• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd om CWC

Hutti

Cartier
Har letat efter en snygg beater ett tag, och tror det är en CWC som gäller! Tanken är att den skall användas när jag inte vågar ha på mig rollen, exempelvis resa till Amsterdam eller Rom som är planerat.

ingen som har någon till salu? Inte intresserad av en dykare och tänker mig maxpris 2k
 

masc1203

Omega
2-Faktor
Fjädern under vridringen på min klocka är tydligen av konstaterade urmakaren. Det gör att den blir rasslig och slapp. Jag har kontaktat Cwc med förhoppningen om att de kunde skickat en ny men får inget svar. Någon som vet om de överhuvudtaget skickar delar eller om det finns någon annan lösning än att skicka klockan till dem? (Den är under garanti)

Grym klocka annars som jag inte vill ska bli liggandes i en byrålåda 😕
BE0FD1CF-FA2D-425D-B82E-C15A43F42916.jpeg
 

finnirgens

Panerai
Fjädern under vridringen på min klocka är tydligen av konstaterade urmakaren. Det gör att den blir rasslig och slapp. Jag har kontaktat Cwc med förhoppningen om att de kunde skickat en ny men får inget svar. Någon som vet om de överhuvudtaget skickar delar eller om det finns någon annan lösning än att skicka klockan till dem? (Den är under garanti)

Grym klocka annars som jag inte vill ska bli liggandes i en byrålåda 😕
BE0FD1CF-FA2D-425D-B82E-C15A43F42916.jpeg

Det kan ta ett tag innan de svarar. Jag har kontaktat de via Insta. Annars kan det väl gå att hitta en såndär lite varstans tänker jag. Finns säkert nån här som har koll. Jag har faktisk tillverkat en av en säkerhetsnål en gång.
 

masc1203

Omega
2-Faktor
Det kan ta ett tag innan de svarar. Jag har kontaktat de via Insta. Annars kan det väl gå att hitta en såndär lite varstans tänker jag. Finns säkert nån här som har koll. Jag har faktisk tillverkat en av en säkerhetsnål en gång.
Det tog sitt lilla svar innan jag fick svar men nu är bollen i rullning!

Snyggt förkläde förresten, helt klart mer combat än ett presentkort från stadium 😀
 
Senast ändrad:

Dr. D

Patek
2-Faktor
Är jäkligt sugen på en sådan här men priset känns lite högt redan som grund eller? De skriver dessutom att de drar av momsen för köpare utanför Europa. Lite konstigt med tanke på brexit. Det blir ju dubbelmoms + tull vilket ger ett slutpris på runt 25000kr enligt mina amatöruträkningar. Jag kanske har missuppfattat importreglerna från?

https://www.cwcwatch.com/products/cwc-2002-rn-auto-mk1-rn300-mt-am60?variant=39279487909974
Du får den utan momsen i UK och så läggs svenska momsen på + tullavgift.
 
D

Deleted member 36210

Guest
Nu spammar jag tråden lite. Mer combat än så här blir det inte. Iordningsställande av lördagsmiddag iförd förkläde( en julgåva från Polismyndigheten i Stockholms län( numera Region), Carin Götblad var chef). En utmärkt gåva för övrigt.
4CC9693F-E8B6-42C0-BEC8-8AFF6A64BC22.jpeg
Kaxigt! Sneglat länge på CWC
 

Buddhaliscious

Panerai
2-Faktor
Är jäkligt sugen på en sådan här men priset känns lite högt redan som grund eller? De skriver dessutom att de drar av momsen för köpare utanför Europa. Lite konstigt med tanke på brexit. Det blir ju dubbelmoms + tull vilket ger ett slutpris på runt 25000kr enligt mina amatöruträkningar. Jag kanske har missuppfattat importreglerna från?

https://www.cwcwatch.com/products/cwc-2002-rn-auto-mk1-rn300-mt-am60?variant=39279487909974
Jag kan inte förstå varför man ska betala extra för något som blivit liggande på lagret i 17 år? Den lär väl behöva nya packningar och oljor också, eller servas den innan den skickas?
Hursomhelst så har väl någon här i tråden handlat därifrån och i kommentarsfältet bett dom lyfta bort deras skatt.
 

finnirgens

Panerai
Jag kan inte förstå varför man ska betala extra för något som blivit liggande på lagret i 17 år? Den lär väl behöva nya packningar och oljor också, eller servas den innan den skickas?
Hursomhelst så har väl någon här i tråden handlat därifrån och i kommentarsfältet bett dom lyfta bort deras skatt.
Utgår från att den är i ”full working order” när den skickas. Jag har svårt att hitta en attraktivare flygkronograf än den där. Dyr är den dock….
 

Buddhaliscious

Panerai
2-Faktor
Utgår från att den är i ”full working order” när den skickas. Jag har svårt att hitta en attraktivare flygkronograf än den där. Dyr är den dock….
Ja, flygaren tolkar jag som att den byggs ihop nu med gamla delar, men @masc1203 länkar till divern. Såg nu, ”They are checked for mechanical function”. Men jag tänker stt man får en ny klocka med samma utseende (bortsett från T-tavla) och då med safiglas, fungerande lume och bättre vridring för mindre pengar.
 
Topp