det är risken tyvärrLär väl krävas minst tre paket (ett för tonade rutor, ett för adaptiv farthållare och ett för ratt) till en totalkostnad om 100’+ utöver presenterade från-priser…
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
det är risken tyvärrLär väl krävas minst tre paket (ett för tonade rutor, ett för adaptiv farthållare och ett för ratt) till en totalkostnad om 100’+ utöver presenterade från-priser…
Kommer bli en storsäljare. Relativt billig för att vara en Volvo el-SUV. Kul att de vågar lite nytt med designen, materialen och interiören. Kanske inte faller alla i smaken men jag tror man vänjer sig.Hmmm nästa kanske blir Volvo EX30
Ser lovande ut!
Nej det är inte feltryck men det är inte heller så många exemplar det handlar om. Skitkul att ha köpt Model 3 under 2022...seriöst detta måste vara feltryck, 569k för en P
Hade det inte varit för att det är en ny på gång så hade jag slagit till på en gång
Det är alltså nästan 200k billigare än den jag hade på beställning för inte ens 1 år sedan
det var 30-40 tal när jag kolladeNej det är inte feltryck men det är inte heller så många exemplar det handlar om. Skitkul att ha köpt Model 3 under 2022...
de brukar försvinna direkt, har aldrig sett att det finns så många? Men jag tittar inte heller så mycket, det är ju förknippat med viss ångest för mig.det var 30-40 tal när jag kollade
fanns 10 tal i alla färgerde brukar försvinna direkt, har aldrig sett att det finns så många? Men jag tittar inte heller så mycket, det är ju förknippat med viss ångest för mig.
Tack!!Nu frågade du inte mig, men är i branschen.
Det är och har varit lite av en djungel, både hos tillverkare och installatörer. Vissa har tagit fram egna lösningar med fokus på fysisk storlek, produktionskostnad och flashiga appar (ex. Zaptec, Easee) andras lösningar bygger på standardkomponenter rakt ner i en plastlåda (ex Garo, Ztek). Vilken som är bäst är svårt att svara på, det är relativt enkla komponenter i en box. En deltar ju tagit för stora genvägar, ex Easee som nu är säljstoppad och Wallbox som överhettade och gick sönder i början.
Egentligen räcker det med ett trefasuttag draget med 2,5mm2-kabel och egen jordfelsbrytare om man klarar sig utan alla appar, lastbalanseringar och annat mumbo-jumbo. I många bilar kan man ställa ner laddhastogheten permanent, ex 8A. Det ger då 8*3*230/1000=5,5kWh i effekt. Parkerar man hemma med tomt batteri kl 18 och skall åka klockan 6 har man under den tiden fått i 66 kWh. Vilket borde räcka för i princip alla.
Med denna långa utläggning så kan jag summera att jag har en Zaptec hemma av den enkla anledningen att den var billigast och jag ville kunna styra laddningen till timmar med lågt elpris.
Tack!!Det beror på vilka behov du har. Men i stort så håller jag med @byggarebob123
Men för att generalisera så skulle jag gå för Zaptec, Garo, Charge Amps eller Ctek.
Kommer en uppdaterad Modell 3 senare i år = rea nu på gamlaNej det är inte feltryck men det är inte heller så många exemplar det handlar om. Skitkul att ha köpt Model 3 under 2022...
Det beror på vilka behov du har. Men i stort så håller jag med @byggarebob123
Men för att generalisera så skulle jag gå för Zaptec, Garo, Charge Amps eller Ctek.
Och i samma sekund kommer elektrikernas debitering sjunka med 50%För er som funderar på att installera laddbox i hemmet så kan det vara en bra idé att slå till så snart som möjligt. Finns saker som pekar på att det stödet är på väg att försvinna. Nedan är utklippt från Energimyndighetens delrapport inom uppdraget om handlingsprogram för laddinfrastruktur och tankinfrastruktur för vätgas:
Hela rapporten här: https://www.energimyndigheten.se/remissvar-och-uppdrag/Download/?documentName=Delrapport inom uppdraget om handlingsprogram för laddinfrastruktur och tankinfrastruktur för vätgas.pdf&id=1877
Jo, men boxen blir dubbelt så dyr så det går jämt ut.Och i samma sekund kommer elektrikernas debitering sjunka med 50%
Säger ju att det kommer kosta precis samma med skillnaden att elektrikern inte kan mjölka bidrag.Jo, men boxen blir dubbelt så dyr så det går jämt ut.
Är det inte en Zeeker X mer eller mindre med Volvo touch?Trots svenska flaggor – allt på nya Volvon görs i Kina | Carup.se
Nya Volvo EX30 marknadsförs med skandinavisk design och Sverige-flaggor på framsätena och motorhuven. Men bilen är helt osvensk, visar Carups granskning. Den byggs i Kina med nästan uteslutande kinesiska delar. – Det är knappt några svenska eller europeiska delar i personbilarna som byggs i...carup.se
Jag har kört BMWn i drygt 2 år nu och är jättenöjd. Tror instrumenteringen är uppdaterad numera med en enda stor skärm. Oklart om man gjort ngt med räckvidd på el. Jag kommer väl 5-6 mil så här års och max 4 på vintern.Nu när denna tråd ändå va rätt högt kan jag som inte särskilt bilintresserad fråga er! Det är dags för ny bil i jobbet och jag kan välja mellan XC60 Recharge (Core) och BMW 330e touring xdrive.
Har haft V60 recharge och får väl erkänna att jag är lite mätt på den interiören, så i dagsläget lutar de åt BMW’n..
Kanske finns nån här som har erfarenhet av dessa eller kan rekommendera någon av dom?
Sjysst! Jag har hört att den ska vara bekväm och den nya skärmen ser nice ut.Jag har kört BMWn i drygt 2 år nu och är jättenöjd. Tror instrumenteringen är uppdaterad numera med en enda stor skärm. Oklart om man gjort ngt med räckvidd på el. Jag kommer väl 5-6 mil så här års och max 4 på vintern.
Känns som man tankar ofta men det är för att tankhelvetet är så liten mot den jag hade i diesel Audin innan Min BMW är betydligt snålare än kollegornas Volvo V60 hybrid respektive Merca SUV hybrid.
Skön att åka långt i. Har iofs sportstolarna vilket man nog måste ha om man är normallång. XtraBoost funktionen är ganska kul. Är förbjuden att trycka på den knappen när frugan är med…
Har ingen erfarenhet av Volvon du nämner så kan inte hjälpa dig där.
Vill du ha USB-uttag? Jahopp, bara uppgradera från Core till Plus…det är risken tyvärr
Exakt så. Vill man ha adaptiv farthållare och värmepump på Polestar så är det 45.000kr extra direkt.Vill du ha USB-uttag? Jahopp, bara uppgradera från Core till Plus…
Y? "2.99" i ränta nu med. Long range verkar ryka med en gångGah.
Det här får jag huvudvärk av. Leasing på etron får ut i september. Vad i hela fridens namn ska jag ha i stället?!
Ränteläget verkar ju göra leasingarna lite dyra, så köp kanske är bäst. Och då blir det beg, såger plånkan.
Krav: 4wd, ingen småbil.
Såhär går tankarna:
Beg etron. Det står sviiinmånga my20 på handlarna golv efter de förmånliga erbjudandena vid lansering. Svintung elbil med trött räckvidd attraherar få. Men jag gillar verkligen bilen, och en 50 skulle fylla alla behov. Misstänker att man kan då ett bra pris.
Beg Tesla mS. Kul ju, men hur är det med kvalin då de rullat några mil?
Beg xc90-hybrid. Misär-förbrukning då elen är slut (tydligen), men jag åker fan 99 av milen ToR till jobbet, så laddar jag både hemma och där så blir det extremt få gånger det blir bensinkörning.
Alla ovanstående har såklart problemet ”beg premiumbil=risk för dyra fel.
Vad tänker panelen?
Och en grej. Model 3 går bort.
Mmmmmmmmmmm…….Y? "2.99" i ränta nu med. Long range verkar ryka med en gång
model 3 LR finns dock, enda anledningen jag skulle välja en sådan över 3P (som är billigare just nu, var så i alla fall förra veckan) är dragkrokenMmmmmmmmmmm…….
Lite samma problem som med m3.