Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den är ju lite ovanlig i Europa men BYD säljer hundratusentals elbilar på den kinesiska marknaden så den är nog utprovad ordentligt. Har fått bra kritik i tester förutom för ljudnivån över 100km/h.Köpte min första el-bil idag- en Atto3, ska bli spännande att se hur det går, laddnätverket är inte så utbyggt i Thailand så ska försöka förlita mig på att ladda hemma.
BYD känns som ett kommande märke i Asien.
Grattis!Köpte min första el-bil idag- en Atto3, ska bli spännande att se hur det går, laddnätverket är inte så utbyggt i Thailand så ska försöka förlita mig på att ladda hemma.
BYD känns som ett kommande märke i Asien.
Ingen bakruta...blir intressant att se. Lite som att köra skåpbilNice
Polestar P4
Finns kamera men jag håller med, var det verkligen en förbättring? Bilen hade varit snygg ändå med "vanlig" bakruta.Ingen bakruta...blir intressant att se. Lite som att köra skåpbil
Hoppas de har en bra lösning för att hålla kameralinsen ren ocksåFinns kamera men jag håller med, var det verkligen en förbättring? Bilen hade varit snygg ändå med "vanlig" bakruta.
Jag gillar verkligen inte virtuella backspeglar, det känns "konstigt" och upplösningen är alltid bättre i en spegel trots allt.
Vågar vi gissa på facelift sommaren -23, då med bakruta som standard? Nä, så illa blir det nog inte men spontant känns det inte som en speciellt långlivad lösning…Finns kamera men jag håller med, var det verkligen en förbättring? Bilen hade varit snygg ändå med "vanlig" bakruta.
Jag gillar verkligen inte virtuella backspeglar, det känns "konstigt" och upplösningen är alltid bättre i en spegel trots allt.
Handlar inte om att dom tyckte det var snyggare om jag fattat det rätt utan att få bättre huvudhöjd i baksätetFinns kamera men jag håller med, var det verkligen en förbättring? Bilen hade varit snygg ändå med "vanlig" bakruta.
Är det någon som fattat hur Polestar 4 positioneras i modellprogrammet? Större eller mindre än Polestar 2, eller bara "nyare och sexigare"?Snett framifrån får jag urus-vibbar
Mellan 2 och 3 i storlek och prisÄr det någon som fattat hur Polestar 4 positioneras i modellprogrammet? Större eller mindre än Polestar 2, eller bara "nyare och sexigare"?
Den version som man=jag skulle vilja ha kommer bli för dyrÄr det någon som fattat hur Polestar 4 positioneras i modellprogrammet? Större eller mindre än Polestar 2, eller bara "nyare och sexigare"?
Ingen bakruta...blir intressant att se. Lite som att köra skåpbil
it makes it all so much more excitingKul med mjukvarubugg och man inte längre kan se bakåt.
Urbota dumt beslut.
…och när den börjar levereras kommer en Model Y P kosta 50’ mindre och en Y RWD 200’ mindre (ny prissänkning idag), än Polestar 4-ans frånpris! Kommer bli svårt att motivera något annat än Tesla framöver. På gott och ont.Den version som man=jag skulle vilja ha kommer bli för dyr
"Den billigaste modellen uppges kosta 60 000 Euro, eller knappt 680 000 svenska kronor med dagens växelkurs" mao med en motor och basutrustning. Med dual och perf och något paket så lär man vara och nosa på 900k
Att det är dumheter som mer är protektionism för att försvara Facebook och Instagram position på marknaden än något som har praktisk säkerhetsbetydelse.En helt annan fråga.
Nu är det fler och fler som förbjuder sina anställda att använda TikTok. Ska de också förbjuda sina anställda att köpa Kinabilar?
Det kommer ju fler och fler kinesiska bilmärken som är uppkopplade. I teorin innebär det att Kina skulle kunna kontrollera vissa funktioner i dessa bilar om de har lust med det.
Exempelvis skulle de kunna låsa alla bilarna så att vi inte kan få tillgång till våra bilar och de vill jävlas. Hur tänker ni i den frågan?
Jag har en säkerhetsklassad vän som inte får parkera kinesiska elbilar på jobbet.En helt annan fråga.
Nu är det fler och fler som förbjuder sina anställda att använda TikTok. Ska de också förbjuda sina anställda att köpa Kinabilar?
Det kommer ju fler och fler kinesiska bilmärken som är uppkopplade. I teorin innebär det att Kina skulle kunna kontrollera vissa funktioner i dessa bilar om de har lust med det.
Exempelvis skulle de kunna låsa alla bilarna så att vi inte kan få tillgång till våra bilar och de vill jävlas. Hur tänker ni i den frågan?
Är det bättre att jänkare kan styra bilen, lyssna/läsa av?Jag har en säkerhetsklassad vän som inte får parkera kinesiska elbilar på jobbet.
”Gänget” på hans jobb har -vad ska man säga- rätt bra koll på elektronik och sådant, och den bedömningen är gjord på plats, inte av någon positionerande tjänsteman.
... Ja?Är det bättre att jänkare kan styra bilen, lyssna/läsa av?
No comment... Ja?
Inkluderar det även bilar tillverkade i Kina men av Europeiska märken? Exempelvis tillverkas ju flera av BMWs modeller i Kina idag.Jag har en säkerhetsklassad vän som inte får parkera kinesiska elbilar på jobbet.
”Gänget” på hans jobb har -vad ska man säga- rätt bra koll på elektronik och sådant, och den bedömningen är gjord på plats, inte av någon positionerande tjänsteman.
Sant!Är det bättre att jänkare kan styra bilen, lyssna/läsa av?
Det där upprepas ofta men jag tror inte på det helt enkelt. HUR skulle den appen kunna samla in så mycket mer än IG? Du styr ju vilken personinformation du lägger in i appen plus att du kan begränsa behörigheterna till appen via telefonen. Det är inte så att TikTok kan tömma hela telefonen på info på egen hand. Att appen har full koll på vilka klipp du tittar på är självklart men det har IG också. Jag köper inte TikTok paniken alls på något annat sätt än av anledningen att TikTok kör åttor runt IG för tillfället i hur många klipp användaren tittar på i snitt. Helt enkelt för att de är duktigare på att visa upp attraktiva klipp för användaren. Och det skrämmer USA nåt enormt.Däremot har ju kinesiska staten ett finger med i spelet vad gäller TikTok verkar det som och dessutom samlar TikTok in mycket mer data om användaren än vad andra sociala medieplattformar gör...
Håller mig dig kring det du skriver angående TikTok/IG.Det där upprepas ofta men jag tror inte på det helt enkelt. HUR skulle den appen kunna samla in så mycket mer än IG? Du styr ju vilken personinformation du lägger in i appen plus att du kan begränsa behörigheterna till appen via telefonen. Det är inte så att TikTok kan tömma hela telefonen på info på egen hand. Att appen har full koll på vilka klipp du tittar på är självklart men det har IG också. Jag köper inte TikTok paniken alls på något annat sätt än av anledningen att TikTok kör åttor runt IG för tillfället i hur många klipp användaren tittar på i snitt. Helt enkelt för att de är duktigare på att visa upp attraktiva klipp för användaren. Och det skrämmer USA nåt enormt.
(Detta kanske är alldeles för offtopic egentligen...)
Mera ontopic så skull jag vara mycket mer skeptisk till kinesiska bilar för att jag att man inte kommer kunna lita på reservdelsförsörjning och support om de inte lyckas sälja mera än de gör. Tror inte de skulle tveka en sekund att bara lämna sverige och strunta i de kunder som finns.
om du tänker på tiktok så har du fel. Tiktok har 1 miljard användare. Alla över 18 räknas till gruppen vuxna och i Sverige visar det sig att hälften av 00-talisterna använder tiktok dagligen. En fjärdedel av 00-talisterna är vuxna per definition om jag räknat rättTänker att vuxna ändå inte har den appen installerad?
om du tänker på tiktok så har du fel. Tiktok har 1 miljard användare. Alla över 18 räknas till gruppen vuxna och i Sverige visar det sig att hälften av 00-talisterna använder tiktok dagligen. En fjärdedel av 00-talisterna är vuxna per definition om jag räknat rätt
OT men ack så fel.Det där upprepas ofta men jag tror inte på det helt enkelt. HUR skulle den appen kunna samla in så mycket mer än IG? Du styr ju vilken personinformation du lägger in i appen plus att du kan begränsa behörigheterna till appen via telefonen. Det är inte så att TikTok kan tömma hela telefonen på info på egen hand. Att appen har full koll på vilka klipp du tittar på är självklart men det har IG också. Jag köper inte TikTok paniken alls på något annat sätt än av anledningen att TikTok kör åttor runt IG för tillfället i hur många klipp användaren tittar på i snitt.
TikTok is a data collection service that is thinly-veiled as a social network. If there is an API to get information on you, your contacts, or your device... well, they're using it.
Phone hardware (cpu type, number of course, hardware ids, screen dimensions, dpi, memory usage, disk space, etc)
Other apps you have installed (I've even seen some I've deleted show up in their analytics payload - maybe using as cached value?)
Everything network-related (ip, local ip, router mac, your mac, wifi access point name)
Whether or not you're rooted/jailbroken
Some variants of the app had GPS pinging enabled at the time, roughly once every 30 seconds - this is enabled by default if you ever location-tag a post IIRC
They set up a local proxy server on your device for "transcoding media", but that can be abused very easily as it has zero authentication
Det känns spontant som olika produkter, jag tror inte viljan att betala för ”premium” och freon försvinner bara för att bilarna drivs med el.…och när den börjar levereras kommer en Model Y P kosta 50’ mindre och en Y RWD 200’ mindre (ny prissänkning idag), än Polestar 4-ans frånpris! Kommer bli svårt att motivera något annat än Tesla framöver. På gott och ont.
Ja!... Ja?