Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
1: Ska inte sälja bilenAtt förvänta sig väldigt bra betalt för entusiastbilar är nog något man ska vara lite försiktig med ett tag dock
Tänker samma sakJag hade en(två faktiskt) i somras som ville köpa min för 50k mer än vad jag köpte min ny för 2019
Dock med allt extra som jag har på, ändå helt galet. Men kunde inte sälja för jag visste inte hur det skulle bli med leverans av bil som var beställd. Så jag sålde aldrig Mazdan, nu i efterhand så....
Skit samma, det är inga pengar i Miator, och jag köpte den ett halvår beggad så billig.Att förvänta sig väldigt bra betalt för entusiastbilar är nog något man ska vara lite försiktig med ett tag dock
BMW ix1 är jag nyfiken på för egen delNågon som var på elbilsmässan eCar Expo i helgen? Jag tänkte gå dit idag. Något jag inte får missa? Har ni önskemål om vad jag ska fota så säg till så lägger jag upp bilderna här sen
Ingen frunk. 10-12 månaders väntetid om du beställer bilen idag. Känns som en BMW i materialen och hur bilen är byggd men finns inslag av plastiga detaljer vilket drar ner helhetsintrycket. Jag är 182cm och satt bra som förare och även bakom mig själv.BMW ix1 är jag nyfiken på för egen del
Har du provat polestar 3 ännu?Ingen frunk. 10-12 månaders väntetid om du beställer bilen idag. Känns som en BMW i materialen och hur bilen är byggd men finns inslag av plastiga detaljer vilket drar ner helhetsintrycket. Jag är 182cm och satt bra som förare och även bakom mig själv.
Rätt saftig prislapp om du frågar mig.
Provade också MB EQA som är i samma storleksklass. MB är dyrare och bak satt man med knäna i höjd med hakan. Mindre bagageutrymme på MB också.
Provade inte Polestar 3. Såg den och blev inte så impad. Ser mer ut som en kombi,Har du provat polestar 3 ännu?
Edit; vore kul med lotusen också om de har den. Och EX90:n
Besökte eCar Expo i göteborg i december.Någon som var på elbilsmässan eCar Expo i helgen? Jag tänkte gå dit idag. Något jag inte får missa? Har ni önskemål om vad jag ska fota så säg till så lägger jag upp bilderna här sen
Varför sprider du någon annans regnummer?Apropå elbilar såg jag en I7xdrive60 för första gången ute i det vilda idag, hiskeligt stor grill men det såg ändå någorlunda ok ut på gatan.
Reg nr HDJ00R om någon är nyfikenfis
För att den är listad på BMW själva, dvs ingen privatperson... säkert en utställningsbilVarför sprider du någon annans regnummer?
Troligen den som var till för provkörning på elbilsmässan om du såg den i närheten av Solna.För att den är listad på BMW själva, dvs ingen privatperson... säkert en utställningsbil
Stämmer. Var på EvenemangsgatanTroligen den som var till för provkörning på elbilsmässan om du såg den i närheten av Solna.
Finns nog många olika parametrar men billigast jag sett ut från handlare var 499 000k för en 2021LR 8000 mil på mätaren så kan tänka mig att man betalar runt 500k i inbyte. kan för övrigt tipsa om cardrop! har sålt två bilar dom dom tidigare och har 1 bil som jag sålde igår 40k mer än Riddermark. för en V90 från 2020.Någon som vet vad man får för en model Y när man säljer till bilhandlare idag? Mest intressant en long range från 2021/2022.
Jag kolar runt lite på ett köp och sneglar lite på en Y så har ingen själv. Intressant då många på blocket legat ute ett tag och de flesta kostar ungefär som en helt ny idag. Billigaste jag sett är runt 560 för en MYLR 21 med inte allt för många mil men det bör ju finnas några som gått under det och om inte så kommer det nog snart.Finns nog många olika parametrar men billigast jag sett ut från handlare var 499 000k för en 2021LR 8000 mil på mätaren så kan tänka mig att man betalar runt 500k i inbyte. kan för övrigt tipsa om cardrop! har sålt två bilar dom dom tidigare och har 1 bil som jag sålde igår 40k mer än Riddermark. för en V90 från 2020.
Följer också priserna på Y sedan prissänkningen och det måste gå ner mer på beg-marknaden för att det ska vara värt tycker jag personligen.Jag kolar runt lite på ett köp och sneglar lite på en Y så har ingen själv. Intressant då många på blocket legat ute ett tag och de flesta kostar ungefär som en helt ny idag. Billigaste jag sett är runt 560 för en MYLR 21 med inte allt för många mil men det bör ju finnas några som gått under det och om inte så kommer det nog snart.
Inga fler nya bensin- och dieselbilar från 2035 i EU.
Då blir det en etron 55 för dig alltså. Kul!Efter mycket tänkande så har jag beslutat mig för att testa på elbil. Tänker suv, fyrhjulsdrift Max 650k. Inte tesla, vill inte ha amerikanskt skit haha.
Hittar man verkligen en ny 55 för 650k?Då blir det en etron 55 för dig alltså. Kul!
Efter mycket tänkande så har jag beslutat mig för att testa på elbil. Tänker suv, fyrhjulsdrift Max 650k. Inte tesla, vill inte ha amerikanskt skit haha.
Absolut inte ny men det stod inte som krav. Ska den vara ny finns inte särskilt många alternativ för de pengarna.Hittar man verkligen en ny 55 för 650k?
Radarn fungerar inte på äldre bilar heller utan är helt inaktiverad via ota . tesla skriver själva att vision ska ersätta och ger någon form av garanti på detta. https://www.tesla.com/sv_se/support/transitioning-tesla-vision funktionen ska bli den samma eller bättre enligt tesla själva. jag ser det inte som en big dealKlarar inte av att Tesla tagit bort sensorer(även radar?) till förmån för kameror enbart.
Att exv bara kunna parkera med bara hjälp av kameror i Sverige, ja jag vet inte med tanke hur sikten är efter 3m körning under vintern eller när det regnar. Funkar kanske i LA men härRadarn fungerar inte på äldre bilar heller utan är helt inaktiverad via ota . tesla skriver själva att vision ska ersätta och ger någon form av garanti på detta. https://www.tesla.com/sv_se/support/transitioning-tesla-vision funktionen ska bli den samma eller bättre enligt tesla själva. jag ser det inte som en big deal