finnirgens
Silver
Oj, närmare 60 papp, plus tull….hade förväntat mig ett högt pris men det där kändes väldigt högt. Undrar vad andrahandsvärdet blir…Hoppla, den var inte gratis inte....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Oj, närmare 60 papp, plus tull….hade förväntat mig ett högt pris men det där kändes väldigt högt. Undrar vad andrahandsvärdet blir…Hoppla, den var inte gratis inte....
Yes dom är skitsnygga! Lägg upp en bild!Dom är skitsnygga, fattar inte varför jag inte klickar med min, ligger mest i sin låda och bidar sin tid.
Jag hade intresse av det, letade och beställde slutligen custom från SteveFundering i CWC-tråden, aka "vi som gillar fasta bandstift":
En bekant är.. vad säger man? Läderarbetare? Äsch hur som, han har gesällbrev och kör numera egen verkstad på heltid, ordrarna rullar in. Kanonduktig. Han gör redan idag klockarmband som en del av sin verksamhet, och jag har länge tänkt kontakta honom om vad jag själv upplever som en nisch att fylla:
Läderarmband för fasta bandstift. Antingen flygarstilen med skruv, eller att bandet kommer med sista stygnen osydda och så har man exakt 1 band på sin sen.
Jag hade själv svårt att hitta bra alternativ när jag förut letade efter denna typ av band. Särskilt till G10ans mått.
Fråga: är jag ensam om att vara intresserad av läderband till icke-26mm klockor med fasta bandstift? Har ni letat till era cwc? Finns intresse för produkten?
Var det bund som gällde för hela slanten eller var icke-bund också intressant när det begav sig?Jag hade intresse av det, letade och beställde slutligen custom från Steve
Bäggedera. Åtminstone jag är på ständig jakt efter nya band till mina klockor, så intresse finns alltid.Var det bund som gällde för hela slanten eller var icke-bund också intressant när det begav sig?
Fundering i CWC-tråden, aka "vi som gillar fasta bandstift":
En bekant är.. vad säger man? Läderarbetare? Äsch hur som, han har gesällbrev och kör numera egen verkstad på heltid, ordrarna rullar in. Kanonduktig. Han gör redan idag klockarmband som en del av sin verksamhet, och jag har länge tänkt kontakta honom om vad jag själv upplever som en nisch att fylla:
Läderarmband för fasta bandstift. Antingen flygarstilen med skruv, eller att bandet kommer med sista stygnen osydda och så har man exakt 1 band på sin klocka sen.
Jag hade själv svårt att hitta bra alternativ när jag förut letade efter denna typ av band. Särskilt till G10ans mått.
Är jag ensam om att vara intresserad av läderband till icke-26mm klockor med fasta bandstift? Har ni letat till era cwc? Finns intresse för produkten?
Ja, en sån skulle man ha. Snyggt plåtat också.Allt man behöver. Varför ens titta efter andra klockor?
Snygg! Vad kallas den här modellen med svart krona och bezel? Och hur gammal är den? Inget de har på sajten idag.Allt man behöver. Varför ens titta efter andra klockor?
Den är lite specialare. En variant på Divern. Ingen stående produktionsmodell. Jag kallar den Tactical Diver.Snygg! Vad kallas den här modellen med svart krona och bezel? Och hur gammal är den? Inget de har på sajten idag.
Dom hade otur och fick hundratals klockor stulna för en tid sedan och i och med covid med nedstängda fabriker, dålig tillgång på delar osv så har dom inte kommit ikapp än men dom är snart där. Och ska du beställa så drar dom av moms innan du beställer så det är lugnt, man behöver inte betala mer för att dom lämnat EU, det stora problemet ligger dock i posthanteringen om man beställer något billigt. Beställer du en klocka skickar dom med UPS och det tar bara någon dag eller två.CWC måste ha en av världens minsta produktioner, det mesta är out of stock. Dessutom, vad jag kan hitta så är dom inte så välförsedda med ÅF? Vilket idag innebär att man åker på moms och tull om man beställer ett ur från dom direkt. Det suger. Varför skulle dom promt lämna EU??? :-(
Gött! Med levernasen menar jag. Då finns det hopp.Den är lite specialare. En variant på Divern. Ingen stående produktionsmodell. Jag kallar den Tactical Diver.
Dom hade otur och fick hundratals klockor stulna för en tid sedan och i och med covid med nedstängda fabriker, dålig tillgång på delar osv så har dom inte kommit ikapp än men dom är snart där. Och ska du beställa så drar dom av moms innan du beställer så det är lugnt, man behöver inte betala mer för att dom lämnat EU, det stora problemet ligger dock i posthanteringen om man beställer något billigt. Beställer du en klocka skickar dom med UPS och det tar bara någon dag eller två.
Behöver lite hjälp från folket!
Har tänkt köpa en G10 men kan inte bestämma mig om jag ska ja den "vanliga" med plast glas eller den uppdaterade med safir och 200m wr. vill gärna ha den vanliga så att säga men är inte säker hur mycket vatten den tål då den är 5atm. Någon som badat, simmat eller duschar med sin. uppskattar svar!
trevlig helg!
så du föredrar den nya med safir och 200mHar haft den vanliga. Ganska många, både nya och äldre. Köpte den ny vanlig G10, duschade med den någon gång vilket inte var något problem. Har dock inte badat. Däremot köpte jag en med safirglas, det är en helt annan klocka tycker jag. Den får hänga med överallt vilket den klarar.
Jag föredrar båda. Älskar utseendet med den vanliga, plexiglas osv. De äldre med T-tavla är riktigt schyssta. Den nya med safirglas är mer praktiskt och tåligare. Smaksak skulle jag säga. Plexi kanske lite roligare safir mer praktisk.så du föredrar den nya med safir och 200m