Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Förstår inte alls gejen med alla dessa små-suvar. Liknar mest nån slags handikapptransport.Alla elbilar behöver inte vara fula, även om dom flesta nuvarande är det. Audi planerar en elektrisk efterträdare till deras A3 som skulle kunna bli något vettigt i det mindre segmentet, förutsatt att nedanstående gissningar från AutoExpress håller:
Förstår inte alls gejen med alla dessa små-suvar. Liknar mest nån slags handikapptransport.
Man kan bygga trivsamma bilar (inredning, ergonomi inkl funktioner) eller inte!Är det inte så att preferenserna ändras på design av bilar hela tiden. Minns hur ful man tyckte att Volvos 760 var när den kom på 80-talet.
Dessutom borde väl el-bils-formen göra att man nu kan ändra designen på ett mer praktiskt sätt, och optimera utrymmen i kupe och öastutrymme, utan att behöva tänka på stora motorrum, kardantunnlar och annat som tidigare var tvunget. Det går att sätta ett hjul i varje hörn och utgå från den inre miljön.
Det ger ofta "fulare" bilar exteriört med gamla mått mätt. Men kanske mer effektiva och praktiska inuti? Det borde också att gå att få mera krocksäkerhet och andra fördelar mot förr? Eller?
Har jag missat nått, är det inte det man gör numer?Är det inte så att preferenserna ändras på design av bilar hela tiden. Minns hur ful man tyckte att Volvos 760 var när den kom på 80-talet.
Dessutom borde väl el-bils-formen göra att man nu kan ändra designen på ett mer praktiskt sätt, och optimera utrymmen i kupe och öastutrymme, utan att behöva tänka på stora motorrum, kardantunnlar och annat som tidigare var tvunget. Det går att sätta ett hjul i varje hörn och utgå från den inre miljön.
Det ger ofta "fulare" bilar exteriört med gamla mått mätt. Men kanske mer effektiva och praktiska inuti? Det borde också att gå att få mera krocksäkerhet och andra fördelar mot förr? Eller?
Har jag missat nått, är det inte det man gör numer?
Problemet är väl som alltid att smaken är delad. Bilar som produceras idag ska funka på flera marknader. Kinesiska elbilar är generellt ingen dunderhit rent designmässigt i denna del av världen men tvärtom på deras hemmaplan. Vissa bilar från väst säljer i Asien pga renome och att det förknippas med lyx osv.Nej du har inte missat något. Men eftersom det klagades på fula bilar - onekligen är en del inte helt vackra med klassiska mått mätt - så är väl detta anledningen. Jag har hellre en ful bil som fungerar än en snygg som mest är för att titta på mindre anävnda.
Alla elbilar behöver inte vara fula, även om dom flesta nuvarande är det. Audi planerar en elektrisk efterträdare till deras A3 som skulle kunna bli något vettigt i det mindre segmentet, förutsatt att nedanstående gissningar från AutoExpress håller:
Det är ju bara en Photoshoppad Cupra Born på bilden. Jag tror rätt lite på att Audi kommer släppa något som ser ut så där.Fiesta look-a-like tycker jag. Skulle köra den utan tvekan. Audi:n alltså
Hej alla!
Angående min Tesla Model Y's laddkontakt...
På min Skoda Enyaq så var det bara att trycka in laddkabeln "hårt" för att få bilen att låsa fast den.
På min Y så måste jag hålla i kabeln och vinkla den lite lätt uppåt för att bilen ska vilja låsa fast den. Annars får jag en notis i mobilen om att kabeln inte sitter som den ska och laddar då i snigelfart...
Är det så för er också?
Låter som om något kanske behöver finjusteras, på min 3a är det bara sätta i kabeln ”rejält” så låser den fast typ direkt.
Nej. På vår 3 är det som för nedan trycker bara dit den rejält sen good to goHej alla!
Angående min Tesla Model Y's laddkontakt...
På min Skoda Enyaq så var det bara att trycka in laddkabeln "hårt" för att få bilen att låsa fast den.
På min Y så måste jag hålla i kabeln och vinkla den lite lätt uppåt för att bilen ska vilja låsa fast den. Annars får jag en notis i mobilen om att kabeln inte sitter som den ska och laddar då i snigelfart...
Är det så för er också?
Låter som om något kanske behöver finjusteras, på min 3a är det bara sätta i kabeln ”rejält” så låser den fast typ direkt.
Bara trycka i den i botten så låser den. Behöver inte fippla eller vinkla den åt något håll.Hej alla!
Angående min Tesla Model Y's laddkontakt...
På min Skoda Enyaq så var det bara att trycka in laddkabeln "hårt" för att få bilen att låsa fast den.
På min Y så måste jag hålla i kabeln och vinkla den lite lätt uppåt för att bilen ska vilja låsa fast den. Annars får jag en notis i mobilen om att kabeln inte sitter som den ska och laddar då i snigelfart...
Är det så för er också?
Ska ge det ett försök till om en stundBara trycka i den i botten så låser den. Behöver inte fippla eller vinkla den åt något håll.
Bara trycka i den i botten så låser den. Behöver inte fippla eller vinkla den åt något håll.
Ska köpa en Schuko laddkabel till min Cupra Born, behöver ha för att kunna ladda vid nödfall hemma hos föräldrarna tex.
Spelar det någon roll vad man väljer? Kan väl även ställa ner strömstyrkan i bilen?
Typ denna:
Deltaco e-Charge EV-1225 5m laddkabel för elbil
Deltaco e-Charge EV-1225 laddkabel passar alla fordon med Type 2 kontakt och som vill använda allmänna laddare eller ladda sitt fordon hemma via en egen laddbox med Schuko kontakt och mode 2 laddning.www.elgiganten.se
Trodde jag kunde ställa strömstyrkan på bilen men det kanske jag inte kan, men kan man ställa ner den där från Deltaco till 10A iaf så känns det säkert att ladda enstaka gånger medJag tror att det är den jag har, och den har två lägen. Kommer inte ihåg nivå. Den som ingick i bilköpet (som sonen körde över med sin fyrhjuling) hade tre lägen.
Jag kan inte ställa strömstyrkan i bilen.
Kolla upp i bilen för det är olika från bil till bil.Trodde jag kunde ställa strömstyrkan på bilen men det kanske jag inte kan, men kan man ställa ner den där från Deltaco till 10A iaf så känns det säkert att ladda enstaka gånger med
Testade jag med igår. I Skillingaryd. Perfekt med kortbetalning som fungerade smidigt.Testar Nimas för första gången, supersmidigt med kortbetalning. Något fler aktörer borde ta efter.
Man sitter bättre. Bättre komfort. Bättre utrymme. Bättre att lasta. Lättare att kliva i. Bättre sikt över trafiken…SUV är idiotiskt. Mindre än 1% av ägarna behöver markfrigången då en vanlig bil klarar typ allt utom traktorstig.
Förstår inte varför folk envisas med att välja sämre komfort och förbrukning för att sitta lite högre.
Tyvärr gör ju detta bilköp idag svårt då nästan allt som släpps är SUVar...
Eller hur, bästa laddoperatören.Testar Nimas för första gången, supersmidigt med kortbetalning. Något fler aktörer borde ta efter.
Kan man vara bäst om man inte finns nånstans ? Lite som när Jänkarna utnämner sig själva till World Champions fast de "bara" vunnit en inhemsk liga.Eller hur, bästa laddoperatören.
Hög effekt och bra pris.
Stabilt.
Sitter bättre är väl en smaksak då jag hellre vill känna mig omfamnad av bilen än att sitta på den.Man sitter bättre. Bättre komfort. Bättre utrymme. Bättre att lasta. Lättare att kliva i. Bättre sikt över trafiken…
Som mycket annat en smaksak, sen finns det ju rätt många olika SUV resp icke-SUV.Sitter bättre är väl en smaksak då jag hellre vill känna mig omfamnad av bilen än att sitta på den.
Komforten oftast sämre pga att chassisättningen måste göras styvare för att inte välta i älgtest a la Mercedes (och A-klassen var låg jämfört med dagens SUVar).
Lägre lasthöjd i en kombi brukar ses som en fördel kontra hög lasthöjd i SUV.
Men jag håller med om utrymmen och lätthet att ta sig i och ur. Även sikten är bättre, än så länge.