• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Elbil- och laddhybridstråden

Har du eller kommer du skaffa laddbar bil?


  • Totala väljare
    962
Snart dags för första "långresan" (Stockholm-Kalmar-Stockholm), samt att jag kommer att behöva ladda lite på plats.
Hur är det generellt, behöver man släpa med sig sin laddkabel eller finns det alltid kabel på (betal)laddstationerna?
Eftersom "superchargers" har annorlunda kabel, måste man även ha en sådan med sig?
Jag har enbart laddat hemma och är totalt rudis på betalladdstationer.
Bilen är en BMW iX3.
Allt över 49kw är DC, där finns det kabel, som sitter fast Allt under är oftast AC, där du behöver du behöver din kabel, typ2.
Så ta med den, jag har alltid min lösa i bilen.

Har du inte redan A bette route planner så skaffa, funkar perfa.
 
Varje resa är ett rent nöje.
68342957-179B-45F2-88DF-E512B34689F5.jpeg
Inte alls avis, men leveranstiden är mycket avtändande 🤣
 
Snart dags för första "långresan" (Stockholm-Kalmar-Stockholm), samt att jag kommer att behöva ladda lite på plats.
Hur är det generellt, behöver man släpa med sig sin laddkabel eller finns det alltid kabel på (betal)laddstationerna?
Eftersom "superchargers" har annorlunda kabel, måste man även ha en sådan med sig?
Jag har enbart laddat hemma och är totalt rudis på betalladdstationer.
Bilen är en BMW iX3.
Ladda också ner Chargefinder-appen så hittar du alla publika laddstationer. Du kan också planera din rutt där.
 
Sällan jag laddar till 100. Är denna uppskattade räckvidd ok på en Skoda Enyaq 80X? Någon annan ägare som har bättre eller sämre denna sommarnatt? 🤔

38350F78-BE4F-455A-AE11-C0C76C69A382.jpeg
 
Är det en så’n som är skohornad in under de 700K? Eller har du tüsen tillval?
4670kr/månad 1500mil per år kind of deal
Standard range RWD med teknikpaket och metallic, mao privatleasing. Bilen kommer i aug-sep(mest troligt i september)

Kan vara högre nu pga av räntan. Hade jag inte haft ett ego så hade jag bara kört på den. Grymt bra deal, motsvarande nu ligger på 6500 om inte mer.
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp