• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd om CWC

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
IMG_8224.JPG
IMG_8226.JPG

Kan man annat än älska dessa?

Sjukt fin. Bra bilder!
 

hooods

Panerai
2-Faktor
Hej på er. Jag är relativt ny på Klocksnack och tänkte fråga er på CWC-diskussionen en sak. Jag tycker CWC General Service klockor är fina och funderar på att köpa en. CWC G10 och CWC GS Sapphire är, som jag har förstått det hela, typ samma klocka med skillnaden att den senare har safirglas och att e har olika färger. Min fråga är helt enkelt varför den med safirglas är billigare när det i min hjärna borde vara tvärtom. Är inte det bättre med safirglas? Här kommer fotografier på de vackra klockorna.
32825_917a3768-e0c8-4ea8-b06f-6022d91c3892_1500x.jpg
33075_DATE_1500x.jpg
Den sandfärgade har NOS tavla med tritium. Kan vara det?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Detta trodde jag inte jag skulle höra dig säga för ett eller ett par år sen!:) kan nog inte säga varför men jag kan inget annat än att hålla med dig.

Enkelheten gör dom jävligt balla.
De nya gör däremot inget för mig, det är tritium och kvarts jag är ute efter, gärna som issued också. ;)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kan inte svara för Dr. Puh, men jag har e
Även jag har en helt ny RN Diver och lumen på den är definitivt i klass med, om inte bättre, än SKX:en som är känd för sin grymma lume.
SKX är väl inte känd för sin grymma lume? Däremot är lumibrite bättre än superluminova, där finns inga tveksamheter.
 
Topp