• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Elbil- och laddhybridstråden

Har du eller kommer du skaffa laddbar bil?

• Totala väljare
    977
Kör Mercedes A250 E sedan 6 månader. Laddar ( hemma) och är mycket nöjd. Funkar perfekt för mina behov. Vill jag köra lite längre går det kanon. el/bensin ca 60 mil.
Hur funkar det att köra på bara el för dig?
Är sugen på en men under demon var det hart när omöjligt att acca utan att beninmotorn gick in.
C-klass hybrid var däremot underbar! Buslättt att enbart köra på el och hänga med trafikrytmen. Och räckvidd 10mil är enastående bra för hybrid.
Hur långt kommer du med din 250E?

Hur funkar det att köra på bara el för dig?
Är sugen på en men under demon var det hart när omöjligt att acca utan att beninmotorn gick in.
C-klass hybrid var däremot underbar! Buslättt att enbart köra på el och hänga med trafikrytmen. Och räckvidd 10mil är enastående bra för hybrid.
Hur långt kommer du med din 250E?
Det funkar bra att köra på el. Kommer ca 65km på el och har ca 10km till kontoret. Har 70km/h till jobbet men det är sällan ( aldrig) man lyckas köra så fort. Men kan hålla med om att man får vara lite försiktig med acce för att inte bensinmotorn skall hoppa igång. Men det är ju ingen sportbil.

Skulle jag ha längre till kontoret och använda bilen mer skulle jag inte tveka på c-class. Den känns som något helt annat.
Jag kör väldigt lite bil, 500-700 mil om året.

Efter några påminnelse-mail så fick jag svar. Autoplan hade råkat lägga in en utrustningskorrigering, där av fel förmånsvärde. Skumt men nu stämmer det med Skatteverket, från ca 6400kr till 5787kr.
Gött! Inte förvånad att det var fel heller… utan att ha räknat exakt vill jag hävda att 10% av alla fordon jag kontrollerar haft fel förmånsvärde.

• Like
Reactions: F32
Hundläget jag har i min Tesla kan jag inte leva utan. Är det någon annan tillverkare av elbilar som har denna trevliga funktion?

Fattar inte varför fler inte har det. Samma sak med camping-mode. Det bör ju att få till med en mjukvaruuppdatering bara.
Just camping-mode tycker man ju VW id buzz borde ha, men icke!
Verkligen, så inget jag finner hos de andra tillverkarna?
Just hundläget har räddat mig så många gånger. Suveränt och hunden älskar att ligga i baksätet å chilla.

Mitt avtal med We Charge löper ut snart. Fick nytt "erbjudande". De nya priserna är ju katastrofalt dåliga. Svinbra idag som jämförelse.

Dagens.
IMG_20230604_192431.jpg

Nya avtal tillgängliga.

IMG_20230604_192456.jpg
IMG_20230604_192443.jpg
IMG_20230604_192507.jpg

Man kan ju hoppas att det bara är ett fåtal som köpt och att de får någon kompensation efteråt. För det där är oförlåtligt. Snacka om att sänka förtroendet för varumärket.

Ett namn som är en symbol för den kinesiska diktaturen borde inte vara en tillgång på marknaden.

Jag undrar hur många som bryr sig om att kolla upp betydelsen i kinesiska varumärken, samt ägande och historik för de kinesiska företagen.

Senast ändrad:
Ett namn som är en symbol för den kinesiska diktaturen borde inte vara en tillgång på marknaden.

Jag undrar hur många som bryr sig om att kolla upp betydelsen i kinesiska varumärken, samt ägande och historik för de kinesiska företagen.
Tittar man på historik så var det väl Hitler som hade ett finger med i spelet när Volkswagen blev till…

Tillbaka
Topp