Tapiren
Basic
Ja, den känns väldigt intressant om den får rätt pris och rätt förmånsvärde.Nya rav4 från Toyota kommer som laddhybrid. Verkar vara väldigt intressant med vettig prislapp och även lite kräm under huven. 0-100 på sex sekunder.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja, den känns väldigt intressant om den får rätt pris och rätt förmånsvärde.Nya rav4 från Toyota kommer som laddhybrid. Verkar vara väldigt intressant med vettig prislapp och även lite kräm under huven. 0-100 på sex sekunder.
Priser är ute inofficiellt och förmånsvärdet hittar du på Skatteverkets hemsida. Men 3k rätt exakt, brutto, om du väljer den näst mest utrustade modellen.Ja, den känns väldigt intressant om den får rätt pris och rätt förmånsvärde.
Bullrar rätt mkt enligt tester jag läst. Inte så modernt.Ja, den känns väldigt intressant om den får rätt pris och rätt förmånsvärde.
Borde den inte bullra typ som dagens RAV4 gör?Bullrar rätt mkt enligt tester jag läst. Inte så modernt.
Ah, tack!Priser är ute inofficiellt och förmånsvärdet hittar du på Skatteverkets hemsida. Men 3k rätt exakt, brutto, om du väljer den näst mest utrustade modellen.
Ren el ligger runt 4.3-4.8mil, jag vet detta för att jag kör till och ifrån jobbet på bara el i princip hela sträckan t o r dagligen.Dock ej ren el utan du har ju kört på bensin också.
Ren el ligger runt 4.3-4.8mil, jag vet detta för att jag kör till och ifrån jobbet på bara el i princip hela sträckan t o r dagligen.
Borde den inte bullra typ som dagens RAV4 gör?
Edit: Har du länk till något test? Jag kan inte hitta något test på Rav4 2021 laddhybrid.
Mardröm på svenska asfalten. I min merca är det typ första gången jag är nöjd med ljudkomfort. Men det krävs att man kliver upp i klasser för att kunna åka tyst verkar det som. Synd.Åkte Rav4 Hybrid som taxi för ett tag sedan i Italien. Även på de extremt släta vägarna bullrade bilen för mycket.
när kommer en video då, ähum grattis till en fin bil haft min i ca två månader , mitt rekord är ca 53km AC off
Grymmaste nätverket blir bättre! Jämför norrland med Ionitys karta, det bli rätt pinsamt Det blir helt klart en roadtrip till Nordkap framöver, den här gången i elbil. Blir ju plättlätt med årets tillskott av superchargers.
Tack!
AC on, dagens körning
Finns det seriöst ingen Supercharger i Jönköping?
Grymmaste nätverket blir bättre! Jämför norrland med Ionitys karta, det bli rätt pinsamt Det blir helt klart en roadtrip till Nordkap framöver, den här gången i elbil. Blir ju plättlätt med årets tillskott av superchargers.
Ödeshög & Ulricehamn. Jönköping vore ju onödigt då SuC skall finnas längs vägarna, inte i städerFinns det seriöst ingen Supercharger i Jönköping?
Visst, känns bara lite märkligt. Finns många bilägare som äger sin bil och nästan bara kör i sin stad. Vill de ladda snabbt får de alltså ta en tur utanför stan. Känns lite konstigt i en relativt stor stad som Jönköping.Ödeshög & Ulricehamn. Jönköping vore ju onödigt då SuC skall finnas längs vägarna, inte i städer
Finns det seriöst ingen Supercharger i Jönköping?
Ödeshög & Ulricehamn. Jönköping vore ju onödigt då SuC skall finnas längs vägarna, inte i städer
Nej, då finns andra aktörer som E.ON, Vattenfall, InCharge, Circle K, BEE, osv osvVisst, känns bara lite märkligt. Finns många bilägare som äger sin bil och nästan bara kör i sin stad. Vill de ladda snabbt får de alltså ta en tur utanför stan. Känns lite konstigt i en relativt stor stad som Jönköping.
De förväntas ladda sakta eller fixa laddbox hemma istället?
Okej, ja det är ju logiskt egentligen.Precis som @EPL89 säger, superchargernätverket är ju till för när man reser. Snabba stopp, strategiska ställen där man helst klarar sig sig nästa supercharger åt flera håll utan att ladda sprängfullt. Men Jönköping är nog ett sådant ställe som skulle funka som knutpunkt, prio har nog varit E4-korridoren först. Ska man just till Jönköping, eller bor där, löser man det med destinations- eller hemmaladdning. Eller böner
Lite kul att kolla kartorna, det är ingen slump var anläggningarna ligger om man tänker trafikflöden.
Alright, hur snabba är dessa?Nej, då finns andra aktörer som E.ON, Vattenfall, InCharge, Circle K, BEE, osv osv
Trevligt såg din post på bimmerpost precis, följer den tråden slaviskt men det e lite fusk att redovisa i hybrid läget , våga fullt ut i electric mode men bra siffror! Då ser du avrage konsumtion i kwh/100km det är lite roligt att börda ner sig i, verkar som batteriet som är på 12kwh, använder ca 9kwh för körning på el resterande går till andra delar av körningen, tex att ge kraft till motorn mer än bensinaren, när den står på 0km el . Antar alltså att man vid 0km inte har bara 184hk utan istället närmare 252, om man inte kör s en galning långa sträckor alla fall
Okej, ja det är ju logiskt egentligen.
Alright, hur snabba är dessa?
Okej, ja det är ju logiskt egentligen.
Alright, hur snabba är dessa?
Okej men då är man ju inte körd iallafall!Från evighetslångsamt till halvhyfsat, vilket är tanken. Jag har 11kw vid jobbet, det ger full tank på typ 4-5 tim om jag minns rätt. Mer än nog alltså! 50kw är inte helt ovanligt på mackar och så, parkeringar 3,7-11 typ.
Edit: Destinationsladdarna alltså. Supercharger är väl typ 150 eller nåt nu, snabbt iaf! Bilen är alltid klar innan jag fått i mig en burgare. Brurgaren brukar bli dyrare än laddsessionen också
Absolut inte, finns många med elbil som inte kan ladda hemma.Okej men då är man ju inte körd iallafall!
Kul att se. Jag bor inte i Jönköping utan reagerade bara på att det inte finns en Supercharger där. Bor i Kristianstad så här finns en om det blir Tesla i framtiden.Absolut inte, finns många med elbil som inte kan ladda hemma.
Då är BEEsvena avtal ett grymt alternativ om man kör mycket... 400kr/månad med obegränsad laddning ^^
De har gott om laddare i Jönköping också!
Sweet! Bara hojta till om du har funderingar osv & är du i Göteborg så kan du få prova min pärlaKul att se. Jag bor inte i Jönköping utan reagerade bara på att det inte finns en Supercharger där. Bor i Kristianstad så här finns en om det blir Tesla i framtiden.
Skoj! Det gör jag.Sweet! Bara hojta till om du har funderingar osv & är du i Göteborg så kan du få prova min pärla
Skall prova det imorgon.
bensinaren gick igång absolut sista 3km i princip så jag körde runt 4.7mil på "ren" el så att säga.
Haha ja det är kul att hålla . Så här lugnt har jag aldrig kört, bra för hjärtat ....
Med lugnt menar jag körning i samma rytm som övriga haha
Skall se om jag kan få till några report med Dragyn och mäta acc.
Problemet är att jag måste köra om bensinmotorn först. Den har bara varit igång i 20-30 mil typ.
Sen gör det ont i själen när går igång i 100 när man skall göra en omkörning och det är minusgrader ute med en superkall motor ....