• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Elbil- och laddhybridstråden

Har du eller kommer du skaffa laddbar bil?

• Totala väljare
    1,034
Så svårt att trolla bara. Med batteri blir golvet 15cm tjockt istället för några millimeter. Det går liksom inte att få bort på nåt enkelt sätt. Om man inte bygger suv....
Nä så är det ju.
Lite förlåts ju av att tidigare hade man trösklar för att få plats med bärande sidobalkarna, nu inkluderas de ju snyggt i det tjockare golvet.
Blir ju dock en följdeffekt att sittbrunnen får högre golv vilket kräver högre säte, framförallt bak, vilket i sin tur ger en högre taklinje eller trångt baksäte.

Får man något "long range" för under 400KSEK nu för tiden? Frågar åt min mor som vill ha något hon kan ta ut i Europa. Tesla inte aktuellt. Jag gillar själv hur KIA EV6 ser ut. Tankar från er som har koll?

Får verkligen hoppas 🙏☺️

De är en bit från var de var 🙃
IMG_5313.jpeg
IMG_5314.jpeg
IMG_5315.jpeg

Ja, all modern bildesign är ett stort skämt. Det gäller inte bara elbilar, även om de är värst.
En elbil (valfri) ser ut som en skalbagge, eller varför inte som en cykelhjälm.

Vidare är det en gåta hur pekskärmar i bilar kan vara tillåtet. Det är inte bara extremt fullt. Det är också en trafikfara av rang.
Pekskärmar är för barn vars föräldrar är lata.

Ergonomin har försvunnit från bilvärlden.
Numera kliver du in i en laptop.
En dålig laptop skall tilläggas.

Får man något "long range" för under 400KSEK nu för tiden? Frågar åt min mor som vill ha något hon kan ta ut i Europa. Tesla inte aktuellt. Jag gillar själv hur KIA EV6 ser ut. Tankar från er som har koll?
Både EV6 och Ioniq 5 går att få för de pengarna. Men de laddar snabbt snarare än maximal räckvidd. Kanske räcker till en EQE också, inte koll på dessas pris. Men den har rejält lång räckvidd.

Tillbaka
Topp