Ahh polestaren är grym! Håller med om att det är bättre harmoni i volvointeriörerna generellt kontra G20 men precis som @alfgren börjar även jag landa i att T8an blir för saftig prismässigt.@Alexander
Speciellt interiörerna gillar jag på Volvo. Det handlar inte bara om kvalitet på materialen, utan hur designen är gjord. Jag upplever Volvos som mycket mer harmonisk, medan BMW:s är mer hetsig och kantig. Detsamma kan man säga om chassi och stötdämpning, visst BMW:n har bättre stabilitet i hög fart, och med det menar jag vid 130+, men behöver man det i Sverige? Volvo och BMW är de märken jag kör mest i min vardag.
Jag har inte kört T8:an, i någon av de modeller den finns i, men däremot mycket med Volvos första generation på hybridsystemet, som redan den kändes riktigt bra. Håller man sig till eldrift är bilen bakhjulsdriven, och då kan man sladda lite
Se här vid 7:30- , bilen de testar är en "polestar engineered" T8
Är det någon som har koll på C300e? Verkar rätt vettig även om det känns trist med C-klass med ny modell runt hörnet.
Kikat lite A250e också men framhjulsdrift känns rätt trist. I övrigt rätt prisvärt alternativ.