• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd om CWC

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Plockat fram #1.

12D36110-A020-41E1-9C72-89AC16EE71E9.jpeg
 

Leppe

Panerai
2-Faktor
Korspostar här:

Finns det någon som vet om CWC dykarna har MRP boett eller om de bara är liknande?
aa7e95bc-7458-4bf6-b350-e1f8a837d12a-jpeg.1554873

Det finns ju inget brevet nr på baklocket men har inte kollat insidan. Sålde tyvärr cwc’n nyligen.
Jag hade alltid trott att det va mrp tills en urmakare uttalade sig om att CWC ev använder sig av liknande boetter. Men har inte fått det bekräftat?
CWC skriver inget om mrp boetter på sin hemsida.
 

TheSpeedyShutter

Panerai
2-Faktor
Alright! Har just införskaffat mig denna skönhet! Issued 91 British Army.

DSC09561 (2).jpg


Nu till min fråga. Jag har tänkt försöka mig på att "stänktäta" den så gott det går. Om jag förstått det rätt så finns det på dessa 4 st packningar:

1. Kronan
2. Batteriluckan
3. Baklocket
4. Något sorts platt packing längs urverket

Är det alltså ingen packning mot plexit? Ska man kunna lita på ett plexi med "tension ring" helt enkelt? Är den så gott som vattentät om jag lyckas byta dom fyra listade packningarna? Borde jag även byta glaset för att få det rätt?

Har någon gett sig på detta någon gång? Finns det om inte annat några urmakare i Stockholm som kan ta sig an problemet till skälig peng?
 

Andreas K

Omega
2-Faktor
Alright! Har just införskaffat mig denna skönhet! Issued 91 British Army.

DSC09561 (2).jpg


Nu till min fråga. Jag har tänkt försöka mig på att "stänktäta" den så gott det går. Om jag förstått det rätt så finns det på dessa 4 st packningar:

1. Kronan
2. Batteriluckan
3. Baklocket
4. Något sorts platt packing längs urverket

Är det alltså ingen packning mot plexit? Ska man kunna lita på ett plexi med "tension ring" helt enkelt? Är den så gott som vattentät om jag lyckas byta dom fyra listade packningarna? Borde jag även byta glaset för att få det rätt?

Har någon gett sig på detta någon gång? Finns det om inte annat några urmakare i Stockholm som kan ta sig an problemet till skälig peng?
Klockmaster Globen fixar detta åt dig.
 

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Har någon fått sprintarna kapade och nya hål borrade i bandhornen på RN Divern, eller är det ens en möjlig *okomplicerad* "operation" att få gjord? Hade gärna ägt en Quartz-dykare då de uppfyller alla krav men jag klarar inte nato/textil-band i det långsiktiga perspektivet..
 
Senast ändrad:

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Har någon fått sprintarna kapade och nya hål borrade i bandhornen på RN Divern, eller är det ens en möjlig *okomplicerad* "operation" att få gjord? Hade gärna ägt en Quartz-dykare då de uppfyller alla krav men jag klarar inte nato/textil-band i det långsiktiga perspektivet..

Inte gjort det än men funderat på det typ tusen ggr. Finns lite funderingar i en tråd på TZUK. https://forum.tz-uk.com/showthread.php?369914-CWC-on-steel

Landar alltid i att CWC ska ha fasta stift. Vill man ha den på länk så finns ju redan andra alternativ och då kan man ju välja dem istället.
 
Topp