Insåg nu att jag gav ett helt meningslöst svar. Sorry
@Onyx12 !
Efter drygt ett års vardagskörning och några halvlånga resor så har jag såklart ett omdöme. Typ såhär:
På plussidan
Räckvidd enligt WLTP typ 52 mil, förvånansvärt nära IRL om en gubbkör lite och inte leker Saab-chaufför. På vintern sjunker det såklart till typ 35 mil om det är några minusgrader. Lite på en höft sådär. Har inte mätt det här supernoga eftersom jag inte är tesla-ägare.
Som bil är den kanon, gott om utrymme, bra kvalitetskänsla och grejerna håller ihop. Inga överraskningar, Audi bygger grymt bra bilar. Så för oss som inte kräver ’inspirerande’ körning och dynamiska körupplevelser utan bara vill åka med god komfort, diskret stil och god kvalitet är den kanon. Ett stort plus är också att det inte är en bil som lajvar Star Trek. Den känns som en bil inte en Kubrick-film.
På minussidan
Audi har en del ”utmaningar”, särskilt när det kommer till appen men också när det gäller mjukvara. Det är exempelvis obegripligt att jag inte ens kan låsa upp bilen från appen.
Dessutom är det en hel del konstiga felmeddelanden och småknas med mjukvaran generellt. Så en del uppdateringar etc har det blivit. Och sånt är ju faktiskt rätt jobbigt…och obegripligt att de inte kan få rätsida på, det är trots allt ett premiummärke. Den biten känns ibland lite opålitlig.
Men i stort är jag nöjd, men jag är å andra sidan en ganska laid back bilägare och inte heller supernördig, jag är glad om jag komfortabelt kan åka från A till B med lite ordning och reda. Och det kan jag i Q4’an.
Typ så.