Ejnork
Basic
Dyra mil blir det hur man än vrider och vänder på det. Fördelarna som finns är ju låg skatt, lägre förmånsvärde men i övrigt så vette tusan vad man ska med en hybrid till egentlige om man nu inte i huvudsak kör på el.
Men när dom säger billigast menar de totalkostnaden med förmånsvärden osv?
Leta reda på en demokärra eller en bättre beggad diesel med mycket grejer så kommer du undan förmånsbeskatningen på all extra utrustning
Dyra mil blir det såklart. Billigast avser såvitt jag förstår både totalkostnad och fmv. En hybrid är ju marginellt dyrare i inköp än motsvarande bensin/diesel. Diesel är dock inte aktuellt öht. Problemet med att köpa demo är att det blir billigare att köpa nytt, med ramavtal och miljöbonus så blir priset på en ny lägre än motsvarande demobil. I vart fall innan handlaren får del av miljöbonusen men då ska ju bilen vara minst 6 månader. Handlaren vill inte torska bonusen och ska man köpa innan 6 månader får man som kund betala bonusen, i princip.Hur långa sträckor kör du i genomsnitt per gång du kör?
Jag ska inte köra bilen mer än på långresor med familjen. Jag kör helel själv, denna ska rulla som andra bil med frun som förare. Med andra ord mest kortare sträckor.