• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En tråd om CWC

Det bander funkar!
20210501_175329.jpg

Den här klockan är ju verkligen superbekväm! Är dock lite missnöjd med hur sekundvisaren träffar index, särskilt mellan 30-60 sekunder. Där är tonfisken med 7C46 urverket överlägsen MEN tonfisken är å andra sidan inte ens hälften så behaglig att bära som CWC.
B52812F1-8B0A-4A69-9DC9-1A37D6B2C828.jpeg

Fråga till er med G10. Badar ni med dessa?
Jag behöver ngt anspråkslöst till en Brasilienresa, men den behöver hålla för bad i havet. G10 känns spontant perfekt men är lite osäker på just badandet...
-JL-

Fråga till er med G10. Badar ni med dessa?
Jag behöver ngt anspråkslöst till en Brasilienresa, men den behöver hålla för bad i havet. G10 känns spontant perfekt men är lite osäker på just badandet...
-JL-
Har ingen men skulle nog inte göra det.
- Water resistant to 5 ATM.

Jag skulle inte bada med min G10 från 80-talet.
Men det finns ju en modern variant med safirglas som har 20ATM / 200M WR:

Jag skulle inte bada med min G10 från 80-talet.
Men det finns ju en modern variant med safirglas som har 20ATM / 200M WR:
Sedärja. Den känns ju betydligt tryggare ur ett badperspektiv. Antar att den är lite klurigare att hitta på begagnatmarknaden men får börja leta.
Har ingen men skulle nog inte göra det.
- Water resistant to 5 ATM.
Därav min fråga 😉

Undrade just detta tidigare i tråden, och fick svaret:
Inga som helst problem att duscha, bada och dyka med 5 atm WR om det gäller en kvalitetsklocka som CWC G10. Är det ett äldre exemplar och inte ett nyköpt så är det värt att kolla att den är tät, men det är ju en standardkontroll på allt som har något år på nacken.
Jag tror ändå att dom klarar rätt mycket vatten - engelska försvaret har ju fortsatt att beställa dom i många år, och hade WR varit ett problem (soldater blir ju blöta ibland), så hade man väl ändrat leverantör eller kravspec.

Det där med efterklokhet....4 sec efter jag tryckte på buy inser jag att jag handlar från UK! Nu får man väl hålla tummarna...iof bara ett CWC Nato, men jag vill fan inte betala en massa straffskatter....

Tillbaka
Topp