Teslaägare, framförallt de som hänger på forum, är riktigt nördiga och för dem är alltid nästa modell magisk. Vi med lite mer distans till det hela undrar lite vad uppståndelsen handlar om? M3 Highland blev lite tystare, men också hopplöst jobbig med sina touchknappar till blinkers och ljus. Det är en förfining - inte en revolution.
I samma sits är det med Modell Y, nästa variant kommer bli en förfining, men verkligen inte något som vänder upp och ner på marknaden. Dessutom lär den bli dyrare än nuvarande modell som man kan hitta lagerbilar till rabatterade priser stundtals. Vet inte hur det är med Model Y i tyskland dock på den fronten.
Jag tror inte på A6 redan i sommar
Jag har ägt båda och de kan inte vara mer olika. E-tron är en "vanlig" bil som råkar vara elbil. Förfinad, knäpptyst, tung, väldigt konventionell. Å andra sidan törstig, ineffektiv, har ingen batterivärmning så seg laddnign vintertid. Brutalt kort räckvidd på vintern, batterivarningen lyser redan efter 10 mil...
Tesla 3, framförallt de tidigare, är verkligen en bra ELbil men ganska kass som bil. Billig inredning, slarvig sammansättning på vissa exemplar, hög ljudnivå, skramlig. Å andra sidan toppmodernt infotainment, snabb laddhastighet även vintertid, lång räckvidd, fantastisk app.
Troligen får man tag på en tidig Tesla 3 billigare än en E-tron. E-tron har dyrare försäkringspremie tyvärr.
Jag saknar min E-tron 90% av dagarna för då var inte räckvidden ett problem. Men de övriga dagarna, man drog sig verkligen för att använda bilen på längre resor. Det var ett
konstant letande efter laddare. Det var det enda man tänkte på