• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Elbil- och laddhybridstråden

Har du eller kommer du skaffa laddbar bil?

• Totala väljare
    978
Kan det bli mer diskret? Nöjd ! Easee laddbox från tibber
320F0C24-166A-438B-9F16-20F14F9A0ECB.jpeg

Bilagor

• 67AF3155-E9F7-4DB2-9DE8-C6A1C6076086.jpeg
    67AF3155-E9F7-4DB2-9DE8-C6A1C6076086.jpeg
    584.4 KB · Visningar: 1
Har inte beställt än men ska göra det i helgen tänkte jag, har förberett för det i huvudskåpet nu, den kräver ett 230 uttag. Men när jag prata med tibber på el bils mässan för ca en månad sa de 18veckors leveranstid så är väl BARA 14 veckor kvar nu då :):)
En Coronavecka = tre vanliga veckor...

Vilken är den billigaste lösningen för laddning hemma? Behöver en tillfällig lösning på max 6 månader och investeringen för laddbox är bortkastad. Kommer dock installera en efter flytt. Man kanske ska installera en nu och ta med? Bara installationskostnaden som vaskas då.

Edlt: ska ladda en E-tron.

Vilken är den billigaste lösningen för laddning hemma? Behöver en tillfällig lösning på max 6 månader och investeringen för laddbox är bortkastad. Kommer dock installera en efter flytt. Man kanske ska installera en nu och ta med? Bara installationskostnaden som vaskas då.

Edlt: ska ladda en E-tron.
Har du 3fas-uttag? Isåfall finns t.ex. Teslas UMC (Gen1)

:D

Jag körde vidare med 3-fasuttaget ett tag till ...

Har inte beställt än men ska göra det i helgen tänkte jag, har förberett för det i huvudskåpet nu, den kräver ett 230 uttag. Men när jag prata med tibber på el bils mässan för ca en månad sa de 18veckors leveranstid så är väl BARA 14 veckor kvar nu då :):)

Tillbaka
Topp