• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En tråd om CWC

10CE985E-F13D-45CE-A416-FCB369B0C164.jpeg

Min har dagligen fått åka med på allt stoj och stök ute på mina byggarbetsplatser de senaste tre åren. Sånt biter helt enkelt inte på den.
3C96DA30-83B4-456E-8DED-C5C632424526.jpeg
Försökt hitta bilder på svarta cwc divers med patina-brukar ju inte vara så svårt...
Haha det verkar ju inte finnas 😊
Hade ju tänkt att det vore ju en skön klocka att få sådär väderbiten som ju svarta boetter kan bli..
Hittade en på omegaforum av "watchlovr"
- Vilken samling.
42105114-089A-40D2-AE1F-0EA049F4E308.jpeg

Tack vare @Fliegerchronograph🚁 så har jag ju börjat surfa på fickur också. Hur ska detta sluta...

Hans bilder är väldigt lockande-hans "fel" att jag är här. Under owg jag började kolla lite extra på cwc - storyn is everything om ngn sa här på KS.

Ett fickur skall man nog ha, en gång i livet i alla fall. Något av en mognadsprocess att köpa och bära ett fickur, som stärker ens karaktär i alla avseenden. Jag köpte ett förvaringsfodral från CWC som kan fästas på en livrem eller annan lämplig plats så att det är lättare att ta med sig fickuret i fält. CWC är för övrigt bra, oavsett typ av klocka.

459FFEF4-68FA-4F13-AC4A-BB7D4FF51438.jpeg
BBBBA925-891E-4C0A-BDA1-3E4A01821E14.jpeg

Senast ändrad:
PostNord måste vara det i särklass sämst skötta samhällsnyttiga företaget i Sverige idag...
Mitt klockintresse har avtagit helt pga av dem. Orkar inte beställa en pryl längre. Så otroligt jävla värdelöst dåligt hanterat av dem. Hur kan ALLA andra företag lyckas vara innovativa och jobba för att effektivisera och ta fram snabbare, bättre och billigare lösningar men Postnord åstadkommer det exakt motsatta? Det är verkligen en gåta.

Mitt klockintresse har avtagit helt pga av dem. Orkar inte beställa en pryl längre. Så otroligt jävla värdelöst dåligt hanterat av dem. Hur kan ALLA andra företag lyckas vara innovativa och jobba för att effektivisera och ta fram snabbare, bättre och billigare lösningar men Postnord åstadkommer det exakt motsatta? Det är verkligen en gåta.
Vadå då, nu har de ju kommit på att man bara kan skriva en kod på kuvertet och slippa frimärken! Ingen tillverkning av frimärken och man gör hela jobbet själv i appen, då blir portot billigare. 👍 Eller vänta nu här, det är dyrare att använda den nya funktionen!? Never mind... 😂

Vadå då, nu har de ju kommit på att man bara kan skriva en kod på kuvertet och slippa frimärken! Ingen tillverkning av frimärken och man gör hela jobbet själv i appen, då blir portot billigare. 👍 Eller vänta nu här, det är dyrare att använda den nya funktionen!? Never mind... 😂
Jag såg den också, känns som en intressant lösning men risken för fel känns ännu större :)

Obegripligt.
Men efter nästan tre veckor, och 75:-kr i tull är den min!

Nu skall vi bara se om Tirpitz i bakgrunden flyter, så leker livet!

Bilagor

• 3785487E-6C7A-454D-9D06-29180A9D2802.jpeg
    3785487E-6C7A-454D-9D06-29180A9D2802.jpeg
    774.7 KB · Visningar: 21
Tillbaka
Topp