SFS
Basic
Tycker den är klockren, förutom vintagelumen!Hamilton har en liknande, med quartz. Inte alls lika rolig, men till ett mkt lägre pris. ca 5-6 tkr
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tycker den är klockren, förutom vintagelumen!Hamilton har en liknande, med quartz. Inte alls lika rolig, men till ett mkt lägre pris. ca 5-6 tkr
Jepp, lägre pris-quartz och inte lika rolig alls...Hamilton har en liknande, med quartz. Inte alls lika rolig, men till ett mkt lägre pris. ca 5-6 tkr
Iof tät till 100m vilket gör den något roligare....Jepp, lägre pris-quartz och inte lika rolig alls...
Iof tät till 100m vilket gör den något roligare....
Inte så dum faktisktDenna hittade jag när jag var på kronografjakt.
Newmark Watch Company - 6BB Chronograph
newmarkwatchcompany.com
Hej alla CWC-experter! Köpte min första CWC på bukten och väntar på leverans. Någon som har erfarenhet av att putsa akrylglaset på dessa? Och går det att läsa ut något intressant av serienumret, förutom att klockan gissningsvis är från1999? Tack på förhand!
Stort tack!Grattis till köpet!
Du kan klura ut en del med hjälp av den här artikeln. https://wornandwound.com/time-spec-military-watch-markings-deciphering-code/
Apropå glaset, polywatch är bra för det. Alternativt tandkräm, men du får nog bättre resultat med polywatch.
Känns som att vara galet kär och så kommer någon och säger kvinna som kvinna.Hamilton har en liknande, med quartz. Inte alls lika rolig, men till ett mkt lägre pris. ca 5-6 tkr
Hej alla CWC-experter! Köpte min första CWC på bukten och väntar på leverans. Någon som har erfarenhet av att putsa akrylglaset på dessa? Och går det att läsa ut något intressant av serienumret, förutom att klockan gissningsvis är från1999? Tack på förhand!
Grattis till köpet. Ser fin ut! Ser ut att vara en 06:a.Hej alla CWC-experter! Köpte min första CWC på bukten och väntar på leverans. Någon som har erfarenhet av att putsa akrylglaset på dessa? Och går det att läsa ut något intressant av serienumret, förutom att klockan gissningsvis är från1999? Tack på förhand!
Tack!Grattis till köpet. Ser fin ut! Ser ut att vara en 06:a.
Här är en bra bild (skärmdump från Bark & Jacks Youtube) som förklarar siffrorna:Hej alla CWC-experter! Köpte min första CWC på bukten och väntar på leverans. Någon som har erfarenhet av att putsa akrylglaset på dessa? Och går det att läsa ut något intressant av serienumret, förutom att klockan gissningsvis är från1999? Tack på förhand!
Har du inte den nya kaffepannan med dig idag? Är för övrigt galet sugen på en CWC diver.
Offtopic: Haha nej den blev hemma faktiskt. Hade sytt en fin canvas säck åt denna gamla som jag ville inviga.Har du inte den nya kaffepannan med dig idag? Är för övrigt galet sugen på en CWC diver.
OT: Väldigt tjusig påse! Har också sytt en egen till min kaffepanna, det känns mycket trevligare. Väldigt fint tyg också, var har du köpt det?Offtopic: Haha nej den blev hemma faktiskt. Hade sytt en fin canvas säck åt denna gamla som jag ville inviga.
Ontopic: CWC är den klockan som stannat längst. Har provat sbs också men fastnade inte riktigt. Tycker denna rn dykaren har allt jag behöver. Skönt att slippa datum att fixa dessutom.
Nån som köpt från UK nu efter brexit? Räknade bara lite snabbt på det i huvudet och det känns ju som det över en natt blev rejält dyrare
Silvermans erbjuder ingen taxfree motsv för oss utlänningar eller så vid checkout?
Slit på den så framträder formerna! Svarta dykare blir bättre med slitage. Men det är bara vad jag tycker.OnT: Har spanat väldigt mycket på SBS men är rädd för att den svarta boetten kommer att vara för tråkig i längden. PVD är coolt (och stenhårt) men det tar också bort charmen lite för boetten tappar formen när allt har samma finish. Svårt val!
Det håller jag med om!Slit på den så framträder formerna! Svarta dykare blir bättre med slitage. Men det är bara vad jag tycker.
Det håller jag iofs med om! Jäkligt trevligt skick på den där.Slit på den så framträder formerna! Svarta dykare blir bättre med slitage. Men det är bara vad jag tycker.
Perfekt patineradSlit på den så framträder formerna! Svarta dykare blir bättre med slitage. Men det är bara vad jag tycker.