Är EQE, EQS inte bra invändigt? Har inte provsuttit eller kört någon av dem!
BMW IX är väl bra exv?
Kört både EQE och EQS, samt "allt annat" av elbilar, inklusive alla andra MB elbilar och hybrider (nya C-class)
Som vanligt ligger MB i en klass för sig avseende förfining, men de når inte upp (ännu) till den gedigna känsla som finns på fossilbilarna.
Men det kommer säkert då MB lärt sig skruva ihop sima elbilar.
EQC tex är riktigt tight numera efter några års tillverkning.
Utanför MB, är det skitkass med förfining.
Katastrofdåligt i Kinabilar som väntat men även hos elbilar från etablerade fossil-procucenter.
BMW i3 är ok men riktigt gammal nu med långsam laddning och allmänt föråldrad infotainment. Annars kul att ratta som förväntat av en BMW.
Har inte kört iX (gillar inte SUV) men den verkar skitfin!
Koreanerna Kia och Hounday (stavning?) är rena katastrofen rakt igenom.
japanen Mazda MX-30 är trevlig innuti och fin att ratta, men körsträckan är kass och laddar långsamt. = tekniskt sett föråldrad redan vid introduktionen
Allt från italien och frankrike är dåligt som vanligt.
Den stora överaskningen är att Volvo och Polestar ligger efter.
Tesla slutligen, ja bullriga som fan, superplastiga men körmässigt troligen överlägsna allt. Även överlägsna tekniskt.
Av hybrider är nya C-klass sjukt jäkla överlägsen allt. Otroligt impad över denna. KÖÖÖÖP om ni letar hybrid. Mindre budget = A-klass är fin.
Dock kommer ingen vilja köpa en beggad hybrid om några år...så värdeminskningen?
Bästa elbilarna jag kört är (med stoooort hopp ned till övriga) är EQS och EQE, rakt igenom sagolika!
EQC därefter, med EQA och EQB tätt därefter.
Sedan stort hopp ned till övriga tillverkares elbilar.
OBS nu snackar jag "bil-egenskaper" såsom stolar, klima, stereo, ergonomi, förfining, komfort, köregenskaper mm - och inte "el-egenskaper" där Tesla är överlägsen.
Men jag vill ha en BIL att trivas med !!