong eller nordexx eller något annat made in China)Som e-Niro ägare kan jag säga att den bara är en jäkligt trevlig bil att äga och köra. Bra pris, bra utrymme, riktiga knappar och dörrhandtag. Snål i drift. Ventilerade stolar och ett bra värmepaket nu när det blir kallare ute. Körde tyskt innan och även om denna inte är lika "fin" så är det en bil jag är väldigt nöjd med.
Just att kunna styra laddströmmen är väl en av huvudanledningarna till att skaffa laddbox?Jag vet inte riktigt idag vad som skulle kunna styra själva laddstyrkan idag, därför jag undrar. Tittade på laddaren igår och den knapp som finns där gjorde ingenting. Det står 50% och 100% men inget sätt att ändra
I bilen finns inget heller som reglerar laddstyrka vad jag kan hitta. Bara laddmål 0-100%. Jag laddar från ett 400V CEE utttag med Audis originalladdare, har ingen laddbox och har inga planer på att skaffa någon heller.
Håll in knappen, det tar en liten stund för den att växla. Man behöver inte hålla hårt.Jag vet inte riktigt idag vad som skulle kunna styra själva laddstyrkan idag, därför jag undrar. Tittade på laddaren igår och den knapp som finns där gjorde ingenting. Det står 50% och 100% men inget sätt att ändra
I bilen finns inget heller som reglerar laddstyrka vad jag kan hitta. Bara laddmål 0-100%. Jag laddar från ett 400V CEE utttag med Audis originalladdare, har ingen laddbox och har inga planer på att skaffa någon heller.
Hittills bränner jag 1-2 20A säkringar per år. Rätt mkt billigare än 10k för en boxJust att kunna styra laddströmmen är väl en av huvudanledningarna till att skaffa laddbox?
Misstänker att Tibber skriver ”elbilsladdare” men syftar på laddbox? För det finns inget annat som kan styra styrkan.Jag vet inte riktigt idag vad som skulle kunna styra själva laddstyrkan idag, därför jag undrar. Tittade på laddaren igår och den knapp som finns där gjorde ingenting. Det står 50% och 100% men inget sätt att ändra
I bilen finns inget heller som reglerar laddstyrka vad jag kan hitta. Bara laddmål 0-100%. Jag laddar från ett 400V CEE utttag med Audis originalladdare, har ingen laddbox och har inga planer på att skaffa någon heller.
Bilen själv kan ju styra strömstyrkan (i de flesta fall), vore relativt enkelt för Tibber att lösa via API.Misstänker att Tibber skriver ”elbilsladdare” men syftar på laddbox? För det finns inget annat som kan styra styrkan.
Var och kollade in EV6 snabbt kunde tyvärr inte provköra då jag glömt plånboken hemma …… 7 månaders väntetid på GT Line 4wd
Den var riktigt trevlig! Interiören är dock ingen BMW-känsla på än tyvärr!
Svårt att göra en fulare ratt dock... lika stuk som Porsche hade på 80talet, så några år har de kvar innan de är ikapp..Kollade den också i lördags. Tycker den kändes fin invändigt och tycker den är riktigt snygg.
Ingen provkörning här under visningshelgen, tog tid på torsdag då jag ändå är ledig.
En polare sa till en annan som övervägde hybrid att man inte kunde välja bort elbil för att två resor om året tar 45min längre.Börjar bli dags att fundera på vilken elbil man ska ha efter den Audi eTron 55 jag haft nu i 2,5 år (riktigt skit btw). Nån som har koll på Bmw’s elbilar? Vill gärna ha (riktig) räckvidd på minst 50 mil. Ibland känns det som om ska gå tillbaka till hybrid för att slippa ”laddångesten”vid långresor
Börjar bli dags att fundera på vilken elbil man ska ha efter den Audi eTron 55 jag haft nu i 2,5 år (riktigt skit btw). Nån som har koll på Bmw’s elbilar? Vill gärna ha (riktig) räckvidd på minst 50 mil. Ibland känns det som om ska gå tillbaka till hybrid för att slippa ”laddångesten”vid långresor
Exakt. Det är enbart ett fåtal resor/år som är längre än säg 25 mil så det lär bli elbil igen. Varför jag funderade på hybrid är för jag gillar den nya Land Rover Defender skarpt och den finns inte som elbil (bara hybrid eller diesel)En polare sa till en annan som övervägde hybrid att man inte kunde välja bort elbil för att två resor om året tar 45min längre.
Tycker det ligger rätt mycket i det.
Behöver du ofta mer än säg 40 mil på en dag är det kanske rimligt med hybrid, eller om du bor i norra delen av landet.
räckvidden på Audin är katastrofal. Som kortast var när jag skulle köra från Göteborg till Sälen och det var roligt kallt ute. Räckvidden var mindre än 25 mil. Sen har jag haft alla tänkbara fel på min. Bytt backspeglar (kameror) ä, fick även byta elmotor pga missljud etc etcvi har MG ZS EV (2021) som andrabil och visst man får vad man betalar för men priset känns oslagbart i sammanhanget. Ett steg upp är Marvel som jag läst mycket gott om. Vad gillade du inte med Audin?
Kolla EV6, verkar ha bra räckviddBörjar bli dags att fundera på vilken elbil man ska ha efter den Audi eTron 55 jag haft nu i 2,5 år (riktigt skit btw). Nån som har koll på Bmw’s elbilar? Vill gärna ha (riktig) räckvidd på minst 50 mil. Ibland känns det som om ska gå tillbaka till hybrid för att slippa ”laddångesten”vid långresor
Börjar bli dags att fundera på vilken elbil man ska ha efter den Audi eTron 55 jag haft nu i 2,5 år (riktigt skit btw). Nån som har koll på Bmw’s elbilar? Vill gärna ha (riktig) räckvidd på minst 50 mil. Ibland känns det som om ska gå tillbaka till hybrid för att slippa ”laddångesten”vid långresor
En polare sa till en annan som övervägde hybrid att man inte kunde välja bort elbil för att två resor om året tar 45min längre.
Tycker det ligger rätt mycket i det.
Behöver du ofta mer än säg 40 mil på en dag är det kanske rimligt med hybrid, eller om du bor i norra delen av landet.
Skillnaden är väl att Sälen-resan tar mer än 45 min längre om man ska köra två resor med en WV Up än en gång med en kombi.jag satt i samma sits nu när jag byter jobb.. går från en e tron 55 till hybrid.. nu ska sägas att jag hade vissa begränsningar i vad jag kunde ta men slutade som sagt med hybrid framför el. Jag slogs oxå med argumentet att det är trots allt väldigt få långresor man gör per år men de närmsta åren, när nu fler börjar köra el och laddnätverket redan är alldeles för högt belastat på helger och högsäsong lär det knappast bli bättre de närmsta åren. Resonemanget att anpassa bilköpet för få långresor är väl lite som att de flesta envisas med att köpa stora kombis trots att 95% av alla resor görs med en person i bilen och utan direkt packning.. inte fullt rationellt mao