HahahahahaKommer du med din apelsin till frisörbil lär du bli utjagad ändå av arga killar i toksänkta 940:s
Ludvika kallas ju Undvika av en anledning!!
Har varit där på projekt en sväng på ABB men var bara dagsvistelser(många år sedan nu)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
HahahahahaKommer du med din apelsin till frisörbil lär du bli utjagad ändå av arga killar i toksänkta 940:s
Ludvika kallas ju Undvika av en anledning!!
Kolla o jämför, testa bägge bilar o skapa kalkyl...Ska skaffa elbil nu då jag pendlar en del men tvekar mellan att köpa en E-Niro -19 eller leasa en Born 77kwh. Born är ju klart häftigare och ny men ganska hög leasingkostnad samt leveranstid som med all sannolikhet innebär sänkt bonus vilket höjer priset ytterligare.
Hur ”till åren” är en 3 år gammal Niro elbilsmässigt? Får ju några extramil i Cupran också men inte så många.
Och elbilspremien sänks till 50,000kr efter årsskiftet. Lite synd att det blir dyrare att köpa elbil, men förhoppningsvis vänder det så småningom.Nu har även Polestar höjt priser
Motsvarande den jag bokat kostar nu 47k mer :S
Det är väl inte klubbat än, utan bara ett förslag?Och elbilspremien sänks till 50,000kr efter årsskiftet. Lite synd att det blir dyrare att köpa elbil, men förhoppningsvis vänder det så småningom.
Hur skall det vända, att elbilar blir billigare menar du?Och elbilspremien sänks till 50,000kr efter årsskiftet. Lite synd att det blir dyrare att köpa elbil, men förhoppningsvis vänder det så småningom.
Har för mig att jag såg hos Polestar att fr.o.m 2023 är det 50,000kr som gäller. De hade det som ett meddelande i gult när man konfigurerade en Polestar 2.Det är väl inte klubbat än, utan bara ett förslag?
Ja, att batteriproduktionen ökar, och kommer närmare produktion för lägre transportkostnader. Och att de befintliga försörjningsproblemen med halvledare åtgärdas - fler s.k. ”fabs” som tillverkar halvledare skall också byggas på sikt, i USA bl.a. Att hela världen förlitar sig på TSMC, Samsung och några fler är inte rimligt.Hur skall det vända, att elbilar blir billigare menar du?
Lol, svin.Det här är ju lite intressant, kanske är old news, men jag har inte sett någon sälja ett leasingavtal förut…
Låter som en mardröm. Jag tycker det är trångt med 4 personer utan några bilstolar I M3.Någon som har Tesla M3 med 3 barn? Har idag två barn på 6 och 4 och en till på väg. Kör Passat GTE idag och skulle säga att det funkar ok med 2 stolar bak, en fram och en vuxen i mitten.
Han säljer väl inte leasingavtalet i sig utan han har nog antagligen bara betalat en bra slant i första förhöjd leasingavgift för att få ner kostnaden till 4000kr/ex. moms per mån. Det är nog lite utav dom pengarna han vill ha tillbaka. Gissar på att bilen hade kostat en bit över 10' ex. moms per månad inkl vinterdäck om man inte hade betalat den första förhjöjda avgiften.Det här är ju lite intressant, kanske är old news, men jag har inte sett någon sälja ett leasingavtal förut…
Någon som vet om 70 000 gäller för alla bilar levererade under 2022 eller är det tidpunkten när bonus betalas ut som avgör? Dvs om jag hämtar ny elbil idag så kommer bonus betalas ut efter 6 månader vilket är i början av 2023, ska jag då räkna med 70 000 eller 50 000?I tabellen nedan ser ni hur bonusen förändras dels den 12 juli 2022 dels den 1 januari 2023.
Dessutom införs ett tak för utbetalning av bonus på 700 000 kr samt att 35%-regeln för juridisk person tas bort från 12 juli 2022.
Den behöver vara reggad innan 12e Juli för att få 70000 om bilen kostar över 700000, är bilen reggad under 2022 och kostar under 700 000 så ska det vara 70 000 som jag tolkar detNågon som vet om 70 000 gäller för alla bilar levererade under 2022 eller är det tidpunkten när bonus betalas ut som avgör? Dvs om jag hämtar ny elbil idag så kommer bonus betalas ut efter 6 månader vilket är i början av 2023, ska jag då räkna med 70 000 eller 50 000?
Dem vill väl kolla hur många som vill ha sina bilar nu efter det att bonusen inte betalas ut!?Fick samma idag. Intressant nog fick man ingen reaktion eller bekräftelse efter man svarat ja. Lite udda.
verkligenMåste varit en del som hoppat av
Oklart hur jag ska göra själv.verkligen
Det är ju bara du själv som kan avgöra. För egen del gillar jag inte P2 alls, tycker helt enkelt den ser ut att stå på styltor. Inte säker på att sänkfjädrar löser det problemet, det är inte särskilt mycket luft i hjulhusen. Problemet ligger i designen av hjulhusen och midjelinjen på nåt sätt.Oklart hur jag ska göra själv.
Jo den ser hög ut allmänt, men jag gillar den mer och mer. Jag är inte säker på att jag kommer vara kompatibel med Teslans interiör dock .... inte storleken utan själva känslan och saknaden av förarinstrumentDet är ju bara du själv som kan avgöra. För egen del gillar jag inte P2 alls, tycker helt enkelt den ser ut att stå på styltor. Inte säker på att sänkfjädrar löser det problemet, det är inte särskilt mycket luft i hjulhusen. Problemet ligger i designen av hjulhusen och midjelinjen på nåt sätt.
Finns ju en del (varierande snygga) lösningar på det dock. Lutar åt att försöka mig på något sådant själv sen.Jo den ser hög ut allmänt, men jag gillar den mer och mer. Jag är inte säker på att jag kommer vara kompatibel med Teslans interiör dock .... inte storleken utan själva känslan och saknaden av förarinstrument
När jag valde mellan Model 3 och Polestar 2 så var det enkelt pga laddnätverket. P2 var rolig att köra jag tycker också att den kändes klumpig samt sikten var sådär.Oklart hur jag ska göra själv.
Kopierar in text ifrån ett inlägg jag gjorde!
"Var och provkörde en P2 perf idag, extra roligt att det var likadan spec som på den jag beställt vad gäller kulör utvändigt och klädsel invändigt samt paket.
Snabb sammanfattning ifrån min sida
- Magnesium är en snygg färg, bra med kontrast mot de svarta detaljerna
- Slateklädsen ger interiören ett luftigare intryck
- Helt ok utrymmen i kupén dock inte lika luftigt som ID3, Model 3, exv "kardantunnel"....
- Bra bagage (påverkar inte mig nämnvärt)
- Sköna stolar fram, bak rätt hårda(påverkar inte mig nämnvärt)
- Rätt dålig sikt ut genom bakrutan
- Infotainment funkade bra och var responsiv, instrumentklustret var även den bra
- Bilen är alldeles för hög tur att det numer finns sänkfjädrar till perf. modellen, förhoppningsvis så förbättras även kördynamiken då vikten förflyttas längre ner
- Prestandan är klart godkänd, 60-120 är krispigt
- Känns att bilen är tung väger som två MX5or ...
- Var en del vägljud i kupén, min ID3 med 20" upplevde jag som tystare (den hade dock smalare däck)
- Dämpning/fjädring åt det hårdare hållet för mig inga problem då min roligbil är bra mycket stötitgare. Men för gemene förare så kan det vara stötigt
- Rätt intetsägande styrkänsla/kommunikation från vad framvagnen gör
- Räckvidd kan jag inte uttala mig om, körde för kort tid. Men under provkörningen (1h 20m) så gick den ner 14-15% körde rätt hårt bitvis. Var drygt 50km körning.....22 grader ute"