Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bra med fler alternativ.Såg nu att Tesla öppnat 40 stationer för andra bilar än Tesla
yes, medlemsskapet har ingen bindningstid heller.Bra med fler alternativ.
7.85 SEK/kWh utan medlemskap.
5.70 SEK/kWh med medlemskap á 129kr/månad.
Det är bra. Hade gärna skaffat en månad We Charge i sommar, om de kört samma.yes, medlemsskapet har ingen bindningstid heller.
Värt även vid leasing? Blir 300 kr till/mån.för min del med den lilla skillnaden i räcvidd alla dagar 0-100 på 4.9. Skillnaden i upplevd prestanda mellan närmare 8s och 5s är väldigt stor
Så jävla skönt med laddstolpe hemma och fast elavtal. 52 öre kWh, med skatter, moms, elöverföring etc betalar vi 1,11:- netto/kWh. Ser inte fram emot den dagen nuvarande elavtal löper utBra med fler alternativ.
7.85 SEK/kWh utan medlemskap.
5.70 SEK/kWh med medlemskap á 129kr/månad.
Äpplen och päron. Men absolut.Så jävla skönt med laddstolpe hemma och fast elavtal. 52 öre kWh, med skatter, moms, elöverföring etc betalar vi 1,11:- netto/kWh. Ser inte fram emot den dagen nuvarande elavtal löper ut
Klart det är äpplen och päron. Poängen är dock att det i dagsläget är otroligt mycket billigare med frugans tesla då vi endast laddar hemma mot hennes tidigare diesel superb. Hade vi inte kunnat ladda hemma utan endast publikt hade det inte varit lika lätt att motivera bilbytet så enkelt. Men skönt för infrastrukturen med mer publika laddstationer för samtliga märkenSå jävla skönt med laddstolpe hemma och fast elavtal. 52 öre kWh, med skatter, moms, elöverföring etc betalar vi 1,11:- netto/kWh. Ser inte fram emot den dagen nuvarande elavtal löper ut
Model Y står det leverans aug-okt i år, model 3 perf. sep-oktFick intressant samtal från säljaren jag beställt en Range Rover Velar från. De höjer priset med 12% och vill man så kan man hoppa av. Jag accepterade först men ju mer jag tänkte på det ju mer förbannad blev jag. Mailade honom nu i vredesmod och avbeställer skiten. Stora frågan är vad man ska beställa istället. Helst helt el men hybrid funkar också.
Varför beställde du en Tesla isåfall? Leveranstiden enbart?Ringde handlare och frågade om EV6 GT, räkna med minst 12 månaders leveranstid
För mig den ultimata elbilen just nu
Svar ja, samt bra förmånsvärdeVarför beställde du en Tesla isåfall? Leveranstiden enbart?
Det är ju bara att beställa, ingen kostnad om du hoppar av, fråga inte hur jag vetRingde handlare och frågade om EV6 GT, räkna med minst 12 månaders leveranstid
För mig den ultimata elbilen just nu
Min förlorar ingenting över tid. VW ID4.Jag har inte möjlighet att ladda hemma men är nyfiken på elbil. Hur bra ”håller laddningen” om bilen står still ett tag? I mitt fall kör jag så lite att det nog skulle räcka att ladda fullt någon/några gånger per månad, förutsatt att bilen inte laddar ur av att stå.
Har ni några erfarenheter att dela med er av på temat?
Tack på förhand
Märker ingenting eftersom jag har laddare hemma men när jag lämnade bilen i januari en vecka utan laddning i minusgrader så kanske jag tappade 4-5% om jag ska försöka minnas. Men då var det kallt.Jag har inte möjlighet att ladda hemma men är nyfiken på elbil. Hur bra ”håller laddningen” om bilen står still ett tag? I mitt fall kör jag så lite att det nog skulle räcka att ladda fullt någon/några gånger per månad, förutsatt att bilen inte laddar ur av att stå.
Tack på förhand
Jag har inte möjlighet i dagsläget men hyresvärden kommer att erbjuda laddbox för ca 300kr/månad men jag kommer inte att skaffa det.Jag har inte möjlighet att ladda hemma men är nyfiken på elbil. Hur bra ”håller laddningen” om bilen står still ett tag? I mitt fall kör jag så lite att det nog skulle räcka att ladda fullt någon/några gånger per månad, förutsatt att bilen inte laddar ur av att stå.
Tack på förhand
Beställ box oavsett. Du kommer ångra dig.Jag har inte möjlighet i dagsläget men hyresvärden kommer att erbjuda laddbox för ca 300kr/månad men jag kommer inte att skaffa det.
Jag kör inte mycket heller så två tre laddningar skulle räcka för upp till 100mil.
Tanken var att ladda vid behov ute på stan, allt från gratis till 4kr/kw. Laddstyrka av 22kw för 2Kr kw är helt okay. Inte ofta man laddar från noll i alla fall. Hoppas bara bilen dyker upp innan årsskiftet!
Jag har ingen möjlighet att ladda hemma. Funkar helt OK men skulle vilja ha en.Jag har inte möjlighet i dagsläget men hyresvärden kommer att erbjuda laddbox för ca 300kr/månad men jag kommer inte att skaffa det.
Jag kör inte mycket heller så två tre laddningar skulle räcka för upp till 100mil.
Tanken var att ladda vid behov ute på stan, allt från gratis till 4kr/kw. Laddstyrka av 22kw för 2Kr kw är helt okay. Inte ofta man laddar från noll i alla fall. Hoppas bara bilen dyker upp innan årsskiftet!
Ja fast 300kr är tva 100%-iga landningar på stan. Ungefär vad jag skulle behöva betala för endast egen stolpe. Ser ingen logik i det att betala av boxen på två år o sen stoppa pengar i hyresvärdens fickaJag har ingen möjlighet att ladda hemma. Funkar helt OK men skulle vilja ha en.
Så skaffa en, 300kr i månaden är ju kaffepengar i bilsammanhang och det laddar du snabbt upp ute på stan på en månad.
Du stoppar de pengarna i andras fickor och det blir endast bökigare för dig själv. Förstår inte hur du tänker faktisktJa fast 300kr är tva 100%-iga landningar på stan. Ungefär vad jag skulle behöva betala för endast egen stolpe. Ser ingen logik i det att betala av boxen på två år o sen stoppa pengar i hyresvärdens ficka
Som icke elbilsägare är logiken just den att du kan alltid ha bilen laddad och aldrig tänka -"undrar om laddstolpen nere på stan är ledig så jag kan ladda nu och åka till Malmö ikväll, eller behöva åka i morgon.."Ja fast 300kr är tva 100%-iga landningar på stan. Ungefär vad jag skulle behöva betala för endast egen stolpe. Ser ingen logik i det att betala av boxen på två år o sen stoppa pengar i hyresvärdens ficka
Tills dess att man upptäcker att laddplatsen likt parkeringsplatsen inte "tillhör" en specifik lgh utan att det är kösystemAtt ha egen laddplats kommer höja värdet på sin lägenhet enormt framöver.
Så kan det säkert vara. Men bara att det finns i föreningen kommer göra att man väljer lägenhet i det huset jämfört med ett annat.Tills dess att man upptäcker att laddplatsen likt parkeringsplatsen inte "tillhör" en specifik lgh utan att det är kösystem
Nice! Grattis”Gudarnas bil” har landat.