Ahh såklartSportback gissar jag
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ahh såklartSportback gissar jag
Den vanliga 55… (hoppas jag verkligen) måste dubbelkolla för jag behöver utrymmet.Snyggt! Är en 55a, vad har du beställt? SB eller vanlig?
Om vinterhjulen ingick i köpeavtalet så ingår dem som tillval.Plockade ut min Q4 i Mars, mycket nöjd. Tycker dock förmånsvärdet är för högt enligt Autoplans beräkning, 6'400kr. 5'700 angav de vid beställning för ett år sedan, 5'800 får jag det till när jag slår på Skatteverket. Nån som kan detta bättre som kan förklara? Skall enligt uppgift vara utan vinterdäck. Q4 40 Proline med 42' i tillval.
Plockade ut min Q4 i Mars, mycket nöjd. Tycker dock förmånsvärdet är för högt enligt Autoplans beräkning, 6'400kr. 5'700 angav de vid beställning för ett år sedan, 5'800 får jag det till när jag slår på Skatteverket. Nån som kan detta bättre som kan förklara? Skall enligt uppgift vara utan vinterdäck. Q4 40 Proline med 42' i tillval.
Vilken bra förklaringNä, det är inte fallet.
Om vinterhjulen ingick i köpeavtalet så ingår dem som tillval.
Så frågan är vad priset för dem är. Inte omöjligt att det är 30k+ bara för vinterhjulen. Du får lägga ihop summan i tillvalsfältet.
Sen oklart om du räknat in 3k mil tjänst etc med eller inte
Tack för svar. I detta fall ska det vara utan vinterdäck, så jag får inte ihop det. Däcken beställs separat via Däckia och hade enligt uppgift inte lagts på än.Vinterdäcken ska med oavsett om de är i eller utanför avtalet. Du betalar för förmånen av vinterdäck. Vinterdäcken kostar lätt 30 tusen så stoppa in 72tkr i utrustning hos skatteverket och kolla vad det blir.
Vilken bra förklaring
Jag var helt säker på att det var roten ur två.
Är det roten ur två om det är en fas? RMS? Googlar men blir inte rikitgt klok...
Tack för svar. I detta fall ska det vara utan vinterdäck, så jag får inte ihop det. Däcken beställs separat via Däckia och hade enligt uppgift inte lagts på än.
Mmm, nej de borde ha koll.Exakt hur Autoplans rutiner ser ut vet jag inte men det spelar ingen roll vad det står på köpeavtalet för förmånsvärdet. Du betalar för värdet av förmånen (SKV-pris+utrustning) och inte vad Autoplan har betalat för bilen. Jag tror inte Autoplan kommer göra något "fel", de är för stora för det.
Det där är ju vanliga ICE bilar
Håller inte med. Jag har hittat fel två gånger hos Autoplan (senast gällande bränsleförmån över årsskifte där brukare missat att lämna in körjournal i tid) och otaliga gånger hos VW Finans. Det är mycket Excel-filer bakom kulisserna som personer med tjocka fingrar förstör formlerna i. Och är det inte en Excel-fil kan man alltid skylla på att det är en Excel-fil i alla fall när man är motbevisadExakt hur Autoplans rutiner ser ut vet jag inte men det spelar ingen roll vad det står på köpeavtalet för förmånsvärdet. Du betalar för värdet av förmånen (SKV-pris+utrustning) och inte vad Autoplan har betalat för bilen. Jag tror inte Autoplan kommer göra något "fel", de är för stora för det.
Tänk att jag kände på mig att det var någon som skulle påpeka det. Ändå kul ju….Det där är ju vanliga ICE bilar
Jag fick 489km idag. När jag laddat fullt. Jävla skönt.Finns två intressen för mig, 1. Se hur långt man kan få upp den när man laddar och 2. Se hur långt man faktiskt kan komma.
Jag undrar om det inte är nån slags färja i tredje världen eller liknande. Biltransportbåtar som tillverkarna använder är täcktaTänk att jag kände på mig att det var någon som skulle påpeka det. Ändå kul ju….
Kul för dig! Väntat ett helt dygn för att svara. Tog det så långtid för att komma med en ”bra” comeback. Alla får tänka olika du har ditt sätt jag mitt.Jag fick 489km idag. När jag laddat fullt. Jävla skönt.
Jag skall försöka!Håller inte med. Jag har hittat fel två gånger hos Autoplan (senast gällande bränsleförmån över årsskifte där brukare missat att lämna in körjournal i tid) och otaliga gånger hos VW Finans. Det är mycket Excel-filer bakom kulisserna som personer med tjocka fingrar förstör formlerna i. Och är det inte en Excel-fil kan man alltid skylla på att det är en Excel-fil i alla fall när man är motbevisad
@F32 Maila supporten och fråga snällt. Bifoga egna beräkningar med skärmklipp så de får något att bemöta.
Varför beter du dig som att zippan är ute efter digKul för dig! Väntat ett helt dygn för att svara. Tog det så långtid för att komma med en ”bra” comeback. Alla får tänka olika du har ditt sätt jag mitt.
Du räknar inte utrustning efter rabatt när SKV räknar listpris?Jag skall försöka!
Får be om ursäkt för min överreaktion, hade en oerhört dålig dag privat och bägaren rann över. Så ber om ursäkt för det. SorryJag fick 489km idag. När jag laddat fullt. Jävla skönt.
Håller med! Själv har jag börjat dra om alla husets elkablar till den minsta dimensionen jag kan hitta för att få till lite skön väggvärme under de kalla månadernaMen det var ett väldans tjat om effekt hit, ampere dit osv. Friskt kopplat hälften brunnet säger jag!
Bör inte vara så stor skillnad tycker jag, väntar fortfarande efter ett förklarande svar från dem.Du räknar inte utrustning efter rabatt när SKV räknar listpris?
Jag har en iX3 som jag kört i ca två år. Nästan allting på bilen är perfekt, det finns ingenting att störa sig på.Kör idag en 530e.
Börjar bli dags att byta… står i valet och kvalet mellan hybrid eller elbil.
Börjat gilla ix3 (om än lite tråkigt med typ samma interiör jag har idag).
Någon som har erfarenheter av ix3?
Är en förmånsbil skall tilläggas om det spelar någon roll.
Vad kostade den när den introducerades då? Många av "prisrasen" enligt tidningarna är ju bara att man går tillbaka till samma prisnivå man hade innan höjningarna pga komponentbrist. Har inte följt Mach-e att jag har full koll dock men man börjar bli lite trött på motortidningarnas krigsrubriker över ganska små saker. Prisjusteringar (framöfrallt kampanjer) har alltid funnits.REA på Mach-e
Låter positivt! Men precis räckvidden är cirka 10mil kortare än konkurrenterna.Jag har en iX3 som jag kört i ca två år. Nästan allting på bilen är perfekt, det finns ingenting att störa sig på.
Den är kul att köra och har chassie/bromsar som man kan förvänta sig av BMW.
Dom enda nackdelarna jag kan komma på är något kortare räckvidd än konkurrenterna (ca tio mil kortare?) och något effektsvagare (knappa 300hk, och jag har aldrig upplevt den som "slö").
Jag kör till Öland ett par gånger per år från Stockholm. Laddar en stund (15-20 minuter) efter ca 30 mil och det har fungerat toppen.
Just det, förmånsvärdet är inte att leka med. Ca 7000:- har jag för mig. Helt otroligt eftersom min gamla XC60 hybrid hade 5000:- i förmnsvärde.