Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nu är det slut med tjänstebil för egen del. När nuvarande går ut blir det en beg kärra med vettig komfort, typ en 2017 Lexus.Förmånsvärdet på miljöbilar höjs ordentligt
Aftonbladet har granskat hur populära tjänstebilar påverkas av den nya höjningen av förmånsvärdet nästa år, och det kommer få stora konsekvenser på bilmarknaden.www.bytbil.com
Ja, vad ska man säga
Plockar ut min nya merca i Januari.Förmånsvärdet på miljöbilar höjs ordentligt
Aftonbladet har granskat hur populära tjänstebilar påverkas av den nya höjningen av förmånsvärdet nästa år, och det kommer få stora konsekvenser på bilmarknaden.www.bytbil.com
Ja, vad ska man säga
Jag är nog också på väg till privatbil. Men är det rimligt att min bil för 970 tusen har samma förmånsvärde som den gamla för 380 tusen? Det ska ju ändå avspegla den monetära förmånen. Jag kan inte ens tycka att det är fel egentligen fast jag drabbas tämligen hårt.Plockar ut min nya merca i Januari.
Efter det blir det inga fler om detta fortsätter såhär.
Problemet lär vara att folk inte kommer köpa nya bilar som tidigare.
Kommer slå hårt mot bilhandlarna.Jag är nog också på väg till privatbil. Men är det rimligt att min bil för 970 tusen har samma förmånsvärde som den gamla för 380 tusen? Det ska ju ändå avspegla den monetära förmånen. Jag kan inte ens tycka att det är fel egentligen fast jag drabbas tämligen hårt.
För att inte tala om att tjänstebil är en väldigt stor inkomst för staten. En dyr bil med hög moms(även om bara hälften blir kvar) och utöver det så får man in ett förmånsvärde som en extra intäkt till staten. Men för MP handlade det mer om att ingen ska ha det bättre.Kommer slå hårt mot bilhandlarna.
Som vanligt verkar politikerna inte förstå hur mycket folk bilindustrin sysselsätter.
pengar skapas i världfärden det vet ju alla....
Känns rätt ärligt egentligen, den varken ser eller känns som en 800'-bil om man bortser från prestandan. lIka bra att den bestraffas för det.Nu har jag 18mån kvar, men min 800tkr-bil blir ju inte rolig om man skaffar likadan... Privat är nog rätt håll att gå & sikta långsiktigt.
Förmånsvärdet på miljöbilar höjs ordentligt
Ja, vad ska man säga
KorrektHar jag förstått det rätt att man klarar sig om man tecknar avtal innan de nya reglerna börjar gälla?
Har jag förstått det rätt att man klarar sig om man tecknar avtal innan de nya reglerna börjar gälla?
Nej nej, förmånsvärdet räknas ju om varje inkomstår. Det går inte att klara sig ifrån detta. Även befintliga bilar får ändrat förmånsvärde.
Det där är ju det som sker redan i Januari.Förmånsvärdet på miljöbilar höjs ordentligt
Ja, vad ska man säga
Privatleasing lär bli mer populärt.För att inte tala om att tjänstebil är en väldigt stor inkomst för staten. En dyr bil med hög moms(även om bara hälften blir kvar) och utöver det så får man in ett förmånsvärde som en extra intäkt till staten. Men för MP handlade det mer om att ingen ska ha det bättre.
Tjänstebilar gynnade ju vanliga vita män i storstäder, det värsta Miljöpartiet vet dvs.
Det här kommer floppa när folk istället köper billigare bilar eller begagnade bilar som inte genererar skatteintäkter i samma nivå.
Det måste väl vara betydligt bättre för miljön att folk kör sina gamla bilar hela deras livscykel än att alla ska köpa ny bil vad 3e år som idag.Privatleasing lär bli mer populärt.
Men det kommer väl säkert skattas extra också snart.
Snart är det vettigare att köpa en gammal bensinslukare. Helt emot vad dom vill uppnå. Mera skatter är lösningen på alla miljöproblem enligt mp.
Det måste väl vara betydligt bättre för miljön att folk kör sina gamla bilar hela deras livscykel än att alla ska köpa ny bil vad 3e år som idag.
Har väldigt svårt att tro att en ny miljövänlig bil hinner kompensera för påfrestningen från tillverkningen på bara några år.
Det ena utesluter inte de andra, att man kör sin bil så länge som möjligt sen väljer en miljövänlig bil när man måste köpa ny måste vara det bästa för miljön.Bara för du byter elbil var tredje år så åker dom ju inte till skroten när du är klar?
Ska vi ställa om fordonsflottan så måste nyförsäljningen takta på, inte strypas
Det ena utesluter inte de andra, att man kör sin bil så länge som möjligt sen väljer en miljövänlig bil när man måste köpa ny måste vara det bästa för miljön.
Nu var diskussion om miljöpåverkan.Sen händer det en hel del angående säkerhet etc om man jämför bilar som bara är några år gamla.
Det borde de vara. En modern småbil är mycket säkrare än en sådan. De var dock absolut bra för sin tid.Men en 15-20år Volvo eller liknande tror jag ingen är rädd att åka runt i pga säkerheten?
Så du menar att alla som inte har en 3år gammal bil borde vara rädd pga den inte är så säker att köra runt i?Det borde de vara. En modern småbil är mycket säkrare än en sådan. De var dock absolut bra för sin tid.
Nej men de som har en 20 år gammal ska inte åka runt och tro att den är lika säker som en modern bil.Så du menar att alla som inte har en 3år gammal bil borde vara rädd pga den inte är så säker att köra runt i?
Nu var diskussion om miljöpåverkan.
Men visst är nya bilar säkrare än äldre, jag menar dock inte att alla ska köra runt i 70-tals bilar.
Men en 15-20år Volvo eller liknande tror jag ingen är rädd att åka runt i pga säkerheten?