Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Man kan nästan tro att det är undbat som ska ut och smyga ;-)min mest burna just nu
Haha ja nästan men jag är bara en simpel naturfotografMan kan nästan tro att det är undbat som ska ut och smyga ;-)
Får en fråga vad summan landade på, med eventuell moms och liknande? Har en köpes ute på en Luminova-modell sen ett tag tillbaka, utan napp. Såg att dessa fanns in-stock hos CWC-Extra mys med nyförvärvet. Man behöver inte mycket mer än en toolig trehandare egentligen.
Riktigt classy! Är det sådana vik-över avslut på bandet?Min -83:a hälsar!
Moms dras av vid köp och tas sedan ut vid importen…Börjar bli duktigt sugen på en CWC. För er som beställt post-brexit, hur ser det ut med momsen? Är det 459 pund + moms man får betala, eller dras det av i efterhand?
Tackar! Ja och nej; det är ett Hirsch Mariner, som är tillverkat som ett open-ended men sen limmat innan det lämnar fabriken. Jag skar upp den gamla limningen, satte bandet på klockan och limmade ihop det igen.Riktigt classy! Är det sådana vik-över avslut på bandet?
Får en fråga vad summan landade på, med eventuell moms och liknande? Har en köpes ute på en Luminova-modell sen ett tag tillbaka, utan napp. Såg att dessa fanns in-stock hos CWC
Börjar bli duktigt sugen på en CWC. För er som beställt post-brexit, hur ser det ut med momsen? Är det 459 pund + moms man får betala, eller dras det av i efterhand?
Jag vet hur det funkar när man handlar utanför EU. Får dock för mig att det var nån som fick nån slags momsåterbetalning från CWC här i tråden.-För min G10 gav jag 3215kr (klocka och frakt) + 780kr i importavgifter
Man får tullräkningen från fraktbolaget via mejl och SMS dagen efter leveransen.
Topp, tack! Tänkte väl att jag läst nåt om detta i tråden.Moms dras av vid köp och tas sedan ut vid importen…
Värt att notera dock att momsen redan är avdragen om du betalar 459 för en RN Diver. Så det som tillkommer är fraktavgift på ytterligare 50 pund och sedan landar tull, moms och hantering på strax under 1600.Jag vet hur det funkar när man handlar utanför EU. Får dock för mig att det var nån som fick nån slags momsåterbetalning från CWC här i tråden.
Så notan slutar på 6690kr typ?Värt att notera dock att momsen redan är avdragen om du betalar 459 för en RN Diver. Så det som tillkommer är fraktavgift på ytterligare 50 pund och sedan landar tull, moms och hantering på strax under 1600.
EDIT: Tror att återbetalningen var något man fick innan CWC drog av momsen i kassan.
Närmare SEK 7800, tyvärr. 509 GBP (459 för klocka + 50 för frakt) blir drygt 6200. Sedan strax under 1600 för tull och moms.Så notan slutar på 6690kr typ?
Ouff. Känns salt på nåt sätt.Närmare SEK 7800, tyvärr. 509 GBP (459 för klocka + 50 för frakt) blir drygt 6200. Sedan strax under 1600 för tull och moms.
Kan verkligen hålla med! Jag hade dock relativt länge varit sugen på en och tänkte att de inte lär bli billigare.Ouff. Känns salt på nåt sätt.
Att det är en perfa sommarklocka och den inte lär bli billigare har du helt rätt i! Men för det priset så är vi och nosar på en Stowa Verus 40 som jag också är sugen på jobbigt läge just nu hehe.Kan verkligen hålla med! Jag hade dock relativt länge varit sugen på en och tänkte att de inte lär bli billigare.
Sedan intalade jag mig själv att det är en perfekt sommarklocka också och med en stundande semesterresa som satte lite extra press så slog jag till.
Fullt förståeligt då Stowan är ruskigt fin! Jag kan dock enbart tillägga att jag har varit extremt nöjd hittills och att den gör sig väl även på färggladare band.Att det är en perfa sommarklocka och den inte lär bli billigare har du helt rätt i! Men för det priset så är vi och nosar på en Stowa Verus 40 som jag också är sugen på jobbigt läge just nu hehe.
Aha, jag hänger med! Så priserna anpassar sig efter land. Sidan frågade ju trots allt om jag villa shoppa från Sverige.Värt att notera dock att momsen redan är avdragen om du betalar 459 för en RN Diver. Så det som tillkommer är fraktavgift på ytterligare 50 pund och sedan landar tull, moms och hantering på strax under 1600.
EDIT: Tror att återbetalningen var något man fick innan CWC drog av momsen i kassan.
Exakt så! Och jag hade exakt samma tankar - kändes skönt att veta mer eller mindre exakt vad den landar på.Aha, jag hänger med! Så priserna anpassar sig efter land. Sidan frågade ju trots allt om jag villa shoppa från Sverige.
Blir nog en RN vid tillfälle. Jag har inget emot att betala 7000+, däremot vill jag veta vad den kommer landa på i slutändan.
Attans vad den sväljer band! Du gör mig inte mindre sugen med dom bilderna Fantiserade själv om att köra ett orange i sommar.Fullt förståeligt då Stowan är ruskigt fin! Jag kan dock enbart tillägga att jag har varit extremt nöjd hittills och att den gör sig väl även på färggladare band.
Gjorde sig mycket bra på det orangea, tycker jag! Ska klicka hem ett par andra färgglada och ha som sommarband. Kanske även något khaki och mossgrönt till hösten.Attans vad den sväljer band! Du gör mig inte mindre sugen med dom bilderna Fantiserade själv om att köra ett orange i sommar.