Ljudnivån i kupèn med dubbdäck på är sjukt hög.
Dörrhandtagen fryser fast och således går inte dörren att öppna. Likaså rutorna fryser fast om inte kupévärmaren varit igång en längre stund. En vanlig vardag på vintern åker frun till jobbet problemfritt då hon har timer på värmaren (bortsett från hörselnedsättningen hon får IOM med dubbdäck) Men när hon kommer fram till jobbet måste hon stanna till i en bussficka ca 5min och köra på värmen till max så fönster och dörrar kan öppnas. Hon jobbar på rättspsyk så redan vid infarten måste hon blippa in sig och det bildas snabbt köer bakom om rutan inte går ner
Har faktiskt inte lagt på silikon frekvent. Provade en gång och det hjälpte kanske två dagar. Problemet är ju inte att rutan fastnar på själva listen utan att den ”fryser fast” i högt läge och inte går ned i dörren. Menar du att silikon löser det? Då får jag prova igen och mer frekvent…
Som
@MaBr skriver kan det nog bero på däcken?! Jag kör också Hakka10 men på original 19” och 140 km/h är inget stort problem. Men visst är det svajigare och vingligare än vad det är med mina Michelin pilot sport jag kör sommartid på likadana fälgar. Då upplever jag att den går som ett strykjärn i relativt höga hastigheter. Får se om din uppfattning kvarstår med bra sommardäck sen
Haha, jo förvisso. Men det är ändå inte Tesla unikt. Faktiskt hänt en gång på min polestar också
Enig