BildbevisDet kan jag inte tänka mig. Kommer lanseras i februari i Sverige.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
BildbevisDet kan jag inte tänka mig. Kommer lanseras i februari i Sverige.
Wow!Bildbevis
Bildbevis
Äsch, det där fixar BMW.Stackars jävlar! (har själv BMW och skulle jättegärna ha en i4 M50) Men är det ngt jag tar med mig som personlig lärdom efter ett gäng år jobbandes mot fordonsbranschen är det att inte vara först ut på en ny modell! Alldeles för mycket barnsjukdomar (oavsett tillverkare).
Bildbevis
Väldigt märkligt att ha en grill på en elbil också.Vill inte framstå som negativ men varför har man designat grillen så ful? Ser ut som en uppslagen bok.
Fått in en Eurasier i bagaget också men då är det fullt sen.Hmm kanske är så att jag borde sätta mig in förmånsvärde och nettolöneavdrag lite bättre...
Frågan är om min hund skulle hålla med om att det inte är ett problem med en bur i mediumsize
Man höjer upp bruttolönen samtidigt som förmånsvärdet blir noll. Skatt och sociala blir detsamma oavsett men fördelaktigt med tanke på 3:12.Vad menar du med att förmånsvärdet spelar minst roll? Du tänker mellan de två specifika bilarna?
Kostnaden för bolaget är den samma nettolöneavdrag eller inte skillnaden är att vid nettolöneavdrag får du räkna in det som SGI kontra när du tar det som en förmån på lönen.
Stor grill är premium i Kina. Enda anledningen.Vill inte framstå som negativ men varför har man designat grillen så ful? Ser ut som en uppslagen bok.
Men det blir ju en högre kostnad för bolaget, som du äger. På så vis blir det ju en kostnad för dig, även om du inte ser den privat. om inte bolaget haft kostnaden kunde du tex plockat ut pengarna enligt 5:25 reglerna till betydligt lägre skatt när det är dags för pension.Man höjer upp bruttolönen samtidigt som förmånsvärdet blir noll. Skatt och sociala blir detsamma oavsett men fördelaktigt med tanke på 3:12.
Det jag menar är att ett förmånsvärde på 5 eller 6 000 är mindre viktigt för mig med förmånsbil i eget bolag. Det är alla kostnader runtomkring som drift och restvärde som blir avgörande där istället.
Pension?Men det blir ju en högre kostnad för bolaget, som du äger. På så vis blir det ju en kostnad för dig, även om du inte ser den privat. om inte bolaget haft kostnaden kunde du tex plockat ut pengarna enligt 5:25 reglerna till betydligt lägre skatt när det är dags för pension.
Absolut är 1000kr skillnad i förmånsvärde inte något avgörande men det är ändå en diff på ca 500 ”privata pengar”.
beror ju på vilken bil vad gäller förmånsvärde, på svenssonbilar så är väl förmånsvärdet hyfsat lika men på en Taycan Turbo S bränner i alla ändar....Pension?
Du har rätt i detta och hur man än gör kan man inte lura systemet tillräckligt mycket.
Har aldrig räknat på det så långt men ett upplägg med nettolöneavdrag och 3:12 känns kortsiktigt försvarbart om vilande bolag och 5:25 är 20-30 år bort? Vissa pengar gör mer nytta som 30-åring än när man är 70+.
Är långt ifrån expert och min tanke kring frågan om förmånsvärdet handlade om att det är en så liten del i det hela som egenföretagare med förmånsbil.
För att återgå till tråden så visade e-tronen 172 km räckvidd idag med fulladdat batteri. Känns stabilt!
Säkert dem då. Helt obegriplig hur man kunde göra något så enkelt så komplicerat. Ska till en Statlig verksamhet för att lyckas med det.
Jag trodde alla ionity såg ut så?Här är IONITY’s laddare i Södertälje. Tryck in kontakten i bilen, tre tryck på skärmen, blippa kort, klart.
Jag trodde alla ionity såg ut så?
Ja det verkar helt klart så att jag siktat på Ionity, åkt fel, och ändå lyckats snabbladda någon annanstans . Jag betalade med vanligt kreditkort. På själva laddaren stod såvitt jag såg ingenting om vilken leverantör det var.Ja. Men det var oklart i diskussionen ovan med @alfgren som blandade ihop det lite. Så jag ville bara rub it in!
Jahaja… Det var alltså du som var förbi mig och blåste huvudsäkringarna….:-/Ja det verkar helt klart så att jag siktat på Ionity, åkt fel, och ändå lyckats snabbladda någon annanstans . Jag betalade med vanligt kreditkort. På själva laddaren stod såvitt jag såg ingenting om vilken leverantör det var.
Ja den är nice, fronten kunde varit snyggareWow! Denna verkar riktigt lovande. NIO ET5. Snygg exteriört och interiört, bra pris, bra prestanda och sjukt lång räckvidd. Hoppas den kommer till Sverige. Nio är ju klara för Sverige, men vilka modeller de kommer erbjuda är oklart fortfarande.
Premiär: Kinesiska Nio har lanserat elbilen Nio ET5 – upp till 1000 kilometer i räckvidd – Allt om Elbil
I helgen visade kinesiska Nio upp sin nya elbil Nio ET5. Här är en närmre titt modellen och vad den kommer att erbjuda. Modellen är märkets mest kompaktaalltomelbil.se
Av erfarenhet så brukar kineserna vara väldigt bra på att kopiera, sällan innovera... TyvärrVerkar bara finnas två formar att stöpa elbilar i, tesla-ish utan grill eller compact suv-ish med plastgrill. Känns ganska trist faktiskt.
(Nej, pyttesmå bilar gills inte, en Zoe är ju typ som en leksaksbil i skala 1:3, typ som en mopedbil)
Jag håller med dig. Men av alla kinesiska elbilsmärken jag stött på skulle jag säga att Xpeng och Nio är de som sticker ut mest. Speciellt Nio är ju innovativa med exempelvis batteribytesstationer som diskuterats tidigare.Av erfarenhet så brukar kineserna vara väldigt bra på att kopiera, sällan innovera... Tyvärr
Zoe fick ju dessutom hela NOLL stjärnor i Euro NCAP. Vem vågar köpa en sån?Verkar bara finnas två formar att stöpa elbilar i, tesla-ish utan grill eller compact suv-ish med plastgrill. Känns ganska trist faktiskt.
(Nej, pyttesmå bilar gills inte, en Zoe är ju typ som en leksaksbil i skala 1:3, typ som en mopedbil)
Jag tycker att det är bra med konkurrens. Vi alla tjänar på detJag håller med dig. Men av alla kinesiska elbilsmärken jag stött på skulle jag säga att Xpeng och Nio är de som sticker ut mest. Speciellt Nio är ju innovativa med exempelvis batteribytesstationer som diskuterats tidigare.
Håller helt med.Verkar bara finnas två formar att stöpa elbilar i, tesla-ish utan grill eller compact suv-ish med plastgrill. Känns ganska trist faktiskt.
(Nej, pyttesmå bilar gills inte, en Zoe är ju typ som en leksaksbil i skala 1:3, typ som en mopedbil)
Väldigt många. Är inte det typ Europas messt sålda elbil? Jag ser jättemånga häromkring, vilket är mysko. Jag skulle varken av miljö- eller kostnadsskäl prioritera bort krocksäkerhet.Zoe fick ju dessutom hela NOLL stjärnor i Euro NCAP. Vem vågar köpa en sån?