finnirgens
Silver
....tooligare än fasta bandstift får man leta efter!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kan man annat än älska dessa?
Den sandfärgade har NOS tavla med tritium. Kan vara det?Hej på er. Jag är relativt ny på Klocksnack och tänkte fråga er på CWC-diskussionen en sak. Jag tycker CWC General Service klockor är fina och funderar på att köpa en. CWC G10 och CWC GS Sapphire är, som jag har förstått det hela, typ samma klocka med skillnaden att den senare har safirglas och att e har olika färger. Min fråga är helt enkelt varför den med safirglas är billigare när det i min hjärna borde vara tvärtom. Är inte det bättre med safirglas? Här kommer fotografier på de vackra klockorna.
Den sandfärgade har NOS tavla med tritium. Kan vara det?
Svaret är precis som @finnirgens skrev: Nej.
Vad menas med NOS tavla med tritium?Den sandfärgade har NOS tavla med tritium. Kan vara det?
Kvarts, alltid kvarts.Bra sugen på en CWC nu, divern tror jag. Ska man köra quartz eller automatisk?
En gammal oanvänd tavla, de flesta tillverkare slutade använda tritium som lyspasta år 2000 eftersom det är radioaktivt.Vad menas med NOS tavla med tritium?
Nos = New old stockVad menas med NOS tavla med tritium?
Quartz!Bra sugen på en CWC nu, divern tror jag. Ska man köra quartz eller automatisk?
Detta trodde jag inte jag skulle höra dig säga för ett eller ett par år sen! kan nog inte säga varför men jag kan inget annat än att hålla med dig.
De nya gör däremot inget för mig, det är tritium och kvarts jag är ute efter, gärna som issued också.Detta trodde jag inte jag skulle höra dig säga för ett eller ett par år sen! kan nog inte säga varför men jag kan inget annat än att hålla med dig.
Enkelheten gör dom jävligt balla.
Quartz utan dag och datum, en sann beater där du aldrig behöver ställa, tid, dag/datum eller dra upp!Bra sugen på en CWC nu, divern tror jag. Ska man köra quartz eller automatisk?
Snyggt! Är den flongny? Hur är lumen?Äh, Luminova funkar bra det med! Min dykare kom idag. Här tillsammans med lillebror.
Helt ny! Har inte testat lumen än men det ska vara bra.Snyggt! Är den flongny? Hur är lumen?
Även jag har en helt ny RN Diver och lumen på den är definitivt i klass med, om inte bättre, än SKX:en som är känd för sin grymma lume.Helt ny! Har inte testat lumen än men det ska vara bra.
SKX är väl inte känd för sin grymma lume? Däremot är lumibrite bättre än superluminova, där finns inga tveksamheter.Kan inte svara för Dr. Puh, men jag har e
Även jag har en helt ny RN Diver och lumen på den är definitivt i klass med, om inte bättre, än SKX:en som är känd för sin grymma lume.
Helt ny! Har inte testat lumen än men det ska vara bra.
Ok, tack. Lägg gärna upp en bild on ni får möjlighet.Kan inte svara för Dr. Puh, men jag har e
Även jag har en helt ny RN Diver och lumen på den är definitivt i klass med, om inte bättre, än SKX:en som är känd för sin grymma lume.
Bra sugen på en CWC nu, divern tror jag. Ska man köra quartz eller automatisk?
För att de är äkta bruksklockor? Nostalgi/sentimentaliet < funktionAutomatisk, säger jag som har en som jag är supernöjd med.
Uppriktigt nyfiken på varför just Cwc har så många Quartz-förespråkare?
Batteri liksom?
/J.B
Automatisk, säger jag som har en som jag är supernöjd med.
Uppriktigt nyfiken på varför just Cwc har så många Quartz-förespråkare?
Batteri liksom?
/J.B
Jag har inte märkt nån nämnvärd avvikelse, inte mer än på min Sub eller Marinemaster.Frågan är vad en cwc skulle kosta med ett bra urverk. Vissa accepterar +-10 sek per dag men kan bli lite irriterande efter en tid