• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En tråd om CWC

Är det jag som missförstått tullverket när det står på hemsidan att varor över 1600kr ska man betala moms på? Med andra ord ska du inte behövt betala moms på 30 pund!

Väldigt flummigt!

AF6CA0D0-B361-4A39-9732-1CACB5855894.png
Du ska alltid betala moms, men tullavgift slipper du under 1600 kr. Tullavgiften är oftast bara någon struntsumma (olika procentsatser beroende på vara), det är momsen och hanteringsavgiften som är det sugiga.

Har en G10 från 89 på ingång och jag behöver sannolikt byta glaset. Finns detta att uppbringa i Sverige? Om det inte finns här, har ni något tips på handlare/nätsida utomlands?

Har varit sugen på en sån där i typ hundra år men priset känns lite väl saftigt. Priserna på bukten känns bara för mycket, åtminstone för de modernare. Haft en som jag sålde, det ångrade jag.
Jo de är inte så lätta att hitta till ett bra pris. Men man vet aldrig om CWC börjar tillverka dem igen 🙂

Tillbaka
Topp