Just detta med drivmedel är också en fråga som är galet svår, jag själv kör elbil som tjänstebil men skulle aldrig köpa en elbil. Hybrid konceptet gillar jag starkt på dem modeller som klarar iaf 5 mil +, men nyss var diesel bäst, sen bensin och nu el. Ända man vet säkert är att biltillverkarna tvingas till eldrivet men hur det kommer funka i praktiken i framtiden är svårt att svara på.Ja det är just det. Jag köper hellre en till sub än en dyrare bil
Men jag vill inte spendera mer tid på verkstaden bara för det. Andrahandsvärdet är såklart bättre med premiumtyskar men jag har inställningen att vi inte har en aning om vilken teknik/drivmedel som vinner så det man köper nu kan mycket väl vara värdelöst om 7 år.
Så om jag tolkar dig rätt så rent funktionellt (transport från A till B) ser du ingen större skillnad på något av alternativen men vill man hellre ha Sub än certina så är mellanskillnaden värt det?
Jag själv skulle aldrig tumma på bilköp i kvaliten men det är för jag tycker det är otroligt viktigt, men din summering i slutet är absolut vad jag försökte skriva i mitt inlägg. Många av dem billigare märkena har 5-8 års garanti så du behöver inte oroa dig för extra servicekostnader.