Enkel logik_
- De som är OK med räckvidden har redan köpt elbil.
- De som INTE är OK, avvaktar inköp.
Sedan kan man reflektera över varför bilproducenterna hela tiden tävlar i ökad räckvidd, och varför modellen med störst batteri oftast säljer mest.
Jag tex avvaktar med inköp tills en elbil som slår min nästan fullutrustade E-klass på avgörande punkter - finns för vettiga pengar.
Nu är de svindyra och ej värda slantarna enl mig.
Väntar på att välutrustade Taycan, EQS alt iX kommer ned i pris beggade. SÅ man slipper ta det massiva värdefallet de första åren. Att köpa en elbil för millen som efter 3-4år är värd runt hälften är inte aktuellt.
Har fler hobbies, som hos oss grabbar har ett gemensamt. Inte gratis
PS
Körde 70mil tor i helgen i högt motorvägstempo + 10 mil stadstrafik. Trevligt att inte behöva tanka en enda gång. 40mil räckvidd kvar vid hemkomst.
Se bild nedan, mest jobbpendling iof. Ligger på 0.6 på motorväg .