Du har väl aldrig ägt en bil i 3 år?Mm för min del hade det varit runt 10-11k/år då jag hade bara kört halvårsvis. Efter tre år runt 3600kr/år så helt ok
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du har väl aldrig ägt en bil i 3 år?Mm för min del hade det varit runt 10-11k/år då jag hade bara kört halvårsvis. Efter tre år runt 3600kr/år så helt ok
hahahahaha det är en annan femmaDu har väl aldrig ägt en bil i 3 år?
Oklart, kanske bara en inriktning men ej beslutat. Någon som vet?är det spikat?
Har för transportstyrelsen flaggat för att 1a juni är för kort tid för dem att förbereda.Oklart, kanske bara en inriktning men ej beslutat. Någon som vet?
Coolt, kommer den att gå att köpa i Sverige?P7 wing edt
Resultat (milkostnad inom parentes):
1. e-tron (6:10kr/mil)
2. Taycan (6:10kr/mil)
3. e-niro (13:50kr/mil)
4. ID.3 (14:00kr/mil)
5. Model 3 (3:10kr/mil)
6. XC40 (19:70kr/mil)
7. Zoe (17:80kr/mil)
milkostnaden kan dock variera beroende på var man laddar och vilket abonnemang eller medlemskap man har.
Ser ut som ett riktigt vettigt val. Skönt att det fortsatt går att få tag i vettigt prissatta bilar nu när priserna generellt skenatSkratta inte, jag skall till Hedin imorgon för att skriva kontrakt för MG5 (2690kr/mån)
En röd blir det, preliminär leverans sista kvartal i år!
Långt ifrån vacker eller premium men vad faaan, 2690 inkl färgval?
Var imponerad efter provkörningen i alla fall, vi få se vad det blir av den romanse
Ja Ja, jag tar emot pajkastning!
Du behöver inte lägga så stor vikt vid det testet då det har mer och göra med var du laddar och med vilket kort eller avtal. XC40 har förbrukat 28,9kWh/100km med milkostnad på 19.70 kr medans Taycan förbrukat 27,3 till en kostnad av 6.10 kr. ID.3 har lägre förbrukning än båda på 21,6 med kostnaden 14 kr. Så strunta i kostnaden de räknat på i det testet och kolla bara förbrukningen istället.Förstår jag saken rätt att XC40 fick en förbrukningskostnad på 20kr per mil?!
Visst är korten och avtalen kopplade till vilken bil man har?Du behöver inte lägga så stor vikt vid det testet då det har mer och göra med var du laddar och med vilket kort eller avtal. XC40 har förbrukat 28,9kWh/100km med milkostnad på 19.70 kr medans Taycan förbrukat 27,3 till en kostnad av 6.10 kr. ID.3 har lägre förbrukning än båda på 21,6 med kostnaden 14 kr. Så strunta i kostnaden de räknat på i det testet och kolla bara förbrukningen istället.
Det finns vissa rabattavtal som tillverkarna har men det finns ingen laddnätverk som är exklusivt till något bilmärke förutom Tesla. Alla andra får använda samma laddstolpar.Visst är korten och avtalen kopplade till vilken bil man har?
Såg inte klart hela testet men fick uppfattningen att man ändå provade bilarna utifrån samma förutsättningar men har någon laddat vid en dyrare elstolpe än en annan så känns det ju som ett rätt värdelöst test.
Kanske ska ha grindar ist?Har kollat på enyaq med och gillade den. Det är framförallt på höjden som EQB är större i bagaget. Vi har en Mim XL som vi har i en Mitsubishi Outlander idag och den ska få plats i EQB men inte i Enyaq.
Ja, en röd blev beställd idag!Ser ut som ett riktigt vettigt val. Skönt att det fortsatt går att få tag i vettigt prissatta bilar nu när priserna generellt skenat
Lyckades inte övertyga tjejen idag till samma köp tyvärr. Hon tyckte golvet var för högt. Tyckte själv det var trevligt. Men det blev en Marvel R iaf för 3995kr/mån, tyckte den kändes prisvärd mtp på funktionerna och storleken mm.Skratta inte, jag skall till Hedin imorgon för att skriva kontrakt för MG5 (2690kr/mån)
En röd blir det, preliminär leverans sista kvartal i år!
Långt ifrån vacker eller premium men vad faaan, 2690 inkl färgval?
Var imponerad efter provkörningen i alla fall, vi få se vad det blir av den romansen helt enkelt!
Ja Ja, jag tar emot pajkastning!
Då är man bäst på något!Ja golvet är hög som fan samt att SZ och Marvel har lite bättre förutsättningar men tänkte gå all in på att vara billigast möjligt!
Ingen fakturaavgift för e-faktura.Ja, en röd blev beställd idag!
För typ en femhundring till i månaden kunde jag beställt SZ med mer lull lull som öppningsbar panorama mm men den är ju ännu fulare än MG5
Så nu kommer vi att köra snålt! Enligt dagens priser ca 25% av bensin/diesel i förbrukning. Skatt inte att tala om
Måste få vänta in första avi för att kunna se vad efaktura eller autogiro kostar. Kanske nån som kan upplysa redan nu?
Tänkte på det med men nu blev det beställning på en sån här så då får buren plats.Kanske ska ha grindar ist?
Har visserligen en GLE men den är inte jättestor i bagaget.
Kan ju ha avdelare för att få plats med kassar osv.
Skratta inte, jag skall till Hedin imorgon för att skriva kontrakt för MG5 (2690kr/mån)
En röd blir det, preliminär leverans sista kvartal i år!
Långt ifrån vacker eller premium men vad faaan, 2690 inkl färgval?
Var imponerad efter provkörningen i alla fall, vi få se vad det blir av den romansen helt enkelt!
Ja Ja, jag tar emot pajkastning!
Skapa en Kalkyl här eller läs nedan.Sitter med köpfingret på en M3 Performance och en Y Performance...
Men just nu känns läget lite osäkert. Kommer vara förmånsbilar på firman. Vart åt lutar det med förmånsvärden osv?
ZS lux skulle kosta 3150-3200, den uppdaterade varianten alltså. Blev sugen men fick örfila mig själv och teckna den billigasteHar själv MG ZS 2021 som andrabil. Räckvidden är ju ett SKÄMT, men prislappen svårslagen, betalar 2600 för "luxury" ink allt.
För exv elbilar reggade efter 1/7 så ändras beräkning av motsvarande fossilare. Det blir ett fast värde på upp till 50% av bilens nypris med ett maxtak på 350 000kr. Som jag läst mig till och kommit fram till så får exv en Model 3 perf ganska så mycket lägre förmånsvärde (2000kr/månad) medan exv en BMW I4 M50 blir 100kr billigare i basutförande jämfört med tidigare. Så lite bereonde på generalagenten rapporterat in motsvarande fossilare tidigare så slår det olika från bil till bil.Sitter med köpfingret på en M3 Performance och en Y Performance...
Men just nu känns läget lite osäkert. Kommer vara förmånsbilar på firman. Vart åt lutar det med förmånsvärden osv?
Inga probs då. Vi har idag två stycken M3 LR. Men tänkte uppgraderaFör exv elbilar reggade efter 1/7 så ändras beräkning av motsvarande fossilare. Det blir ett fast värde på upp till 50% av bilens nypris med ett maxtak på 350 000kr. Som jag läst mig till och kommit fram till så får exv en Model 3 perf ganska så mycket lägre förmånsvärde (2000kr/månad) medan exv en BMW I4 M50 blir 100kr billigare i basutförande jämfört med tidigare. Så lite bereonde på generalagenten rapporterat in motsvarande fossilare tidigare så slår det olika från bil till bil.
Dubbekolla så du inte lynchar mig senInga probs då. Vi har idag två stycken M3 LR. Men tänkte uppgradera
för min del med den lilla skillnaden i räcvidd alla dagar 0-100 på 4.9. Skillnaden i upplevd prestanda mellan närmare 8s och 5s är väldigt stor0-100 på 7.9 sek och 402 km räckvidd eller 0-100 på 4.9 sek och 370 km räckvidd?