Bjuder på en bild av G10 pvd Jaggis special, nr 07 av 20. Men jag föredrar att tänka på 007
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hur kan den se så crisp ut? Min ser ut att ha levt sitt liv fastsurrad på ett par larvfötter…..Allt man behöver. Varför ens titta efter andra klockor?
Jag finkör med min. Du köttar med dinHur kan den se så crisp ut? Min ser ut att ha levt sitt liv fastsurrad på ett par larvfötter…..
gjorde det inte lättare för mig. jag gillar också den vanliga med plexig och vill egentligen ha den. Men mina klockor måste kunna ta en del stryck och gärna vara vattentäta. Tänker att med 5atm borde den klara lite bad i pool osv.Jag föredrar båda. Älskar utseendet med den vanliga, plexiglas osv. De äldre med T-tavla är riktigt schyssta. Den nya med safirglas är mer praktiskt och tåligare. Smaksak skulle jag säga. Plexi kanske lite roligare safir mer praktisk.
Blir nog en GS Sapphire!Kör på en med safirglas då den uppfyller dina krav men har looken. Du kommer inte bli besviken. Det är en bättre klocka helt enkelt……det går ju att ha en av varje också.
Jag inväntar en nästa vecka. Ser riktigt fram emot denBlir nog en GS Sapphire!
härligt. du får lägga ut lite bilder när den är framme. blev det med eller utan datum?Jag inväntar en nästa vecka. Ser riktigt fram emot den
Med datum. Klarar mig inte utan det på arbetsklocka.härligt. du får lägga ut lite bilder när den är framme. blev det med eller utan datum?
Skulle absolut vara intresserad, framför allt av ett anpassat läder för G10-modellerna. Använder ofta ett 18 mm vikläder från Rios på min, funkar ok men finns utrymme för förbättring.Fundering i CWC-tråden, aka "vi som gillar fasta bandstift":
En bekant är.. vad säger man? Läderarbetare? Äsch hur som, han har gesällbrev och kör numera egen verkstad på heltid, ordrarna rullar in. Kanonduktig. Han gör redan idag klockarmband som en del av sin verksamhet, och jag har länge tänkt kontakta honom om vad jag själv upplever som en nisch att fylla:
Läderarmband för fasta bandstift. Antingen flygarstilen med skruv, eller att bandet kommer med sista stygnen osydda och så har man exakt 1 band på sin klocka sen.
Jag hade själv svårt att hitta bra alternativ när jag förut letade efter denna typ av band. Särskilt till G10ans mått.
Är jag ensam om att vara intresserad av läderband till icke-26mm klockor med fasta bandstift? Har ni letat till era cwc? Finns intresse för produkten?
Skulle absolut vara intresserad, framför allt av ett anpassat läder för G10-modellerna. Använder ofta ett 18 mm vikläder från Rios på min, funkar ok men finns utrymme för förbättring.
Vart köpte du det någonstans?Skulle absolut vara intresserad, framför allt av ett anpassat läder för G10-modellerna. Använder ofta ett 18 mm vikläder från Rios på min, funkar ok men finns utrymme för förbättring.
Vart köpte du det någonstans?
Kolla länken i förra svaret, bandet har styva böjbara ändar som viks över bandstiften. Funkar som sagt helt ok men skulle gå att förbättra.Snyggt! Hur fäster du det där på bandstiften?
Har sålt min G10 men saknar den, skulle nog behöva en igen Isf ska jag höra av mig till honom och bolla lite. Tror att det skulle kunna bli sjysst med utskuret band som breddar ut bortanför bandhornssluten.
Deras issued SBS diver finns i lager: https://www.cwcwatch.com/collections/divers-watches/products/cwc-sbs-issue-divers-watchHej! Har blivit rejält sugen på att testa en CWC quartz diver. De är ju slutsålda på hemsidan, är det någon som har tips på en annan återförsäljare eller har hört något om när de kommer in i lager igen?
Man blir allt lite sugen på en CWC igen…CWC RN Automatic Divers Watch Mk.2 with Date, Stainless Steel (RN300-MT AS120-D)
Item code: 35619 NEW CWC RN AUTO DIVER MK2 WITH DATE FUNCTION. CWC have made this watch since the mid 1990's, the classic Royal Navy divers watch with a Top Grade Swiss SW200-1 movement regulated to extremely precise levels of accuracy. Sapphire glass and 120-click bezel. Swiss made. This...www.cwcwatch.com
Plus moms som sagt, men dom drar av den engelska momsen före så det blir inte så illa.
CWC RN Automatic Divers Watch Mk.2 with Date, Stainless Steel (RN300-MT AS120-D)
Item code: 35619 NEW CWC RN AUTO DIVER MK2 WITH DATE FUNCTION. CWC have made this watch since the mid 1990's, the classic Royal Navy divers watch with a Top Grade Swiss SW200-1 movement regulated to extremely precise levels of accuracy. Sapphire glass and 120-click bezel. Swiss made. This...www.cwcwatch.com
Plus moms som sagt, men dom drar av den engelska momsen före så det blir inte så illa.
CWC RN Automatic Divers Watch Mk.2 with Date, Stainless Steel (RN300-MT AS120-D)
Superfin!Det är fina klockor men som börjar bli dyra. Dock tycker jag att de håller fin kvalitet och är lite speciella. Fasta bandstift är ju mums tycker jag. Jag har en äldre modell.
Ja den är fin och börjar få riktigt bra patina. Nej, det är en tritiumtavla. Klockan är från -04.Superfin!
visst är det där en sån T märkt men Luminovatavla?
Ja den är fin och börjar få riktigt bra patina. Nej, det är en tritiumtavla. Klockan är från -04.
Läckert! Då får du se till att inte få för dig att flippa. En bra patina jobbar man inte ihop i brådrasket.
Jepp, den här håller jag hårt i. Det var faktiskt den här klockan som fick mig att överge min submariner.
Riktigt fin den där. Coolt med svensk tutchSuperfin! det där med Suben säger en hel del.
här är min SBS. Oroväckande ohärjad