• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En tråd om CWC

Tja! Funderar på att beställa en ny G10 ifrån CWC och undrar om det är något jag bör tänka på när jag beställer ifrån dem angående skatt osv som kan tillkomma?

Tja! Funderar på att beställa en ny G10 ifrån CWC och undrar om det är något jag bör tänka på när jag beställer ifrån dem angående skatt osv som kan tillkomma?
Du åker på moms och tull gissar jag, jag fick en chock när jag köpte nya remmar....50% av värdet i avgift!!!

Värt att nämna är att de drar UK-momsen efter köp. Liten tröst i sammanhanget men alltid något 😊

I övrigt bara gott att säga om dem. Snabb leverans och bra service när jag köpte min!

CWC G10 -89
64171388-CE46-4B04-BDBA-DA76A58D6B76.jpeg

Vad händer hos CWC? Det verkar vara total klocktorka hos britterna. Jag behöver ju en RN Quartz MkII men allt är slutsålt och MkII finns inte ö.h.t.

Vad händer hos CWC? Det verkar vara total klocktorka hos britterna. Jag behöver ju en RN Quartz MkII men allt är slutsålt och MkII finns inte ö.h.t.
Dom har säkert åkt på ett embargo efter brexit så de kan inte importera urverken ;-) eller så har Armen lagt en jätteorder så dom inte hinner producera annat?

Riktigt snygg! Hur upplever du den?
Synes den er meget bra. God kvalitetsfølelse, fin finish på kasse og skive, holder tiden godt, flott størrelse (har ca 16-17cm håndledd), fin følelse når man trekker den opp, kult buet plexiglass som gir godt innsyn på skiven. Føles meget robust. Sammenlignet feks med Hamilton så synes jeg denne føles mye bedre skrudd sammen og finishen er bedre.

Synes den er meget bra. God kvalitetsfølelse, fin finish på kasse og skive, holder tiden godt, flott størrelse (har ca 16-17cm håndledd), fin følelse når man trekker den opp, kult buet plexiglass som gir godt innsyn på skiven. Føles meget robust. Sammenlignet feks med Hamilton så synes jeg denne føles mye bedre skrudd sammen og finishen er bedre.
Tack för recension. Har funderat länge på en sån nu. Börjar bli dags att slå till.

Tillbaka
Topp