Jo. Men man kan inte köpa box från ett företag och installation från et annat företag.Det blir väl som ROT och RUT, dvs att leverantören fakturerar kund halva kostnaden och sedan ansöker om ersättning för resterande halva.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jo. Men man kan inte köpa box från ett företag och installation från et annat företag.Det blir väl som ROT och RUT, dvs att leverantören fakturerar kund halva kostnaden och sedan ansöker om ersättning för resterande halva.
Det hoppas jag inte. Om man betalar så mycket för installation av en laddbox så blir man lurad. Så länge det inte ska dras 30 meter kabel eller liknande.låt mig gissa att standardpriset på installation kommer vara på 25-30k
tänkte på med box! Om allt måste köpas som ett paket så tror jag det absolut kommer bli dyrare att få en laddbox installerat och klart hemmaDet hoppas jag inte. Om man betalar så mycket för installation av en laddbox så blir man lurad. Så länge det inte ska dras 30 meter kabel eller liknande.
Helt övertygad att priser för boxar med installation precis dubblades. Det kommer inte gå att ställa installatörer mot varandra på samma sätt längre.
Du kan fortfarande använda ”din egen” installatör. Bara hen köper ut boxen...låt mig gissa att standardpriset på installation kommer vara på 25-30k
sant, vara bara mer att elektrikerna kommer öka sina installationspriser.Du kan fortfarande använda ”din egen” installatör. Bara hen köper ut boxen...
sant, vara bara mer att elektrikerna kommer öka sina installationspriser.
I önskar jag hade "en egen installatör" ....
sant, vara bara mer att elektrikerna kommer öka sina installationspriser.
Önskar jag hade "en egen installatör" ....
Alla är inte i smöret med egen bubbelpoolselektriker ;()
Fast du måste ta med att det är rejäla företagsrabatter på BMW. Nya kostar 444k för juridisk person som exempel. Men just den bil du länkar ser tämligen billig ut jämfört med andra. Å andra sidan är den ganska snålt utrustad, inget M-paket exempelvis.
Billigaste 330E laddhybrid från 2018 på blocket just nu.
Tappat halva värdet på 2 år 8 månader
Fast du måste ta med att det är rejäla företagsrabatter på BMW. Nya kostar 444k för juridisk person som exempel. Men just den bil du länkar ser tämligen billig ut jämfört med andra. Å andra sidan är den ganska snålt utrustad, inget M-paket exempelvis.
Edit: Ser att den kostar 268k för privatperson att köpa så inget fynd direkt
Givetvis men även den var dyr som ny. Den nya kostar inte i närheten av 270 på begmarknaden än.Dessutom gamla modellen.
Anslut till laddarens WiFi så kan du återställa den!Easee verkar fortfarande ha problem med sina tjänster. Morr!
Anslut till laddarens WiFi så kan du återställa den!
Skumt, min fungerar efter deras haveri.Jag stängde av strömmen i elskåpet men skiten vill inte gå online ändå.
Skumt, min fungerar efter deras haveri.
Lyser den vitt eller blått? Håll fingret på touchknappen ovanför dioden så stängs smartladdningen av.
Bra längd på sladd, hur lång är den? Trodde 5 meter på min skulle räcka men är i yttersta laget.Haha äntligen.....
Inte riktigt klart än men det funkar att ladda.
6.5m, 7.5m.hade varit perfektBra längd på sladd, hur lång är den? Trodde 5 meter på min skulle räcka men är i yttersta laget.
Bra längd på sladd, hur lång är den? Trodde 5 meter på min skulle räcka men är i yttersta laget.
Harvi funkar ju också bra, ett tips annars är att det går att förlänga CT-clamp kablarna, det går med fördel att använda vanlig Cat5 tp kabel, ett kabelpar per fas.@cjne blir till att köra med Harvi-modulen med.
Monterade boxen på garageväggen istället för vid mätarskåpet.
Får se när den kommer, tills dess får vi köra utan balanseringen.
Vi pratar miljarder per gram över gränsen. Per bil ligger det i storleksordningen 20-30 tusen kronor. https://www.jato.com/2021-co2-targe...lion-euros-in-penalty-payments-within-europe/ Exakt om det slutar på dessa belopp eller om "det löser sig" med lite trix som tidigare vet jag inte.Då KS är hopplöst att söka på kanske någon vänslig kan hälpa till med svaret istället. Jag har för mig att @alfgren skrev om de bötesbelopp som tillverkarna riskerade om de missade totalgränsen för utsläpp utslaget över samtliga sålda fordon. Någon som sitter på ungefärliga siffror? HIttar bara låsta artiklar på DN och DI.
Ytterligare, betyder det att de kampanjer som nu rullas ut kommer dras tillbaka den 1:a januari när man har ett helt år på sig igen att nå under gränsvärdet?