• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd om CWC

Hellkvist

Omega
2-Faktor
SF300 AS120 80/81
12977AF8-68B9-49F5-B1EA-2BEBB1586FE9.jpeg
Jäklar, den där var riktigt fin! Blev ordentligt sugen på en nu.
 

Hellkvist

Omega
2-Faktor
Någon som slagit till på dagens släpp? Sjukt fin men 900 pund för en quartz känns lite i överkant.
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Någon som slagit till på dagens släpp? Sjukt fin men 900 pund för en quartz känns lite i överkant.
Yes. På ingående.
 

Bergets

Panerai
Någon som slagit till på dagens släpp? Sjukt fin men 900 pund för en quartz känns lite i överkant.
jag funderade på att beställa en igår, men 900 pund + 25% i moms känns lite i högsta laget.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
jag funderade på att beställa en igår, men 900 pund + 25% i moms känns lite i högsta laget.
Visst kan man tveka över priset när det gäller klockköp. Men nu pratar vi om ca 14K totalt. Att quartz skulle påverka negativt känns ju lite trist. Du får väl ingen GS Q under 25K idag? Visserligen vassare verk, men CWC tillverkar ju bruksur och då behöver ju inte verket vara hightech, utan klara kraven för brukaren....vilket det gör med råge. Quartz känns ändå mer CWC för mig än automat.

Gillar du klockan är det sjukt mkt klocka för bara 14K.,,,dessutom riktigt snygg och ingen dussinklocka!

Min åker på så fort det ska stökas runt och man inte bryr sig om att man råkar tjonga i den....
5AECDEB2-E87B-4834-8074-05E59402E370.jpeg
 

Hellkvist

Omega
2-Faktor
Visst kan man tveka över priset när det gäller klockköp. Men nu pratar vi om ca 14K totalt. Att quartz skulle påverka negativt känns ju lite trist. Du får väl ingen GS Q under 25K idag? Visserligen vassare verk, men CWC tillverkar ju bruksur och då behöver ju inte verket vara hightech, utan klara kraven för brukaren....vilket det gör med råge. Quartz känns ändå mer CWC för mig än automat.

Gillar du klockan är det sjukt mkt klocka för bara 14K.,,,dessutom riktigt snygg och ingen dussinklocka!

Min åker på så fort det ska stökas runt och man inte bryr sig om att man råkar tjonga i den....
5AECDEB2-E87B-4834-8074-05E59402E370.jpeg
Jag håller med dig om att CWC känns mer quartz än automat. Men eftersom deras "vanliga" RN Diver kostar 550 pund så blir i alla fall jag tveksam till att betala 350 pund mer för deras 83 reissue.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Jag håller med dig om att CWC känns mer quartz än automat. Men eftersom deras "vanliga" RN Diver kostar 550 pund så blir i alla fall jag tveksam till att betala 350 pund mer för deras 83 reissue.
Fattar....sov på saken...du kommer ändå beställa förr eller senare......den blir ju inte billigare med tiden heller...... :)
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Ibland funderar jag på att köpa en helt ny men varför är de så kassa på att faktiskt ha några att sälja??
Känns som det är flera modeller med NO STOCK än på lager.
Blev just sur på den här;

Ah! på lager! välj standard - inte destro;

NO STOCK!
Grrrrrr!

Samma bekymmer med andra märken från UK;

Edit;
Den här sålde tydligen slut på en minut idag.

På riktigt? Vilken värdelös kundvård.
 
Senast ändrad:

Dacomaco

Breitling
Hej, är sugen på en CWC RN AUTOMATIC DIVER. Har redan en RN Quartz som jag köpt på forumet. Skicka gärna ett PM om ni vill sälja.
 

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Tror faktiskt jag behöver en G10 - min RN dykare var fantastisk men orkade inte med nato-band till en större klocka. G10an vill jag tro körs perfekt på nato med tanke på den lilla storleken. Pallar en G10 med 50wr lite enklare bad en varm sommardag?
 

Clark Wayne

Panerai
2-Faktor
Fråga till er som handlat direkt från CWC - hur snabb är proceduren från beställning till leverans?

Jag har även försökt räkna på alla avgifter och kommit fram till att det som tillkommer (förutom frakt) är:
  • Importavgift från transportör (SEK 125)
  • Tullavgift (8 SEK)
  • Momsavgift (25%).

Har jag missat något?
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Fråga till er som handlat direkt från CWC - hur snabb är proceduren från beställning till leverans?

Jag har även försökt räkna på alla avgifter och kommit fram till att det som tillkommer (förutom frakt) är:
  • Importavgift från transportör (SEK 125)
  • Tullavgift (8 SEK)
  • Momsavgift (25%).

Har jag missat något?
Kan nog stämma. Jag har bara fått en faktura på en klumpsumma från speditören på alla avgifter.
 

Hellkvist

Omega
2-Faktor
Fråga till er som handlat direkt från CWC - hur snabb är proceduren från beställning till leverans?

Jag har även försökt räkna på alla avgifter och kommit fram till att det som tillkommer (förutom frakt) är:
  • Importavgift från transportör (SEK 125)
  • Tullavgift (8 SEK)
  • Momsavgift (25%).

Har jag missat något?
Jag handlade en klocka direkt från CWC i november förra året. Jag betalade det pris som angavs på sajten men fick ganska snart tillbaka en summa från CWC (Refund of VAT). När jag tagit emot klockan fick jag betala svensk moms. Hela processen var ändå ganska smidig och gick på en vecka typ. Vet dock inte om processen ändrats sedan dess.
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag handlade en klocka direkt från CWC i november förra året. Jag betalade det pris som angavs på sajten men fick ganska snart tillbaka en summa från CWC (Refund of VAT). När jag tagit emot klockan fick jag betala svensk moms. Hela processen var ändå ganska smidig och gick på en vecka typ. Vet dock inte om processen ändrats sedan dess.
På mina inköp drog de av UK VAT direkt vid utcheckning.
 

Clark Wayne

Panerai
2-Faktor
Kan nog stämma. Jag har bara fått en faktura på en klumpsumma från speditören på alla avgifter.
Låte rimligt då jag fick samma från Scurfa (som också är i Storbritannien) och allt där gick väldigt smidigt. Leverans på två dagar och allt på en faktura från DHL.

Jag handlade en klocka direkt från CWC i november förra året. Jag betalade det pris som angavs på sajten men fick ganska snart tillbaka en summa från CWC (Refund of VAT). När jag tagit emot klockan fick jag betala svensk moms. Hela processen var ändå ganska smidig och gick på en vecka typ. Vet dock inte om processen ändrats sedan dess.
Skönt att veta! Då är det väl bara att avvakta tills klockorna kommer in i lager hos dem igen. Har dock för mig att de har bytt till att dra bort VAT redan vid utpekning nu som @Zorin nämnde i ett inlägg. :)
 
Topp