• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd om CWC

Jago

Cartier
2-Faktor
IMG_1207.jpeg
 

finnirgens

Panerai
Ganska schysst uppgradering, dock verkar det som om caset ökat från 38mm till 39.5mm. Vet inte hur det är med tjockleken, är inte intresserad av fatboy-modellen.

Du har rätt! GS modellen är lite större, skillnaden i diametern tycker inte jag är så stor. Det är mest kronan som är lite ”längre”. Annars är skillnaden marginell tycker jag. Lite tjockare är den och åt Fatboy-hållet. Jag har många vanliga G10 och uppskattade nya GS just pga uppgraderingen gällande vattenskyddet. Den känns mer robust. Å andra sidan har G10:an burits av soldater runt om i världen vilket den pallat för. Oavsett vilken du väljer kommer du bli nöjd.
 

MLH

Cartier
Batteribyte. Kostnad 200kr för verktyg och 50kr för batteri (storlek 395).

Vore det inte smartare att bara lämna in den? Jo, men jag ville testa själv, helt enkelt.

Kanske också är värt att notera att klockan visade på svagt batteri i cirka 3 veckor innan den lade av helt. Så det är den tiden man har på sig. Men det kanske skiljer sig åt beroende på batterifabrikat?
IMG_0575.jpeg
IMG_0576.jpeg

IMG_0572.jpeg
IMG_0574.jpeg
 
Senast ändrad:

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Här är min sommarkatt som slavar på landstället. Inköptes 2018, fick möjlighet att önska nr…..minns inte totala batchen. Men gvs önskade jag nr 18. Den har fått en hel del spö i samband med renoveringar, grävjobb och dyk. Den hänger på väggen på landet övriga månader under året. Gillar slitaget…..finns mer att ge sas…..Snart troligen dags för batteribyte och nya packningar……

IMG_0479.jpeg
IMG_0477.jpeg
IMG_0476.jpeg
IMG_0474.jpeg
IMG_0473.jpeg
IMG_0471.jpeg
IMG_0475.jpeg
 
Topp