• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd om CWC

Birkhel

Rolex
2-Faktor
Fick hänga med på jobbet idag, den kände sig som hemma:)

upload_2020-8-13_18-23-36.jpeg


upload_2020-8-13_18-25-39.jpeg
G-båt? :)
 

Kwyjibo

Omega
2-Faktor
IMG_20200821_134019.jpg

En fråga angående CWC:s nato som GS G10 kommer på: Stämmer det att det inte töjer sig nämnvärt? Jag har svårt att få det att sitta riktigt bra och skulle vilja ha ett hål mitt emellan två av de förstansade. Smartast att försöka töja eller stansa ut ett eget hål? Avvaktar nog lite oavsett - kanske handleden smalnar av lite när det slutat vara 25+ grader varje dag.
 

finnirgens

Panerai
IMG_20200821_134019.jpg

En fråga angående CWC:s nato som GS G10 kommer på: Stämmer det att det inte töjer sig nämnvärt? Jag har svårt att få det att sitta riktigt bra och skulle vilja ha ett hål mitt emellan två av de förstansade. Smartast att försöka töja eller stansa ut ett eget hål? Avvaktar nog lite oavsett - kanske handleden smalnar av lite när det slutat vara 25+ grader varje dag.

Tycker du ska vänta tills du slitit in bandet. Kanske passar bättre då. Hålen tenderar att töja sig lite. Sen kan det vara så att om du beställer ett nytt kan det sitta lite annorlunda och dvs bättre. Jag har försökt att göra hål men det har inte blivit nåt vidare. När jag har gjort hål har jag använt en spik som jag hettat upp och tryckt igenom bandet. Fin klocka.
 

Syer

Omega
Kan inte hålla emot suget längre så tänkte jag hör här innan jag beställer från CWC's hemsida.

Är det någon som har en de kan tänka sig att släppa? :)
 
Topp